Fitbitiltä lisää välineitä innostamiseen, personointiin ja älykkääseen harjoitteluun

Las Vegas – CES osasto #44006 – 5.1.2017. Aktiivisuusrannekkeiden globaalina markkinajohtajana tunnettu Fitbit (NYSE: FIT) kehittää edelleen hyvinvoinnin ja kuntoilun palvelualustaansa. Fitbitin sovelluksen uudet vuorovaikutteiset ominaisuudet sekä kuntoilukello Fitbit Blazen päivitys tarjoavat nyt entistä enemmän henkilökohtaisia oivalluksia, älykkäämpää ohjausta ja motivaatiota. Uutta ovat yhteisöllisyyttä lisäävä Community sekä yksilöllisten tavoitteiden asettamista tukeva Personal Goal Setting Fitbit-sovelluksessa sekä Fitstarin uudistettu Personal Trainer -sovellus.
Viimeisin Fitbit-data osoittaa sosiaalisten suhteiden merkityksen: käyttäjät, joilla on yksi tai useampi kaveri Fitbitin sovelluksessa, liikkuvat päivittäin enemmän. Fitbitin sovelluksen uudet yhteisöllisyyteen kannustavat ominaisuudet sekä uudistettu Fitstar Personal Trainer -sovellus tarjoavat uusia tapoja käyttäjien yhdistämiseen sekä juuri heidän tottumuksiinsa sopivaa ohjausta.

”Jotta ihmisiä voisi auttaa tekemään todellisia muutoksia omaan elämäntapaansa, terveyden ja hyvinvoinnin tavoittelusta pitää tehdä hauskaa, osallistavaa ja merkityksellistä. Olemme olleet kuntoilun ja hyvinvoinnin teknologian markkinajohtajia lähes 10 vuotta, koska olemme johdonmukaisesti toimittaneet innovatiivisia ja yhteensopivia laitteita, ohjelmistoja ja palveluita, jotka luovat käyttäjäkokemuksen, jota käyttäjämme rakastavat eivätkä voi olla ilman”, sanoo James Park, Fitbitin toimitusjohtaja ja toinen perustajista.

”Viimeisimmät päivitykset tuovat käyttäjälle vielä enemmän mahdollisuuksia vuorovaikutukseen verkostonsa kanssa. Ne tarjoavat entistä älykkäämmän ja henkilökohtaisemman käyttäjäkokemuksen, joka muuttaa Fitbitin henkilökohtaisesti arvokkaasta ja pidetystä kuntoilulaitteesta erottamattomaksi osaksi elämää”, Park jatkaa.

Uusi sosiaalinen kokemus inspiroi liikkumaan enemmän

Fitbit on yli 54 miljoonalla myymällään tuotteella ja yhdellä kaikkein ladatuimmista sovelluksista [1] luonut maailman suurimpiin kuuluvan kuntoilijoiden sosiaalisen verkoston.

Fitbitin käyttäjillä on keskimäärin kuusi kaveria sovelluksessaan. Viimeksi kuluneen vuoden aikana niiden Fitbitin käyttäjien määrä, joilla on vähintään yksi kaveri sovelluksessa, on kasvanut 98 %. Fitbit-datasta näkee myös, että ystävien ja perheen tuki auttaa liikkumaan enemmän. Käyttäjät, joilla on yksi tai useampia ystäviä Fitbit-sovelluksessa, kävelevät päivittäin keskimäärin 700 askelta enemmän kuin käyttäjät, joilla ei ole sovelluksessa kavereita [2].

Fitbit on aina ymmärtänyt vahvan tukiverkoston motivoivan voiman. Samasta syystä se on kehittänyt sovellukseensa uuden, yhteisöllisen Community-osion. Se tarjoaa entistä enemmän mahdollisuuksia vuorovaikutukseen muiden kanssa sekä saamaan heiltä tukea ja inspiraatiota matkalla parempaan kuntoon.

Fitbit Community sisältää

Feed on Fitbit-sovelluksen uusi yhteisöllinen toiminto, joka tarjoaa koukuttavan tavan pitää yhteyttä ystäviin, perheenjäseniin ja samanmielisten ihmisten ryhmiin, joilta saa tukea ja innostusta saavuttaakseen omat tavoitteensa.

