Fonecta Oy:ssä ja Fonecta Enterprise Solutions Oy:ssä aloitetaan tukitoimintoja koskevat yt-neuvottelut

Fonecta Oy:ssä ja Fonecta Enterprise Solutions Oy:ssä käynnistetään yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut. Neuvottelut kohdistuvat edellä mainittujen yhtiöiden seuraaviin tukitoimintoihin: IT, Talous ja Hallinto, HR ja Markets (mm. tuotekehitys, markkinointi ja viestintä).

Neuvottelujen piirissä on 160 henkilöä, joista 114 työskentelee Helsingissä, 22 Tampereella, 22 Turussa, 1 Lappeenrannassa ja 1 Porissa. Mahdollisten henkilöstöjärjestelyiden yksityiskohdat ja toimenpiteiden kohdentuminen eri toimintoihin ja henkilöstöryhmiin tarkentuu neuvottelujen kuluessa. Toteutuessaan suunnitelma voi johtaa enintään 60 henkilön työsuhteen päättymiseen. Mahdolliset henkilöstövähennykset toteutetaan noudattaen työehtosopimusten määräyksiä sekä varmistamalla yhtiöiden toimintaedellytysten turvaaminen.

”Fonecta on strategiassaan määritellyt tavoitteekseen olla Suomen paras digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kumppani ja tällä tiellä olemme vahvasti edelleen. Markkina, jossa toimimme on kasvava, ja uusi tarjoamamme on herättänyt odotettua kiinnostusta ja huomiota, vaikka vuosi 2015 onkin ollut odotettua haastavampi”, kertoo Fonectan toimitusjohtaja Timo Hiltunen.

”Uusien digitaalisten tuotteiden ja palvelujen markkina on kuitenkin perinteistä luettelo- ja hakemistoliiketoimintaamme kilpaillumpi. Kannattavan liiketoiminnan turvaamiseksi pitkällä tähtäimellä joudumme sopeuttamaan tukitoimintojemme kulurakennetta markkinatilannetta vastaavaksi. Samaan aikaan tulemme kasvattamaan myyntiorganisaatiotamme, jotta voimme paremmin vastata markkinan kasvuun”, Hiltunen jatkaa.

Yt-neuvottelujen perusteena ovat tuotannolliset, taloudelliset ja toimintojen uudelleen järjestelyihin perustuvat syyt.

Yt-neuvottelut alkavat 17.9.2015 ja niissä sovelletaan Yt-lain mukaista kuuden viikon neuvotteluaikaa.

Fonecta työllistää noin 900 henkilöä.

Lisätiedot:

Timo Hiltunen

toimitusjohtaja, Fonecta

timo.hiltunen@fonecta.com

p. +358 400 568 996

Fonecta on paikallisen tiedon asiantuntija, joka tarjoaa yrityksille laajan valikoiman digitaalisen markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja sekä kuluttajille arkea helpottavia palveluita monikanavaisesti.