Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.

Julkisuudessa on esiintynyt Fitzroyn sijoituksesta arvioita, joita haluamme selventää:

Näkemyksemme mukaan Fitzroyn sijoitus on Tecnotreen osakkeenomistajien edun mukainen ja vaihtoehdoista paras. Fitzroyn sijoitus mahdollistaa yhtiötä jatkamaan liiketoimintaansa, investoimaan kasvuun, palauttamaan yhtiö kannattavan kasvun tielle, sekä kasvattamaan osakeomistusten arvoa.

Uskomme tehtävän 5 miljoonan sijoituksen olevan lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä riittävä palauttamaan Tecnotree kannattavaksi. Arvioimme yhtiön tuottopotentiaalin olevan valtava pitkällä aikavälillä, emmekä pyri tarpeettomasti alentamaan nykyisten osakkeenomistajien omistusosuuksia.

Olemme pitkäaikainen sijoittaja. Uskomme yhtiön todellisen liiketoiminta-arvon realisoituvan vasta pidemmän ajanjakson kuluessa, ja että osakkeenomistajien kannattaa tavoitella suurempia tuottoja pidemmällä aikavälillä.

Telekommunikaatioala on murroksessa, jota myös Tecnotree on vauhdittamassa. Uskomme vahvasti Tecnotreen tuotepalettiin, vahvoihin asiakkuuksiin ja yhtiön mahdollisuuksiin tarjota pitkäaikaisia, liiketoimintakriittisiä ratkaisuja asiakkailleen. Tecnotreellä on myös vahva jalansija kehittyvillä markkinoilla kuten Aasiassa, Lähi-Idässä, Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Tätä osaamista yhtiö pystyy hyödyntämään myös kehittyneillä markkinoilla.

Sijoitusta käytetään myynnin ja markkinoinnin sekä tutkimus- ja tuotekehityksen vahvistamiseen. Näillä toimilla on suora vaikutus myynnin ja liiketoiminnan kasvuun. Osalla sijoituksesta voidaan tarvittaessa kattaa olemassa olevia velkoja. Uskomme kuitenkin, että sijoituksen avulla yhtiön mahdollisuudet kattaa tulevaisuuden sitoumuksensa omalla operatiivisella kassavirralla paranevat merkittävästi.

Samalla aiomme tehdä kaikkemme varmistaaksemme Tecnotreen pääomien ja kassavarojen riittävyyden ja kattaaksemme nykyisten velkojien vaatimukset. Tarvittaessa tulevien vuosien aikana Fitzroy on myös valmis kasvattamaan sijoitustaan pitkäaikaisten kasvumahdollisuuksien saavuttamiseksi.

Tecnotree toimii kaikkialla maailmassa, jolloin myös yhtiön hallituksen kannattaa olla kansainvälinen. Fitzroy haluaa olla mukana Tecnotreen hallituksessa kasvattamassa entistä vahvempaa yhtiötä. Tuomme yhtiöön ja hallitukseen kokenutta ja kansainvälistä telekommunikaatioalan strategista osaamista, joka on hyödynnettävissä niin markkina- kuin tuotetasollakin.

Uskomme Fitzroyn sijoituksen yhdessä Tecnotreen hallituksen, kyvykkään tiimin, johdon ja olemassa olevien vahvojen asiakkuuksien avulla tuottavan positiivista kassavirtaa ja tulosta mahdollistaen myös saneerausohjelman etenemisen suunnitellusti. Uskomme yhtiöstä tulevan vahvempi, kasvattaen merkittävästi liiketoiminnan potentiaalia ja Tecnotreen omistaja-arvoa.

Neil Macleod, Fitzroy Investments Ltd

Lisätietoja tarjovat Fitzroyn omistajan Neil Macleodin valtuuttamat edustajat:
Anuj Dabral, Puh: +91 98867 02684, email: anuj@fitzroyinvestments.com
Priyesh Ranjan, email: priyesh@fitzroyinvestments.com

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa12.10.2018 10:13Tiedote

Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.

Reaktorin ja LEGOn lasten robottikoodikoulu saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle11.10.2018 13:26Tiedote

Suomalainen design- ja teknologiayritys Reaktor on kehittänyt robottikoodikoulun, jonka avulla lapset voivat tutustua koodaamisen perusteisiin ja merkitykseen helpolla ja hauskalla tavalla. Syyslomaviikonloppuna Helsinki-Vantaan lentoasemalla järjestettävässä koodikoulussa lapset pääsevät Reaktorin kehittämällä applikaatiolla luomaan toimintakäskyjä kahdelle LEGO Boost -robotille. Koodikoulu on avoinna 12.–14.10. kello 14-16 lentoaseman Kainuu loungessa.

Naughty BRGR automatisoi ravintoloidensa omavalvonnan20.9.2018 14:17Tiedote

Suomen parhaita hampurilaisia tarjoava Naughty BRGR -ravintolaketju on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintoloidensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat ravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla12.9.2018 10:45Tiedote

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.