Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.

Julkisuudessa on esiintynyt Fitzroyn sijoituksesta arvioita, joita haluamme selventää:

Näkemyksemme mukaan Fitzroyn sijoitus on Tecnotreen osakkeenomistajien edun mukainen ja vaihtoehdoista paras. Fitzroyn sijoitus mahdollistaa yhtiötä jatkamaan liiketoimintaansa, investoimaan kasvuun, palauttamaan yhtiö kannattavan kasvun tielle, sekä kasvattamaan osakeomistusten arvoa.

Uskomme tehtävän 5 miljoonan sijoituksen olevan lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä riittävä palauttamaan Tecnotree kannattavaksi. Arvioimme yhtiön tuottopotentiaalin olevan valtava pitkällä aikavälillä, emmekä pyri tarpeettomasti alentamaan nykyisten osakkeenomistajien omistusosuuksia.

Olemme pitkäaikainen sijoittaja. Uskomme yhtiön todellisen liiketoiminta-arvon realisoituvan vasta pidemmän ajanjakson kuluessa, ja että osakkeenomistajien kannattaa tavoitella suurempia tuottoja pidemmällä aikavälillä.

Telekommunikaatioala on murroksessa, jota myös Tecnotree on vauhdittamassa. Uskomme vahvasti Tecnotreen tuotepalettiin, vahvoihin asiakkuuksiin ja yhtiön mahdollisuuksiin tarjota pitkäaikaisia, liiketoimintakriittisiä ratkaisuja asiakkailleen. Tecnotreellä on myös vahva jalansija kehittyvillä markkinoilla kuten Aasiassa, Lähi-Idässä, Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Tätä osaamista yhtiö pystyy hyödyntämään myös kehittyneillä markkinoilla.

Sijoitusta käytetään myynnin ja markkinoinnin sekä tutkimus- ja tuotekehityksen vahvistamiseen. Näillä toimilla on suora vaikutus myynnin ja liiketoiminnan kasvuun. Osalla sijoituksesta voidaan tarvittaessa kattaa olemassa olevia velkoja. Uskomme kuitenkin, että sijoituksen avulla yhtiön mahdollisuudet kattaa tulevaisuuden sitoumuksensa omalla operatiivisella kassavirralla paranevat merkittävästi.

Samalla aiomme tehdä kaikkemme varmistaaksemme Tecnotreen pääomien ja kassavarojen riittävyyden ja kattaaksemme nykyisten velkojien vaatimukset. Tarvittaessa tulevien vuosien aikana Fitzroy on myös valmis kasvattamaan sijoitustaan pitkäaikaisten kasvumahdollisuuksien saavuttamiseksi.

Tecnotree toimii kaikkialla maailmassa, jolloin myös yhtiön hallituksen kannattaa olla kansainvälinen. Fitzroy haluaa olla mukana Tecnotreen hallituksessa kasvattamassa entistä vahvempaa yhtiötä. Tuomme yhtiöön ja hallitukseen kokenutta ja kansainvälistä telekommunikaatioalan strategista osaamista, joka on hyödynnettävissä niin markkina- kuin tuotetasollakin.

Uskomme Fitzroyn sijoituksen yhdessä Tecnotreen hallituksen, kyvykkään tiimin, johdon ja olemassa olevien vahvojen asiakkuuksien avulla tuottavan positiivista kassavirtaa ja tulosta mahdollistaen myös saneerausohjelman etenemisen suunnitellusti. Uskomme yhtiöstä tulevan vahvempi, kasvattaen merkittävästi liiketoiminnan potentiaalia ja Tecnotreen omistaja-arvoa.

Neil Macleod, Fitzroy Investments Ltd

Lisätietoja tarjovat Fitzroyn omistajan Neil Macleodin valtuuttamat edustajat:
Anuj Dabral, Puh: +91 98867 02684, email: anuj@fitzroyinvestments.com
Priyesh Ranjan, email: priyesh@fitzroyinvestments.com

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.

Yli 650 suomalaista haki muotiviikkojen malliksi8.4.2019 12:59:08 EESTTiedote

Kaikille suomalaisille muotia tarjoava Sokos-tavarataloketju haki kevään muotiviikoilleen malleiksi tavallisia muodista ja esiintymisestä kiinnostuneita kuluttajia. Hakijoita huippumalli Saimi Hoyerin vetämään mallivalmennukseen ilmoittautui yli 650, joista kahdeksan nähdään viikonloppuna Oulun Sokos-tavaratalon estradilla. Hakijoiden suuri määrä ja laaja, 9-73 -vuoden ikäjakauma ilahdutti muotiviikkojen järjestäjät.

Eestlased loobuvad heliplaatidest voogedastuse kasuks29.3.2019 13:58:00 EETTiedote

Kolme suurima plaadifirma andmetel siirdub muusikatarbimine ka Eestis digitaalsetesse voogedastuskanalitesse ning see sunnib muusikuid avaldama pikkade plaatide asemel pigem singleid. Füüsiliste salvestiste ehk heliplaatide müük langeb jätkuvalt ja vähenes eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 40% võrra. Digitaalsete streaming-teenuste kaudu tarbitud muusika maht kasvas 2018. aastal lausa 43%. See viitab selgele muutusele Eesti tarbijate muusikakuulamisharjumustes. Uutmoodi muusikatarbimine, mis toimub voogedastusteenuste kaudu, sunnib artiste keskenduma plaatide asemel senisest enam singlite avaldamisele.

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.