FREDMAN GROUP UUDISTAA YHTIÖRAKENNETTAAN JA JOHTOAAN

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy yhtiöittää älykkään keittiön kehittämiseen erikoistuneen Food Tech -palveluliiketoimintansa Fredman Perfect Kitchen Oy:ksi. Uutta yksikköä ryhtyy vetämään Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman. Yhtiörakenteen uudistuksessa Horeca-alan tuotteiden myyntiin keskittyneen Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Lukkari. Konsernin tuotannosta, logistiikasta ja kuluttajatuotteista vastaavan Fredman Operations Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi siirtyy Fiskars Iittalan tehtaanjohtaja Per-Henrik Hagberg.

”Digitalisoituminen avaa suuria mahdollisuuksia kaikille yrityksille. Tuotannollisten yritysten on elintärkeää kyetä muuttumaan tuotekeskeisistä asiakas- ja myyntikeskeisiksi. Meidän strategiamme keskiöön on nostettu asiakaskokemus, sillä haluamme olla muutoksen edelläkävijöitä”, sanoo älykkään keittiön kehittämiseen lisää panostavan Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Muutosten taustalla ovat food tech -konserni Fredman Groupin uusi strategia ja vahvat panostukset älyliiketoimintansa kehittämiseen. Yhtiön tavoitteena on kansainvälistyä, kasvattaa keittiöille suunnattua palveluliiketoimintaansa ja siirtyä tuotantokeskeisestä ajattelusta yhä voimakkaammin ylivoimaisen asiakaskokemuksen luomiseen. Uudistukset tuovat myös lisää resursseja Fredmanin rakastettujen Eskimo-kuluttajatuotteiden ja Fredman-ammattilaistuotteiden kehitykseen ja tuotantoon.

Fredman Perfect Kitchen Oy aloittaa toimintansa 1.1.2019

Uusi Fredman Perfect Kitchen Oy tulee vastaamaan konsernin Food Tech -palveluliiketoiminnasta, kuten kansainvälisestä myynnistä, markkinoinnista, asiakaspalvelusta, palvelukehityksestä, palveluiden teknisestä tuesta ja hallintopalveluista. Uuden yhtiön toimitusjohtajana tulee toimimaan Peter Fredman, joka jatkaa myös perheyrityksen emoyhtiön Fredman Group Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Veljensä Clas Fredman lopettaa yhtiörakenteen uudistuksessa Fredman Operations Oy:n toimitusjohtajana ja keskittyy emoyhtiö Fredman Groupin toimitusjohtajuuteen.

Per-Henrik Hagberg Fredman Operations Oy:n toimitusjohtajaksi

Fredman Groupin tuotannosta, hankinnasta, logistiikasta ja päivittäistavaroiden myynnistä vastaavan tytäryhtiön Fredman Operations Oy:n toimitusjohtajana aloittaa Per-Henrik Hagberg 27.8.2018. Hagberg siirtyy tehtäväänsä Fiskarsilta, jossa hän on aiemmin toiminut Fiskars Iittalan lasitehtaanjohtajana.

“Olen erittäin ylpeä siitä, että saamme Per-Henrik Hagbergin kaltaisen suuren ja kansainvälisen bränditalon tuotannon, myynnin ja markkinoinnin osaajan taloon. Hänellä on lisäksi myös vahvat näytöt kansainvälisestä kaupasta, mikä tukee meidän strategiaamme laajentaa palvelutarjontamme myös Suomea suurempiin keittiöihin”, iloitsee konsernin toimitusjohtaja Clas Fredman ja jatkaa: ”Konserniuudistuksemme myötä Operations-yksikkömme tulee olemaan entistä palvelukeskeisempi yritys, joka palvelee niin konsernimme ulkoisia, kuin myös sisäisiä asiakaskuntia ja panostaa vahvasti uusien sopimusvalmistusasiakkaiden hankintaan.”

Yksi Fredman Operations Oy:n päätavoitteista tulee olemaan uusien palvelu- ja tuotekonseptien kehitys ja niiden myötä tapahtuva kilpailuaseman vahvistaminen.

Markku Lukkari Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi

Fredman Groupin Horeca-tuotteiden myynnistä vastaavan tytäryhtiön Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajana aloittaa 1.6.2018 Markku Lukkari. Lukkari on vastannut aiemmin Fredman Professional Kitchen Oy:n strategisista asiakkuuksista ja kumppanuuksista sekä toiminut yhtiön myyntijohtajana.

”Markku Lukkarin pitkä kokemus myynnistä ja asiakasyhteistyöstä luo erinomaisen pohjan lähteä rakentamaan entistä vahvempaa liiketoimintaa Horeca-toimialalle. Olemme määritelleet strategiamme ytimeen ylivoimaisen asiakaskokemuksen ja olen täysin vakuuttunut, että Markku ja hänen tiiminsä pystyvät vastaamaan tähän haasteeseen menestyksekkäästi uusia innovatiivisia palvelumalleja hyödyntäen”, kertoo Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Fredman tavoittelee täydellistä keittiötä

Konserniuudistuksen ja sitä seuranneiden rekrytointien taustalla on Fredman Groupin uusi strategia, jonka keskiössä ovat kansainvälistyminen, keittiöille suunnatun palveluliiketoiminnan kasvattaminen ja tuotantokeskeisyydestä ylivoimaisen asiakaskokemuksen tarjoamiseen keskittyminen.

”Digitalisoituminen avaa suuria mahdollisuuksia kaikille yrityksille. Verkossa erilaisten aihepiirien ympärille rakentuvat yhteisöt sekä kaupankäynnin ja asiakaspalvelun sähköistyminen mullistavat maailmaa enemmän kuin mikään muu asia vuosikymmeniin. Tuotannollisten yritysten on elintärkeää kyetä muuttumaan tuotekeskeisistä asiakas- ja myyntikeskeisiksi. Meidän strategiamme keskiöön on nostettu asiakaskokemus, sillä haluamme olla muutoksen edelläkävijöitä”, jatkaa Peter Fredman ja lisää:

”Palveluidemme laatu on asiakaskokemuksemme kivijalka, jonka päälle alamme rakentaa täydennystä yhdessä henkilöstön ja asiakkaidemme kanssa. Asiakaskokemuksesta puhutaan paljon, mutta siinä onnistuminen vaatii vahvaa tahtoa, sekä arkisten tekojen ja asenteiden muuttamista. Siinäkin mielessä on hyvä, että saamme kivijalkayhtiöidemme johtoon perheen ulkopuolista osaamista ja itse pystymme keskittymään kokonaisuuden hallinnan ohella täydellisen keittiön varmistaviin teknologisiin innovaatioihin.”

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita-liinat, Comple-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmukelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman, Fredman Group Oy
050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com

Toimitusjohtaja Clas Fredman, Fredman Group Oy
050 524 0112, clas.fredman@fredmangroup.com

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
0400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajana aloittava Markku Lukkari on vastannut aiemmin strategisista asiakkuuksista ja kumppanuuksista sekä toiminut yhtiön myyntijohtajana.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.