Försäljningen av Veikkaus-spel upphör på Åland

Försäljningen av Veikkaus-spel upphör på Åland vid årsskiftet. Den av landskapet Åland beviljade koncessionen för penningspel löper ut vid årsskiftet, och att ansöka om ny koncession är inte möjligt i det nuvarande läget.

Ålands lotterilag och spelkontroll ändrades den 1 januari 2017, då en ny tillsynsmyndighet för spelverksamhet, Lotteriinspektionen, inrättades.

Som ett resultat av diskussionerna med myndigheterna måste Veikkaus konstatera att det inte längre är möjligt för bolaget att fortsätta sin verksamhet på Åland efter årsskiftet.

Inom ramen för den nuvarande koncessionen har det på Åland sålts sådana Veikkaus-spel som inte annars är tillgängliga i landskapet, nämligen Lotto, Viking Lotto, Eurojackpot, Joker, Keno, Lomatonni, Allt eller inget, Synttärit och skraplotter.

Veikkaus har för närvarande 15 försäljningsställen på Åland. Spelandet av Veikkaus-spel upphör också i webbtjänsten veikkaus.fi.

Närmare information: vice verkställande direktör Velipekka Nummikoski, kontakt via journumret för medier, tfn 09 4370 7000.

Eurojackpotin 22,7 miljoonan euron päävoitto Ruotsiin ensimmäistä kertaa pelin historiassa - Suomeen kaksi 582 528 euron voittoa20.7.2018 22:56Tiedote

Eurojackpotin päävoitto meni perjantain arvonnassa Ruotsiin ensimmäistä kertaa pelin historiassa. Kierroksella 29/2018 löytyi yksi 5+2 -täysosuma, jolla 22,7 miljoonan euron voitto matkaa naapurimaahan. Suomeen saatiin kaksi 582 528 euron voittoa 5+1 -tuloksilla. Suomen voitot menivät jyväskyläläiselle mobiilipelaajalle sekä Espooseen Laajalahden Alepan viiden osuuden porukalle. Ensi viikolla Eurojackpotin potissa on noin 10 miljoonaa euroa.

Kenosta 200 000 euron voitot Ylivieskaan ja Euraan17.7.2018 16:11Tiedote

Veikkauksen Kenosta on tullut viime päivinä suuria voittoja. Sunnuntaina euralaispelaaja voitti ilta-arvonnassa euron panoksella 200 000 euron voiton Kenon tasolta 10. Hän oli tehnyt kahden viikon kestopelinä kaksi euron riviä Veikkaus.fi :ssä. 200 000 euron voitto saatiin Kenosta myös maanantaihin, kun Ylivieskan Sale Kaisaniemeen jätetty peli toi euron panoksella voiton ilta-arvonnasta Kenon tasolta 10. Ylivieskassa tehdyssä pelissä oli kolme euron panoksella tehtyä riviä.