Fitbitin uusi julkistus: Fitbit Flyer, langattomat kuulokkeet suunniteltu kuntoilua varten

Fitbitin ensimmäiset Bluetooth-kuulokkeet motivoivat liikkumaan hyvän äänenlaadun ja voimakkaan bassoäänten toiston avulla. Kuulokkeet ovat laadukkaat, hienkestävät ja niiden istuvuutta voi säätää sopimaan käyttäjälle.
Fitbit Flyer on suunniteltu kuntoilua silmällä pitäen, kestämään kovassakin menossa. Kuulokkeiden vettähylkivä nano-pinnoite tekee laitteesta sateen-, roiskeen- ja hienkestävän.

SAN FRANCISCO – 28. elokuuta 2017 –Fitbit (NYSE: FIT),  johtava puettavan teknologian toimittaja, on julkistanut tänään Fitbit Flyer™ -kuulokkeet. Ne ovat kuntoiluun suunnitellut huippuluokan langattomat kuulokkeet, joissa yhdistyvät vahva äänentoisto, laadukas ja hienkestävä muotoilu ja sovitettavissa oleva istuvuus. Fitbit Flyer motivoi kovimmissakin harjoituksissa.

Ensimmäisissä langattomissa Fitbit-kuulokkeissa on käytössä kehittynyt Waves MaxxAudio -teknologia. Kuuntelukokemuksen voi personoida valitsemalla sopivamman ääniprofiilin kahdesta eri vaihtoehdosta. Koska Flyer on saumattomasti yhteensopiva Fitbitin uuden Fitbit Ionic™-älykellon kanssa, suosikkimusiikkia tai Audio Coaching -äänivalmennuksia voi kuunnella (Fitbit Coach -sovelluksella) ilman älypuhelinta.[i] Flyer on ennakkomyynnissä tänään ja sen jälleenmyynti alkaa lokakuussa 2017.

”Julkaisimme juuri ensimmäisen älykellomme, jossa on tallennustilaa musiikille. Fitbit Flyer on luonnollinen jatkumo tuotevalikoimassamme. Tasokkaat langattomat kuulokkeet helpottavat  tavoitteiden saavuttamista”, sanoo Fitbitin perustajiin kuuluva toimitusjohtaja James Park.

”Tutkimuksen mukaan 64 prosenttia aktiivisuusrannekkeen omistajista on kiinnostunut hankkimaan langattomat kuulokkeet. Siksi haluamme tuoda terveyden ja kuntoilun korkeatasoista osaamistamme myös tälle alueelle ja tarjota kuluttajille juuri sitä mitä he haluavat ja tarvitsevat: huippulaitteet, joihin voi luottaa koko päivän ja kaikissa harjoituksissa sekä korkealaatuisen äänen, joka auttaa pitämään yllä motivaatiota.

Flyerin voi yhdistää uuteen Fitbit Iconic -älykelloon ja lisätä motivaatiota kuuntelemalla suosikkimusiikkia harjoitusten aikana. Lisäksi sillä voi kuunnella uusia asiantuntijoiden suunnittelemia Audio Coaching -juoksu- ja kävelyharjoituksia. Ne auttavat kehittämään kestävyyttä, nopeutta ja harjoituksen suoritustapaa oman aikataulun mukaisesti. (Fitbit Coach -sovelluksen saa käyttöön älypuhelimella tämän syksyn aikana. Se tulee Ionic-älykelloon vuonna 2018)

Suunniteltu kestämään kovimmissakin harjoituksissa

Flyer on suunniteltu kuntoilua silmällä pitäen, kestämään kovassakin menossa. Kuulokkeiden vettähylkivä nano-pinnoite tekee laitteesta sateen-, roiskeen- ja hienkestävän. Kuulokkeiden hyvä istuvuus pitää ne turvallisesti paikoillaan läpi harjoitusten. Vaihdettavista sovitinpäistä voit valita korviisi sopivimmat. Jopa kuuden tunnin käyttöaika takaa, että kuntoilija todennäköisesti väsyy kuntoillessa ennen kuulokkeitaan. Jos tarvitaan lisää akunkestoa, 15 minuutin pikalataus tuo tunnin käyttöaikaa. Lue lisää Flyerin ominaisuuksista täältä.

”Näen päivittäin musiikin positiivisen vaikutuksen asiakkaisiini. Se auttaa heitä tekemään harjoituksessa töitä kovempaa ja pidempään”, sanoo Fitbit-lähettiläs Harley Pasternak.

”Hankkimalla Fitbit Flyerin saat hyvännäköiset ja mukavat kuulokkeet, jotka toimivat täydellisesti yhteen Fitbit-älykellon kanssa. Mahtava äänenlaatu ja istuvuus auttavat kiinnittämään huomion sinne minne se kuuluu – seuraavaan toistoon tai kävelyyn – sen sijaan, että joutuisi huolehtimaan pysyvätkö kuulokkeet paikoillaan.”

