Food Market Herkun vuokrasopimus on irtisanottu – loppuunmyynti alkaa 4.1.

Keväällä yrityssaneeraukseen hakeutunut Stockmann on irtisanonut Food Market Herkun alivuokrasopimuksen. Vuokrasopimuksen irtisanomisen johdosta Pirkanmaan Osuuskaupassa on käynnissä yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut koskien yksikön lopettamista.

Stockmann on ilmoittanut Pirkanmaan Osuuskaupalle irtisanoneensa Tampereen tavaratalonsa nykyisen päävuokrasopimuksen ja ilmoittanut tämän aiheuttavan myös Food Market Herkun alivuokrasopimuksen päättymisen. Ilmoituksesta johtuen Pirkanmaan Osuuskauppa varautuu Food Market Herkun toiminnan lakkauttamiseen helmikuussa. Stockmannin antaman ilmoituksen mukaan alivuokrasopimus päättyy siten, että tilan tulee olla tyhjänä 10.2.2021.

Pirkanmaan Osuuskaupalla on ollut Food Market Herkun liiketilasta alivuokrasopimus vuoteen 2029. Stockmannin ilmoitus alivuokrasopimuksen päättymisestä rikkoo Pirkanmaan Osuuskaupan ja Stockmannin välistä alivuokrasopimusta ja muita sopimuksia, ja Pirkanmaan Osuuskauppa on jo aiemmin ilmoittanut vaativansa siitä aiheutuvien vahinkojen täysimääräistä korvaamista.

Pirkanmaan Osuuskauppa pyrki joulun alla neuvottelemaan vuokrasopimukselle jatkoa, muttei päässyt Stockmannin kanssa sopimukseen kumpaakin osapuolta tyydyttävistä ehdoista.

– Tämän johdosta jouduimme käynnistämään yhteistoimintaneuvottelut yksikön lakkaamisesta aiheutuvista henkilöstövaikutuksista, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat koko Food Market Herkun henkilökuntaa.

– Tämä on meille erittäin ikävä asia, mutta pystymme kuitenkin takaamaan sen, että jokaiselle Food Market Herkun upealle ammattilaiselle on jatkossakin tarjolla töitä Pirkanmaan Osuuskaupassa, Timo sanoo.

Herkun kehityskulku oli positiivinen

Tampereen Food Market Herkku on ollut Pirkanmaan Osuuskaupan omistuksessa vuodesta 2018, jolloin Pirkanmaan Osuuskauppa osti Stockmann Herkun Tampereen liiketoiminnan ja jatkoi toimintaa Food Market Herkun nimellä. Herkku oli ostohetkellä raskaasti tappiollinen ruokakauppaketju, ja sopimuskokonaisuuteen kuului korkean kauppahinnan vastineena edullinen vuokra.

Stockmannin alakerrassa sijaitsevaan myymälään tehtiin kesällä 2019 mittava remontti, jolla tilaan saatiin viihtyisyyttä ja toimivuutta. Uudistuksessa kuultiin vahvasti Food Market Herkun asiakaskuntaa. Joulukuussa 2019 Aamulehti valitsi Food Market Herkun Tampereen seudun laadukkaimmaksi ja monipuolisimmaksi ruokakaupaksi.

Koronapandemian myötä Tampereen Food Market Herkun palveluita laajennettiin maaliskuussa 2020 nopeasti verkkokauppaan, jonka kautta ostokset saa noudettua valmiiksi keräiltynä myymälästä tai kotiin kuljetettuna.

Food Market Herkussa alkaa loppuunmyynti 4.1., ja sitä jatketaan niin kauan kun myytävää riittää.

– Haluamme jo nyt kiittää asiakkaitamme unohtumattomista kohtaamisista Food Market Herkussa. Jatkamme tänä vuonna herkullisen arjen asialla Hämeenkadun toisessa päässä Sokos Herkussa, jonka aiomme uudistaa vuoden 2021 aikana, Timo kertoo.

Toiminta muissa S-ryhmän Food Market Herkuissa pääkaupunkiseudulla ja Turussa jatkuu normaalisti.

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko, timo.maki-ullakko@sok.fi, 010 76 70070

”Tulevaisuuden yrtit ja salaatit” ensi vuoden aikana Pirkanmaan Prismoihin ja Herkkuihin18.12.2020 08:00:00 EETTiedote

Pirkanmaan kaikissa Prismoissa ja Herkuissa päästään ensi vuonna maistamaan tulevaisuutta, kun pirkkalalaisen Netled Oy:n edistyksellisellä Vera®-vertikaaliviljelyteknologialla kasvattamat yrtit ja salaatit tulevat portaittain osaksi toimipaikkojen hevivalikoimaa. Asiakas saa optimiolosuhteissa kasvaneet kasvikset tuoreeltaan omaan ostoskoriinsa ja tekee samalla ympäristöteon. Vaikka Netledin juuret ovat visusti Pirkanmaalla, sen innovaatioita on käytössä ympäri maailman Japanista Amerikkaan asti.

Kaksi alueen kehittäjää löivät hynttyyt yhteen – Pirkanmaan Osuuskauppa valitsi Villivision ”suurten tekojen vuosiin”15.12.2020 08:00:00 EETTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupalla (POK) on takana vauhdikas vuosi. Koronasta huolimatta strategiauudistus ja siitä kumpuava tekeminen arjen helpottamisen, hyvinvoinnin ja vastuullisuuden ympärillä polkaistiin käyntiin. Kaveriksi tulevalle muutosmatkalle on löytynyt monivaiheisen kilpailutuksen myötä tamperelainen strateginen markkinointi- ja viestintätoimisto Villivisio. Yhteistyösopimus kattaa muun muassa POK-brändin, ravintolaliiketoiminnan ja HR:n markkinointitarpeet.

Kenkätie on nyt helpoin ja edullisin reitti ruokapöytään – Pirkkalan Prisma on avattu3.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Pirkkalan S-market sulki eilen ovensa vihoviimeisen kerran ja avasi ne tänä aamuna Pirkanmaan tuoreimpana Prismana. Ympäri vuorokauden auki oleva kokonaisuus lupaa helpottaa terveellisten ja mielenkiintoisten valintojen tekemistä. Muutosta on ohjannut vahva kunnianhimo, mikä näkyy paikallisten toiveiden kuunteluna: valikoimaa, palveluita ja ilmettä on rakennettu yhdessä, ja saman katon alle on koottu myös osuva kattaus asiakkaiden suosikkiravintoloita.