Jaa innostavat hetket: treeniyhteenvedot, palkinnot, kuvat ja artikkelit rohkaisemaan ja palkitsemaan edistymisestä.
Lue Fitbitin terveyden, hyvinvoinnin ja kuntoilun asiantuntijoiden tuottamaa sisältöä, opi ja innostu.

Friends (Kaverit) liittää käyttäjän helposti ystäviin, perheeseen ja muihin Fitbit-käyttäjiin eri puolilla maailmaa, jotta nämä voivat rohkaista saavuttamaan hyvinvoinnin ja kuntoilun tavoitteita. Kisaa kavereiden kanssa suuremmista askelmääristä, kannusta, härnää ja lähetä suoraviestejä heille samalla kun nouset ylöspäin tulostaululla.

Groups (Ryhmät) tekee mahdolliseksi löytää ja liittyä samanmielisten ihmisten yhteisöihin, jotka tukevat matkalla tuloksiin. Valittavana on yli 20 ryhmää kuntoiluun, ravitsemukseen, hyvinvointiin ja painonhallintaan.

Personoitu ohjaus – treenaa fiksummin ja saavuta tavoitteet nopeammin

Sosiaalisen tuen merkityksen lisäksi Fitbit on aina ymmärtänyt, ettei kuntoilussa ja hyvinvoinnissa ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa kaikille. Jokainen yksilö on ainutlaatuinen omine kiinnostuksen kohteineen, tarpeineen, kuntoilun ja terveyden mahdollisuuksineen ja tavoitteineen. Nämä edellyttävät aina räätälöityä ohjausta ja tietoa.

Tätä silmällä pitäen Fitbit esittelee päivitetyn Fitstar Personal Trainer -sovelluksen, joka tarjoaa enemmän motivaatiota kohennettuilla, personoiduilla ja ohjatuilla videoharjoituksilla, joita voi tehdä missä ja milloin vain, niin kotona kuin tien päällä. Harjoitukset on mitoitettu vastaamaan käyttäjän kuntoa ja ne kehittyvät kunnon kohentuessa.

Fitbit-sovelluksesta tulee entistä älykkäämpi uuden Personal Goal Setting -asetuksen ansiosta. Se hyödyntää käyttäjän aktiivisuusdataa, jotta tämä voi asettaa itselleen aina uusia, sopivan haastavia tavoitteita.

Fitstar Personal Trainer -valmennussovellus tarjoaa täysin uudistetun käyttäjäkokemuksen, joka tarjoaa entistä parempaa räätälöintiä ja motivointia.

Suositellut harjoitukset perustuvat käyttäjän Fitbit-laitteella tallennettuun päivittäiseen aktiivisuuteen. Niitä löytyy myös Guidance (Ohjaus) -välilehdeltä, joka on pian tulossa Fitbitin sovellukseen. Esim. Jos juoksit eilen 7–8 kilometriä, sovellus voi ehdottaa räätälöityä harjoitusta vatsan ja käsivarren lihaksille, mikä antaa alavartalon palautua.
Kaksi uutta sertifioitua personal traineria, Adrian ja Lea. Käyttäjä voi valita sen, joka motivoi juuri häntä liikkumaan ja hän voi vaihtaa ohjaajaa mielensä mukaan.
Henkilökohtainen soittolista on muokattavissa Fitstar Radiolla, joka tarjoaa laajan valikoiman musiikin tyylisuuntia popista hip hoppiin.
Tuore harjoituskokemus laitteesta riippumatta: videotreenit toimivat käyttäjän haluamassa muodossa älypuhelimista uusimpiin teräväpiirtotelevisioihin.

Personal Goal Setting tarjoaa Fitbit-sovelluksessa ohjausta askel askeleelta auttaakseen käyttäjää luomaan saavutettavissa olevia tavoitteita käyttäjän oman datan sekä hyvinvoinnin ja kuntoilun tavoitteiden perusteella.

Määrittele hyvinvoinnin ja kuntoilun tavoitteesi tunnistamalla eri osa-alueet, kuten askeleet, treenit, unen, ravinnon tai painon, ja vastaamalla kysymyksiin, jotka auttavat ylläpitämään motivaatiota tavoitteidesi taustalla.
Henkilökohtaiset suositukset perustuvat käyttäjän omiin tavoitteisiin ja hänen Fitbitillä keräämäänsä dataan. Esimerkiksi, jos pyrkii parempaan kuntoon ja datan mukaan kävelee keskimäärin 9200 askelta päivässä, Fitbit saattaa suositella tavoitteen nostamista 10 000 askeleeseen päivässä.