Korkea äänenlaatu edistää harjoitusmotivaatiota

Flyer on suunniteltu varta vasten tarjoamaan kehittyneen äänenlaadun ja vähentämään ulkopuolisten äänten tuomaa häiriötä. Se tarjoaa korkealaatuisen, selkeän äänentoisto dynaamisilla vaihteluilla mm. langattoman AAC-tuen ja ulkopuolisia ääniä estävän passiivisen äänenvaimennuksen (Passive Noise Isolation) avulla. Laitteessa on kaksi erilaista ääniasetusta, Signature ja Power Boost. Niistä käyttäjä voi valita sen profiilin, joka hänelle kulloinkin parhaiten sopii. Profiilia voi vaihtaa helposti kuulokkeiden valikosta. Musiikkituotannoissa, elokuvissa ja videopeleissä käytettävä Waves MaxxAudio -teknologia on nyt ensimmäistä kertaa kuulokkeissa – Power Boost -asetus syventää ja voimistaa bassoääniä puhtaalla äänentoistolla.

Tärkeät ominaisuudet jokapäiväiseen käyttöön

Flyerin kestävä suunnittelu ja huippuluokan äänenlaatu tekevät kuulokkeista täydelliset jokapäiväiseen käyttöön – myös silloin kun et ole kuntoilemassa. Kolmen painikkeen säätimestä valitset helposti pysähtymättä äänenvoimakkuuden, pysäytät musiikin toiston ja vaihdat kappaletta. Äänikehotteet kertovat muun muassa saapuvista puheluista, akunkestosta, äänenvoimakkuudesta. Samanaikaisesti Flyer voi olla yhteydessä kahteen bluetooth-laitteeseen, mikä mahdollistaa, että voit yhtaikaa kuunnella musiikkia Fitbit Ionic -älykellosta ja ottaa vastaan puheluita älypuhelimesta tai jutella digitaalisen avustajan, kuten Cortanan, Google Assistentin tai Sirin kanssa. Melua vaimentava kaksoismikrofoni tarjoaa hyvälaatuiset hands-free -puhelut, joissa ulkoa tulevien äänten esto takaa hyvän kuuluvuuden myös esimerkiksi tuulisella säällä tai väentungoksessa.

Hintatiedot ja saatavuus

Fitbit Flyer on saatavilla kahdessa eri värissä, kuunhohtoisena harmaana ja iltahämärän sinisenä, ennakkomyynnissä tänään Fitbit.com -verkkokaupassa ja valituissa verkkokaupoissa hintaan 134,95 €. Flyer tulee kauppoihin maailmanlaajuisesti lokakuussa 2017.

Tänään Fitbit on julkistanut myös Fitbit Ionic -älykellon, Fitbit Aria 2 -älyvaa´an ja uuden premium-tason ohjaus- ja valmennusmahdollisuuden. Löydät julkistusten kuva-aineiston osoitteesta www.fitbit.com/presskit. Suomenkieliset tiedotteet löytyvät STTinfo -tiedotejakelupalvelusta hakusanalla Fitbit.

This press release contains forward-looking statements, within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, that involve risks and uncertainties including, among other things, statements regarding the future retail availability of Fitbit Flyer as well as the future availability of other products and features described in this release, including Fitbit’s new personalized guidance and coaching offering including Fitbit Coach and Audio Coaching. These forward-looking statements are only predictions and may differ materially from actual results due to a variety of factors, including the effects of the highly competitive market in which we operate, including competition from much larger technology companies; any inability to successfully develop and introduce new products, features, and services or enhance existing products and services; product liability issues, security breaches or other defects; and other factors discussed under the heading “Risk Factors” in our most recent report on Form 10-Q filed with the Securities and Exchange Commission. All forward-looking statements contained herein are based on information available to us as of the date hereof and we do not assume any obligation to update these statements as a result of new information or future events.

-------

[i] Fitbit Coach app and Audio Coaching sessions in the app will be available in Fall 2017. Audio Coaching sessions on Fitbit Ionic will be available in 2018.

Reetta Mikkola
reetta.mikkola@medita.fi

Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Johtavana brändinä Fitbit suunnittelee tuotteita ja kokemuksia, joilla seurataan jokapäiväistä hyvinvointia ja kuntoa. Fitbitin monipuolisiin, palkittuihin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge™, Fitbit Blaze™, Fitbit Charge 2™, Alta HR™, Alta™, Fitbit Flex 2™, Fitbit One® ja Fitbit Zip®, älykello Fitbit Ionic™ ja langattomat Fitbit Flyer™-kuulokkeet sekä älyvaa´at  Fitbit Aria® ja Fitbit Aria 2™. Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 55 000 myyntipisteessä ja 65 maassa.

Fitbit-sovellusalusta tarjoaa yksilöllisiä kokemuksia, vinkkejä ja ohjausta, jotka perustuvat maailman laajimpaan kuntoiluaiheiseen sosiaaliseen verkostoon, terveys- ja kuntotietokantaan sekä vuorovaikutteisiin välineisiin, kuten Fitbit- ja Fitbit Coach -sovelluksiin, Guided Health -ohjattuihin terveysohjelmiin ja älykellojen Fitbit OS:iin. Fitbit Health Solutions kehittää terveys-, kuntoilu- ja hyvinvointisovelluksia, jotka lisäävät suotuisia terveysvaikutuksia ja sitoutumista hyvinvoinnin kehittämiseen sekä saavat aikaan positiivisia tuloksia työhyvinvoinnissa.

Reetta Mikkola

reetta.mikkola@medita.fi