Framery

Frameryn uskomaton kasvu jatkuu - nyt korkeimmin sijoittunut pohjoismaalainen yritys Financial Timesin FT1000-listalla!

Vuonna 2010 perustetun Frameryn kasvutarina saa jatkoa, kun yritys on sijoittunut uudella FT1000-listalla parhaimpana suomalaisyrityksenä sijalle 20, ollen myös listan korkeimmalle sijoittunut pohjoismaalainen yritys.

Kuva: Niki Soukkio

Financial Times listaa yhdessä Statistan kanssa 1000 Euroopan nopeimmin kasvavaa yritystä- listalle organisaatiot, jotka ovat saavuttaneet korkeimman vuosittaisen liikevaihdollisen kasvun vuosina 2014-2017. Tänä aikana Framery saavutti yli 3000% absoluuttisen liikevaihdon kasvun ja nousi nopeimmin kasvavaksi pohjoismaalaiseksi yritykseksi. Suomalaisia yrityksiä ylsi listalle yhteensä 17.

Edelläkävijä ja globaali markkinajohtaja kilpaillulla markkinalla

Alansa pioneerina Framery on onnistunut kasvamaan viimeisen viiden vuoden aikana orgaanisesti noin miljoonan liikevaihdosta viime vuoden yli 60 miljoonaan euroon. Yritys on kyennyt vahvistamaan entisestään globaalin markkinajohtajan asemaa, vaikka suoria kilpailijoita on ilmaantunut maailmalle jo yli 50.

"Olemme onnistuneet rakentamaan tarjonnan, joka vetoaa asiakkaisiin ympäri maailmaa. Liikevaihdostamme lähes 90% tulee viennistä ja on hauska huomata, että olemme kyenneet luomaan ikonisen tuotemuotoilun, jota isotkin kansainväliset toimijat ovat lähteneet omissa tuotteissaan mukailemaan." Sanoo Frameryn toimitusjohtaja Samu Hällfors.

Framery on toiminut jo vuodesta 2010 ja kovaa kasvua on tapahtunut liikevaihdon lisäksi myös muilla mittareilla; Frameryläisia on ympäri maailman jo yli 240. USA:ssa Framelyllä on tällä hetkellä 32 hengen organisaatio, jota on tarkoitus entisestään kasvattaa tulevaisuudessa.

Frameryn tuotteita on toimitettu jo yli 15 000 kpl yli 68 eri maahan ja suurimmat asiakkaat esimerkiksi USA:ssa ovat Nike, Microsoft sekä Euroopassa Puma, Booking.com ja Vodafone.

Vaaka Partners kasvun vauhdittajana

Viime vuonna Framery sai uutta puhtia kasvuun, kun suomalainen pääomasijoittaja Vaaka Partners tuli yrityksen enemmistöomistajaksi. Hällfors listaakin Vaakan mukaan tulon erittäin merkittäväksi mahdollistajaksi kasvulle. "Vaakan mukana saimme melkoisen määrän osaamista ja oikeita ihmisiä yritykseen. On inspiroivaa tehdä töitä toimitusjohtajana, kun hallituksen ja pääomistajan kanssa on innostava yhteispeli sekä yhteensopivat henkilökemiat. Frameryn kyky kehittyä on vahvistunut huomattavasti, kun olemme saaneet konkreettista apua maailmanluokkaan pääsemiseksi. Ylpeänä voinkin todeta, että tiimimme on tehnyt loistavaa työtä. - kommentoi Hällfors.

Framery lyhyesti

Framery perustettiin Tampereella vuonna 2010 ja kaikki sen valmistamat puhelinkopit, podit ja hiljaiset työtilat on valmistettu ja suunniteltu ylpeydellä Tampereen tehtaalla. Frameryn tuotteet ratkaisevat toimistojen melu ongelmia sadoissa konttoreissa ympäri maailman ja tuotteita on viety jo yli 68 maahan.

Kymmenissä maailman johtavissa yrityksissä kuten Microsoftilla, Pumalla, Netflixillä, SAP:illa ja Deloitella luotetaan Frameryn podeihin - itseasiassa, yli 40% Forbes 100- listatuista yrityksistä ovat valinneet Frameryn!

Framery on suomalaisen pääomasijoittaja Vaaka Partnersin, oman operatiivisen johdon ja muutaman yksityisen omistajan omistuksessa. Framery on voittanut monia merkittäviä kansainvälisiä design ja kasvupalkintoja vuosien varrella ja suomalainen upea kasvutarina ei löydä vertaistaan!