Uudet työkalut parantavat Fitbit Blazen hyvinvointi- ja kuntoiluominaisuuksia

Fitbit lisää kaksi vaikuttavaa hyvinvointi- ja kuntoiluominaisuutta Fitbit Blazeen. Ne hyödyntävät Fitbitin kehittämää jatkuvaa, suoraan ranteesta sykettä seuraavaa PurePulse®-teknologiaa. Kestävyyskunnosta kertova Cardio Fitness Level sekä ohjatut, rentouttavat hengitysharjoitukset ilmestyivät ensin Yhdysvaltain eniten myytyyn aktiivisuusrannekkeeseen, Fitbit Charge 2™:seen [3] . Ne mahdollistavat käyttäjälle entistä aktiivisemman roolin oman hyvinvointinsa ylläpitämisessä. Tällä ohjelmistopäivityksellä Blazeen tulee myös kolme uutta kellotaulua lisäämään mahdollisuuksia laitteen personointiin.

Cardio Fitness Level tarjoaa kuvan kestävyyskunnosta arvioidun maksimaalisen hapenottokyvyn perusteella. Fitbit arvioi sen käyttäjäprofiilin tietojen, sykkeen ja harjoitusdatan perusteella. Käyttäjä voi verrata kuntotasoaan saman ikäisiin ja samaa sukupuolta edustaviin käyttäjiin ja saada vinkkejä kunnon kehittämiseksi edelleen.
Relax - ohjatut hengitysharjoitukset auttavat kohentamaan kehoa ja mieltä kahden ja viiden minuutin personoiduilla syvähengitysharjoituksilla. Ohjatuilla harjoituksilla voi saavuttaa kestohyötyjä, joita tutkimusten mukaan voivat olla stressin [4] ja levottomuuden [5] lievittyminen sekä verenpaineen lasku [6].

Saatavuus

– Päivitetty Fitstar Personal Trainer on tästä päivästä lähtien saatavilla Android-puhelimiin, iOS-laitteisiin sekä verkossa englanniksi, ranskaksi, saksaksi, portugaliksi ja espanjaksi.
– Community on saatavilla Fitbit-sovelluksen käyttäjille Yhdysvalloissa maaliskuussa 2017 ja muualla maailmassa myöhemmin tänä vuonna.
– Personal Goal Setting on maailmanlaajuisesti kaikkien Fitbit-sovelluksen käyttäjien saatavilla tammikuussa 2017.
– Fitbit Blazen uudet ominaisuudet ovat saatavilla helmikuussa 2017.

Fitbit ja CES® 2017

Käy Fitbitin osastolla Las Vegasin CES-messuilla tutustumassa uuteen Fitbitin Fitstar -sovellukseen, ja koe Fitbitin koko puettavien hyvinvointi- ja kuntoilutuotteiden palvelualusta, joka auttaa motivoimaan miljoonia ihmisiä saavuttamaan hyvinvoinnin ja kuntoilun tavoitteensa – Tech West: Sands Expo at The Venetian, Level 2, #44006.

Fitbit kertoi tänään myös uusista Works With Fitbit® -ohjelman yhteistyökumppaneistaan, joita ovat Habit, Peloton ja VirZOOM. Fitbitin Fitstar julkisti tänään uudistetun Fitstar Personal Trainer -sovelluksen. Katso kaikki mediatiedotteet ja lataa kuvia osoitteessa www.fitbit.com/press. Suomenkieliset tiedotteet täällä. Lisätietoa Fitbitistä www.fitbit.com ja Fitstarista www.fitstar.com.

