Flamencon huippunimet Madridista esiintyvät yhdessä suomalaistaiteilijoiden kanssa

Perinteistä vahvaa flamencoa moderneihin jazzillisiin sävyihin yhdistävä Ensueño Flamenco -esitys saapuu Kangasala-taloon keskiviikkona 20.3.2019 klo 19.
Kangasala-talossa nautitaan maaliskuussa flamencon kansainvälisistä huipuista.

Pitkän linjan suomalaiset flamencotaiteilijat, kitaristi Raul Mannola ja tanssija Aylin Eleonora yhdistävät taitonsa Madridin flamencon parhaimmistoon kuuluvien laulaja Enrique Bermúdez “Piculaben”, kitaristi Joni Jiménezin ja tanssija José Carmona “Rapicon” kanssa.

Ainutlaatuisen kollektiivin jäseniä yhdistää luovuus, lahjakkuus ja flamencon tradition arvostaminen.

– Flamencon juurilta lähtevä jännittävä matka on täynnä kauneutta, tunnetta ja elinvoimaa, lupaa tanssija Aylin Eleanora.

Madridin konservatoriossa kahdeksatta vuotta opettavalla Raul Mannolalla on yli 30 vuoden kokemus tanssijoiden ja laulajien säestämisessä. Virtuoosijazzmuusikkona aloittanut ja vahvan flamencotuntemuksen saavuttaneella Mannolalla on ainutlaatuiset eväät laadukkaan fuusioflamencon tekoon. Hänen soitossaan korostuvat vahva flamencoilmaisu ja melodisuus.

Aylin Eleonora valmistui viime vuonna Institute of the Arts Barcelonasta Tanssin maisteriksi, on työskennellyt freelance-flamencotanssijana vuodesta 2015 esiintyen useiden huippunimien kanssa sekä esittänyt soolokoreografiaansa Vivir muun muassa Edinburghin ja Arizonan festivaaleilla. Hänen modernissa tyylissään korostuvat eleganssi, keveys ja virtaavuus

Madridilaisen Cañoroto -flamencokitarakoulukunnan edustaja Joni Jiménez on yksi lupaavimmista nuorista flamencokitaristeista, jonka soitossa korostuvat luovuus, herkkyys ja taito säestää tanssijoita ja laulajia. Jiménez on muun muassa Sara Barasin ryhmässä laulavan Israel Fernándezin luottokitaristi. Hän tulee flamencosuvusta, jonka tunnetuin jäsen on maailmantähti laulaja Diego El Cigala.

José Carmona ”Rapico” on granadalais–mallorcalainen tanssija Granadan Habichuelas -suvusta. Hän on vahva perinteisen flamencon edustaja, jonka tyylissä korostuvat eleganssi, ytimekäs flamencoilmaisu sekä lahjakkuus. Rapico on kiertänyt maailmaa useiden flamencomestareiden, esimerkiksi Tomatiton, Carmen Cortésin, Gerardo Núñezin sekä oman teoksensa “Errante” kanssa.

Enrique Bermúdez ”Piculabe” on lahjakas madridilainen laulaja, joka löysi harvinaisesti tiensä flamencoon vasta parikymppisenä. Jo kaksi levyä levyttänyt, Antonio Gadesin ryhmän kanssa maailmaa kiertävä Piculabe suunnittelee oman antologian ja kokeellisemman levyn tekoa ja on haluttu laulaja useissa produktioissa.

Kokoonpano

Aylin Eleonora, tanssi
José Carmona ”Rapico”, tanssi
Enrique Bermúdez ”Piculabe”, laulu
Joni Jiménez, kitara
Raul Mannola, kitara

Esityksen promovideo: https://www.youtube.com/watch?v=0Jh1F0ZtVjk

Ensueño Flamenco – virtuoosiflamencoa Madridista Kangasala-talossa ke 20.3.2019 klo 19
Liput Kangasala-talolta 28/24/14 €, Lippu.fi 30,50/26,50/15,50 € + toimitusmaksut (alk. 1 € www.lippu.fi)

Mediakuvia: https://www.dropbox.com/sh/refnkfc0dza07x8/AACWQGdTdm55uwMq9jw9AXmMa?dl=0

Lisätiedot:

Aylin Eleonora
+ 34 722 41 51 95
elecodesantiago@gmail.com

Raul Mannola
+ 34 680 41 01 47
raulmannola@gmail.com

Kangasala-talossa nautitaan maaliskuussa flamencon kansainvälisistä huipuista.

Kangasala-talo on maan uusin kulttuurikeskus, joka sijaitsee Kangasalan keskustassa 20 minuutin ajomatkan päässä Tampereelta. Talon avajaisviikkoa vietettiin helmikuussa 2015. Kangasala-talossa on 285-paikkainen konserttisali, Kimmo Pyykkö -taidemuseo, galleria, Kangasalan valtuustosali sekä kunnanhallituksen kokoustila.