FM Hanna-Maija Kause johtavaksi asiantuntijaksi Akavaan 1.7.2018 alkaen

Kausen vastuulla ovat terveyspolitiikan, sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä sote-uudistuksen asiantuntijatehtävät. Kause vastaa myös työsuojelusta sekä työsuojelun kehittämisestä. Kause siirtyy tehtävään perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikon erityisavustajan paikalta.

– Olen iloinen ja innostunut saadessani mahdollisuuden liittyä Akavan vahvojen asiantuntijoiden tiimiin. Toivon, että voin osaamisellani tuoda panoksen siihen tärkeään yhteiskunnalliseen keskustelun ja vaikuttamisen työhön, jota Akava tekee, Kause kertoo.

– Hanna-Maija Kausen rekrytointi vahvistaa merkittävästi Akavan osaamista sosiaali- ja terveyspolitiikan sektoreilla. Kausen laaja osaaminen ja kattavat verkostot lisäävät Akavan mahdollisuuksia vaikuttaa ja toimia jäsentensä puolestapuhujana, toteaa Akavan työelämäasioiden päällikkö Lotta Savinko.

Kausella on monipuolista kokemusta erityisavustajan ja viestinnän tehtävistä niin eduskunnassa, sosiaali- ja terveysministeriössä kuin yksityiseltä sektorilta.

Lisätietoja:

Työelämäasioiden päällikkö Lotta Savinko, puh. 0405044356
Johtava asiantuntija Hanna-Maija Kause, puh. 0505667949

Akava: Uuden liikesalaisuuslain mukaan työntekijällä on oikeus kysyä neuvoa ammattiliitostaan ongelmatilanteissa28.6.2018 13:39Tiedote

Eduskunta on hyväksynyt uuden liikesalaisuuslain, johon on koottu liikesalaisuuksia koskevaa sääntelyä ja jolla toimeenpannaan Suomessa EU:n liikesalaisuusdirektiivi. Liikesalaisuuslaki laajentaa liikesalaisuuksien sääntelyn soveltamisalaa ja muuttaa liikesalaisuuksien salassapitovelvollisuutta. Akava pitää valitettavana, että uusi laki ei selkiytä työntekijän salassapitovelvollisuuden laajuutta tai kestoa.