Flamencossa tanssi ja musiikki ovat yhtä – Camino Flamenco -kollektiivi Kangasala-talossa

Flamencossa tanssi ja elävä musiikki ovat yhtä, ja tässä esityksessä molemmista saadaan nauttia täysin siemauksin. Camino Flamenco -kollektiivi esittää Decádas – Flamencon voimaa! -teoksen Kangasala-talossa to 11.10. klo 19. Ennen konserttia klo 18 tanssija Tove Djupsjöbacka esittelee teoksen.
Erika Alajärvi, kuva Risto Savolainen

Camino Flamenco -kollektiivin muodostavat tunnetut ja tunnustetut flamencotaiteilijat kitaristi Toni Jokiniitty, tanssijat Erika Alajärvi, Tove Djupsjöbacka ja Marja Rautakorpi.

Lokakuussa seitsemälle paikkakunnalle saapuvan esityskiertueen taiteilijavieraana nähdään Helsingin XX Flamencofestivaalilla viime helmikuussa ihastuttanut ruotsalainen flamencolaulaja Marianne Holmboe.

Osin uudistunut ohjelmisto pitää sisällään perinteistä flamencoa persoonallisin maustein. Ohjelmistossa kuullaan myös parhaillaan toista levyään työstävän Toni Jokiniityn omia sävellyksiä.

Camino Flamencon tanssijat ovat tyyliltään erilaisia ja eri-ikäisiä, mikä tuo mukanaan monimuotoista ilmaisua. He kaikki ovat syntyneet eri vuosikymmenillä (esp. décadas), ja tästä juontaa juurensa esityksen nimi Décadas − Flamencon voimaa!.

Décadas – Flamencon voimaa! Kangasala-talossa to 11.10. klo 19. Liput Kangasala-talolta 20/18 €, Lippu.fi 22,50/20,50 € + toim.maksu

"Lyhyt johdatus esitykseen" Kangasala-talon Galleriassa klo 18. Vapaa pääsy. Teoksesta kertoo tanssija Tove Djupsjöbacka.

Decádas - Flamencon voimaa

Erika Alajärvi, kuva Risto Savolainen