Folkhälsan to bring innovative ideas to elderly-care with Vertical

November 2017. The non-profit organization Folkhälsan joins Vertical, the world’s first wellness and health tech augmentor offering solutions to business problems by carefully selecting the best start-up talent and tuning the offering to match the business needs of its partners.

Habby Lady

Folkhälsan is a non-profit social and health care organization with the mission to promote good health and quality of life in the Swedish speaking areas of Finland. Folkhälsan offers health promotion activities, social and health care services, education and research.

Early stage companies working on products and services enhancing welfare technology solutions that empower and enable elderly people in their daily life the health care and wellness technology industry in the context of elderly-care will get a unique opportunity to pilot and test-bed digital solutions in Folkhälsan’s service centers.

In addition, the selected teams will get access to Folkhälsan’s vast networks and knowledge and will get the opportunity to spar with the best professionals in the field.

Folkhälsan will be working closely with Vertical and the teams in the co-development of the solutions and projects.

The selected teams should ideally have expertise, resources and be located in Finland or the Nordics. Alternatively, companies outside the Nordics happy to regularly travel or relocate can also be considered. The selected teams should have genuine ambitions for doing good to the community and the society.

“This initiative is part of our digital strategy”, says director Niklas Talling at Folkhälsan. “We are curious and interested to learn about the start-ups, their methodology, tools and their mindset. Together with the companies, we want to develop the ideas and the innovations in tune with our social agenda to promote better health and quality of life.”

“We are thrilled to welcome Folkhälsan to our partner family and work with them. Our goal is to co-develop and bring new ideas to the market in the elderly care field” - Vertical accelerator CEO Paolo Borella says - ”By 2080 it is expected that the amount of senior people in the European Union reaches 149.1 million from 93.9 million now. Of those, 63.9 million people will be aged 80 years or over compared to 26.0 million 2014. This means, that as a society we need to find ways to introduce new services and technologies allowing our senior citizens and relatives to enjoy longer, more independent and happier lives.” 1

Folkhälsan is the newest addition to Vertical’s group of partners. The previous company to join Vertical ranks was Stora Enso, with a unique project combining executive education by Aalto ENT and startup acceleration in the renewable field.

In addition to Folkhälsan and Stora Enso, Vertical partners include Samsung, one of the world’s leading device manufacturers, Fazer, a Finnish food and food service company and the Hospital District of Helsinki and Uusimaa, one of the largest hospital districts in the world.

For more information:

Sébastien Gianelli
Head of Portfolio & Co-founder, Vertical
sebastien@vertical.vc

Niklas Talling
Director of Administration, Folkhälsan
niklas.talling@folkhalsan.fi

Habby Lady

Folkhälsan renoverar Holmsgården på Norrvalla19.10.2018 14:28Tiedote

Pressmeddelande 19.10.2018. Samfundet Folkhälsans styrelse har fattat beslut om att renovera Holmsgården, även kallad herrgården, på Norrvalla. Holmsgården renoveras under år 2019. Renoveringen är en betydande investering för Norrvalla och görs för att förbättra utrymmessituationen för utbildningens del. Därmed skapas en nygammal herrgårdsmiljö på Norrvallabacken som kommer att bli en omfattande del av fastighetshelheten.

Solvalla Swimrun - Haastava kilpailu upeassa maastossa 22.9.201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun järjestetään nyt viidennen kerran Nuuksion vaativassa, vaihtelevassa ja kauniissa suomalaisessa metsämaastossa lauantaina 22.9. Kilpailussa juostaan metsäpolkuja pitkin ja avokallioiden yli järveltä järvelle. Järvet ylitetään uiden, minkä jälkeen kilpailijat jatkavat kilpailua juosten. Solvalla Swimrunissa on kolme kilpailu­matkaa: ÖTILLÖ Merit Race, Endurance ja Sprint. Kaikilla matkoilla on kolme kilpailuluokkaa; naiset, miehet ja sekajoukkueet. Solvalla Swimrun on yksi ensimmäisistä ÖTILLÖ-kilpailusarjan kauden 2019 Merit Race -kilpailuista.

/Årtalet korrigerat/ Solvalla Swimrun - En utmanande tävling i en extraordinär terräng 22.9.201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun ordnas nu för femte gången i Noux krävande, omväxlande och vackert finländska skogsterräng. Tävlingen löps längs skogsstigar och över kala berg från sjö till sjö varefter deltagarna simmar över sjöarna för att sedan fortsätta löpa. Tävlingen består av tre olika distanser, ÖtillÖ Merit Race, Endurance och Sprint. Alla distanser har tre tävlingsklasser; damer, herrar och mixed. Solvalla Swimrun är ett av de första Merit Racen för ÖTILLÖ- tävlingsseriens säsong 2018.

Solvalla Swimrun - A challenging event in extraordinary terrain 22 September 201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun is being held for the fifth time in the beautiful, varied and demanding forest setting of Nuuksio, Finland. The course leads competitors down wooded tracks and up exposed crags from lake to lake, which they have to swim across before getting back up and running. There are three different race distances: the ÖtillÖ Merit Race, Endurance and Sprint. All distances have three race classes: women, men and mixed. Solvalla Swimrun is one of the first Merit Races for the ÖTILLÖ competition series 2019 season.