Food Market Herkun vuokrasopimus on irtisanottu – loppuunmyynti alkaa 4.1.

Keväällä yrityssaneeraukseen hakeutunut Stockmann on irtisanonut Food Market Herkun alivuokrasopimuksen. Vuokrasopimuksen irtisanomisen johdosta Pirkanmaan Osuuskaupassa on käynnissä yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut koskien yksikön lopettamista.

Stockmann on ilmoittanut Pirkanmaan Osuuskaupalle irtisanoneensa Tampereen tavaratalonsa nykyisen päävuokrasopimuksen ja ilmoittanut tämän aiheuttavan myös Food Market Herkun alivuokrasopimuksen päättymisen. Ilmoituksesta johtuen Pirkanmaan Osuuskauppa varautuu Food Market Herkun toiminnan lakkauttamiseen helmikuussa. Stockmannin antaman ilmoituksen mukaan alivuokrasopimus päättyy siten, että tilan tulee olla tyhjänä 10.2.2021.

Pirkanmaan Osuuskaupalla on ollut Food Market Herkun liiketilasta alivuokrasopimus vuoteen 2029. Stockmannin ilmoitus alivuokrasopimuksen päättymisestä rikkoo Pirkanmaan Osuuskaupan ja Stockmannin välistä alivuokrasopimusta ja muita sopimuksia, ja Pirkanmaan Osuuskauppa on jo aiemmin ilmoittanut vaativansa siitä aiheutuvien vahinkojen täysimääräistä korvaamista.

Pirkanmaan Osuuskauppa pyrki joulun alla neuvottelemaan vuokrasopimukselle jatkoa, muttei päässyt Stockmannin kanssa sopimukseen kumpaakin osapuolta tyydyttävistä ehdoista.

– Tämän johdosta jouduimme käynnistämään yhteistoimintaneuvottelut yksikön lakkaamisesta aiheutuvista henkilöstövaikutuksista, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat koko Food Market Herkun henkilökuntaa.

– Tämä on meille erittäin ikävä asia, mutta pystymme kuitenkin takaamaan sen, että jokaiselle Food Market Herkun upealle ammattilaiselle on jatkossakin tarjolla töitä Pirkanmaan Osuuskaupassa, Timo sanoo.

Herkun kehityskulku oli positiivinen

Tampereen Food Market Herkku on ollut Pirkanmaan Osuuskaupan omistuksessa vuodesta 2018, jolloin Pirkanmaan Osuuskauppa osti Stockmann Herkun Tampereen liiketoiminnan ja jatkoi toimintaa Food Market Herkun nimellä. Herkku oli ostohetkellä raskaasti tappiollinen ruokakauppaketju, ja sopimuskokonaisuuteen kuului korkean kauppahinnan vastineena edullinen vuokra.

Stockmannin alakerrassa sijaitsevaan myymälään tehtiin kesällä 2019 mittava remontti, jolla tilaan saatiin viihtyisyyttä ja toimivuutta. Uudistuksessa kuultiin vahvasti Food Market Herkun asiakaskuntaa. Joulukuussa 2019 Aamulehti valitsi Food Market Herkun Tampereen seudun laadukkaimmaksi ja monipuolisimmaksi ruokakaupaksi.

Koronapandemian myötä Tampereen Food Market Herkun palveluita laajennettiin maaliskuussa 2020 nopeasti verkkokauppaan, jonka kautta ostokset saa noudettua valmiiksi keräiltynä myymälästä tai kotiin kuljetettuna.

Food Market Herkussa alkaa loppuunmyynti 4.1., ja sitä jatketaan niin kauan kun myytävää riittää.

– Haluamme jo nyt kiittää asiakkaitamme unohtumattomista kohtaamisista Food Market Herkussa. Jatkamme tänä vuonna herkullisen arjen asialla Hämeenkadun toisessa päässä Sokos Herkussa, jonka aiomme uudistaa vuoden 2021 aikana, Timo kertoo.

Toiminta muissa S-ryhmän Food Market Herkuissa pääkaupunkiseudulla ja Turussa jatkuu normaalisti.

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko, timo.maki-ullakko@sok.fi, 010 76 70070

Hämeenkyröläisille nousee toinen S-market Tippavaaraan – ja höysteitä riittää24.11.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Vuoden kuluttua avattava uusi ohitustie, Hämeenkyrönväylä, muuttaa Hämeenkyrön alueen liikennevirtoja siten, että paikkakunnalle avautuu uusia mahdollisuuksia palvelutarjonnan laajentamiselle. Hämeenkyröläisille rakennetaankin Tippavaaran alueelle uusi S-market ja autoilijoiden palveluita. Tavoitteena on, että asiakkaat pääsevät tekemään ensi vuoden jouluruokaostokset uutuuttaan loistavassa myymälässä.

Niemenrantalaisten hiilineutraali S-market avataan vuoden kuluttua11.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Niemenrannan pop-up-Salen seinät nitisevät liitoksistaan väestöennusteesta puhuttaessa: on odotettavissa, että alueen asukasmäärä lähes tuplaantuu nykyisestä vuoteen 2030 mennessä. Alueen kasvuun päästään vastaamaan jo ensi vuonna, kun Niemenrannan S-marketin rakennustyöt käynnistetään maaliskuussa. Tavoitteena on, että niemenrantalaiset pääsevät asioimaan uuteen, hiilineutraaliin marketiin loppuvuonna 2022.

Eurolla ruokaostokset ovelle kuusi kertaa päivässä – Tampellan Sale testaa uutta kotiinkuljetuspalvelua5.11.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Aamupalapöytään tuore lämmin leipä tai illan leffaherkut kouraan kotoa poistumatta? Tampereen kahdessa Salessa alkoi tällä viikolla kahden uudenlaisen ruoan kotiinkuljetuspalvelun pilotointi. Tampellan Salessa testataan Sale Klubia, jossa lähialueen asukkaat voivat tilata euron päivähinnalla isoja tai pieniä ruokaostoksia kotiovelle kuusi kertaa päivässä. Puutarhakadun Salessa puolestaan kokeillaan alle neljän euron hintaista pikatoimitusta, joka lupaa ostokset asiakkaalle tunnin sisällä.

Tampereen Sokos uudistuu täysin – taikasauvaa näytetään osastoille, ravintoloille ja ruokakaupalle29.10.2021 15:00:00 EEST | Tiedote

Tampereen Sokoksen uudistumisesta on supistu jo hyvän aikaa. Kaikkien tunteman liikepaikan tulevaisuutta on työstetty yhdessä asiakkaiden, sokoslaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikka toiveiden ja tarpeiden mukaisen uuden Sokoksen ensimmäiset merkit alkavat suunnitelmien mukaan näkyä jo tulevana kesänä, monen ison asiakastoiveen toteuttamiselle on vielä sijaa. Muutostyöt aloitetaan käyttötavaraosastoilta sekä ravintoloista. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi.

Keskustorin uusi karaokeravintola Las Palmas tuo helpotuksen kaukokaipuuseen8.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Laululinnuille ja muuten vain Tampereen yöelämässä viihtyville on luvassa piristysruiske, kun karaokeravintola Las Palmas avaa ovensa ja tuo Manseen tuulahduksen etelän välitöntä tunnelmaa. Tilat uudelle karaokeravintolalle antaa pitkään Keskustorilla palvellut anniskeluravintola Public Corner. Tiskin takana aurinkovarjoja drinkkeihin pistävät jatkossakin Cornerista ja muista Pirkanmaan Osuuskaupan ravintoloista tutut hyvät tyypit. Lisäksi joukkoon liittyy eräs kokonaan uusi tuttavuus.