Franchising sparrausohjelmaan valittiin 15 yritystä

Franchising sparrausohjelman tavoite on tarjota uusia toimintamalleja ja luoda verkostoja, joiden avulla yrittäjät voivat parantaa oman liiketoimintansa kasvunäkymiä. Franchising Kasvupolku -sparrausohjelmaan valittiin mukaan 15 yritystä.
Franchising sparrausohjelman kumppanit ovat Eezy, Eversheds Asianajotoimisto, Franchise Business College, Franchise News, FranCon Franchise Consulting, Ketju.fi Yrittäjärekrytointipalvelut, Staria, Suomen Franchising-Yhdistys ry ja Varma.

Valitut yritykset ovat:

• Aitoasunnot, Mikkeli
  • Cleanest Group, Vantaa
  • Hovi Care, Singapore
  • JoKaDoFinland, Orimattila
  • Kidia, Helsinki
  • Koodikaverit, Tampere
  • Kotirinki, Hämeenlinna
  • Krookan Plassi, Merikarvia
  • Method Pisara, Helsinki
  • Mobiilipiste Suomi, Nokia
  • Pannukakkutalo, Muurame
  • Possa, Lappeenranta
  • Staffgate, Lahti
  • Underground Store, Jämsä
  • Virtuaaliassari, Espoo

Valinnat tehneen ohjelmakohtaisen tuomariston edustaja Juha Vastamäki sanoo, että ensimmäistä kertaa järjestettävälle Franchising Kasvupolulle haki ilahduttava määrä yrityksiä.

– On mukava huomata, että franchising-toiminta tunnistetaan potentiaaliseksi kasvumalliksi. Franchising on maailmalla tunnettu yrittämisen muoto ja siten se soveltuu hyvin myös kansainvälistymiseen. Franchising-yrityksen menestyksen kulmakivi on hyvä konsepti – selkeän ja hiotun konseptin myötä oli parempi mahdollisuus päästä Kasvupolulle mukaan, Vastamäki kertoo.

Tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneita yrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Henri Laakso, FranCon Franchise Consulting
  • Essi Liljemark, Franchise Business College
  • Peter de Jong, Ketju.fi
  • Anu Hemmilä, Staria
  • Juha Vastamäki, Suomen Franchising-Yhdistys ry
  • Jani Suominen, Eezy
  • Jari Malinen, Eversheds Asianajotoimisto
  • Harri Hakala, Nordea

KASVUPOLULTA TUKEA LIIKETOIMINTAAN

Sparraukseen valitut yritykset saavat maksutonta sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä sekä verkostoituvat alan tai alueen toimijoiden kanssa.

– Kasvu Openin konsepti on mahtava, olipa yritys sitten alussa tai jo täydessä vauhdissa. Asiantuntijasparraus antaa sellaista lisäarvoa, jota ei muualta saa, vakuuttaa sparrauksiin osallistunut yrittäjä Pasi Ainasoja, Natural Indigo Finland.

KASVUPOLKU-OHJELMAN KUMPPANIT

Kasvupolku®-ohjelman kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat kasvuyrityksille maksuttoman sparrauksen.

Vivi Pöntiö
Tuotanto, Kasvu Open
vivi.pontio@kasvuopen.fi

Kasvu Open tarjoaa monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kehittäminen ja kasvu. Kasvu Openin palveluiden ytimessä on liiketoiminnan sparraus.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, If, Keski-Suomen Liitto, KPMG, KPY, Staffpoint Executive, Technopolis, Varma ja Yksityisyrittäjän säätiö.