Lisätietoja:
Elisa Kajaste
elisa.kajaste@medita.fi

________________________________________________________________

[1] The NPD Group, Inc., U.S. Retail Tracking Service, Health & Fitness Trackers, Smart Watches, September – October 2016, Based on units and dollars
[2] Perustuu yhteenkoottuun ja anonyymiin Fitbit dataan, marraskuu 2016
[3] The NPD Group, Inc., U.S. Retail Tracking Service, Health & Fitness Trackers, Smart Watches, September – October 2016, Based on units and dollars
[4] Relaxation techniques: Breath control helps quell errant stress response, March 2016: http://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/relaxation-techniques-breath-control-helps-quell-errant-stress-response
[5] A Longitudinal Study of Students’ Perceptions of Using Deep Breathing Meditation to Reduce Testing Stresses, Nov. 2006: http://transformationalchange.pbworks.com/f/test%2520stress%2520meditation%2520article%2520peer%2520reviewed.pdf
[6] Beyond Medications and Diet: Alternative Approaches to Lowering Blood Pressure, June 2013: http://hyper.ahajournals.org/content/early/2013/04/22/HYP.0b013e318293645f.full.pdf

Fitbit on uudistanut räätälöityjä treenivideoita tarjoavan Fitstarin sovelluksen. Uudet ohjaajat ja suositellut harjoitukset tarjoavat entistä henkilökohtaisempaa ohjausta.
Feed on Fitbit-sovelluksen Communityn uusi sosiaalinen toiminto, joka tarjoaa mahdollisuuksia vuorovaikutukseen kavereiden ja samanmielisten ihmisten kanssa. Jaa päivittäiset saavutukset, inspiroidu toisista, saa vinkkejä ja lue asiantuntijasisältöä.
Fitbit-sovelluksen uusi Personal Goal Setting auttaa käyttäjää asettamaan itselle sopivat tavoitteet askel askeleelta.
Fitbit Blaze saa helmikuun 2017 päivityksessä uusia kellotauluja sekä jo Fitbit Charge 2:sta tutut Fitbitin PurePulse-sykeseurantaan pohjautuvat ominaisuudet: Cardio Fitness Level ja ohjatut hengitysharjoitukset.

Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Alansa markkinajohtajana Fitbit suunnittelee tuotteita ja kokemuksia, joilla seurataan jokapäiväistä hyvinvointia ja kuntoa. Fitbitin monipuolisiin, palkittuihin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge™Fitbit Blaze™Fitbit Charge 2™Fitbit Charge HR™Alta™Fitbit Charge™Fitbit Flex 2™Fitbit Flex®Fitbit One® ja Fitbit Zip® sekä älyvaaka Aria®. Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 54 000 myyntipisteessä ja 65 maassa. Fitbitin aktiivisuuden seurantalaitteita, ohjelmistoja ja palveluja hyödyntävä Fitbit Group Health tarjoaa oivaltavia ratkaisuja työhyvinvointiin, painonhallintaan, vakuutuspalveluihin ja terveydenhoidon tutkimukseen.

Fitstar by Fitbit tarjoaa digitaalisen terveys- ja kuntoilualustan auttamaan ja innostamaan käyttäjiä kohti hyvää kuntoa missä ja milloin tahansa. Fitbitin Fitstarilla on vahva jalansija yli 6,8 miljoonalla latauksella ja Fitstar Personal Trainer - ja Fitstar Yoga -sovellusten käyttäjillä 155 maassa.

Fitbit ja Fitbit-logo ovat Fitbit Inc:n tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä USA:ssa sekä muissa maissa. Lisätietoa Fitbitin tavaramerkeistä osoitteessa www.fitbit.com/legal/trademark-list. Yhteistyökumppaneiden tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta.

Seuraa Fitbitiä Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä ja kerro kokemuksistasi. Fitstar by Fitbit on myös Facebookissa ja Twitterissä.

Fitbit Sense: Fitbitin edistynein, terveyden seurantaan tarkoitettu älykello, jossa on ensimmäisenä maailmassa EDA-sensori stressinhallintaan, EKG-sovellus, veren suhteellista happipitoisuutta arvioiva SpO2-sensori ja ihon lämpötilaa mittaava sensori25.8.2020 16:51:07 EEST | Tiedote

Fitbit julkistaa myös älykello Versa 3:n sisäänrakennetulla GPS:llä ja Inspire 2 -aktiivisuusrannekkeen aktiivisuusalueminuutteja mittaavalla Active Zone Minutes -toiminnolla. Uusi Health Metrics -näkymä Fitbit Premium-käyttäjille antaa mahdollisuuden seurata sykevälivaihtelua, hengitystahtia ja ihon lämpötilan vaihtelua.