Fredman muuttaa Horeca-toimialaa tekoälyn avulla

Fredman on tuonut ammattikeittiöihin IoT-ratkaisua hyödyntävän suomalaisen Fredman Pro -palveluinnovaation. Uusien Fredman Pro -palvelukonseptien myötä ammattikeittiöissä työskentelee kaksi uutta työntekijää, Kitchen Robo™ ja Chefstein™, jotka vapauttavat keittiöammattilaisten aikaa ruoan valmistukseen ja täydellisen keittiön tavoitteluun.

Digitaalinen omavalvonta ja keittiöiden johtamispalvelu
Fredman Pron kehittäminen alkoi kymmenen vuotta sitten yhdessä ammattikeittiöhenkilökunnan kanssa. Huomasimme, että yhä suurempi osa keittiössä käytetystä ajasta kului lomakkeiden ja omavalvonnan raporttien täyttämiseen sekä omavalvonnan kirjausten tekemiseen. Tämä aika oli ennen kaikkea pois siitä työstä, johon keittiöammattilaiset olivat intohimolla kouluttautuneet.

Aloimme pohtia, miten digitaalisuutta voisi hyödyntää omavalvonnassa. Syntyi Fredman Pro, digitaalinen omavalvonta- ja keittiönjohtamispalvelu. Fredman Pron avulla ammattikeittiön omavalvonnan rutiinit voidaan automatisoida. Fredman Pro™ on esimerkki IoT-ratkaisusta, joka kytkee keittiölaitteet ja prosessit verkkoon. Tämä tekee keittiön johtamisesta ennen kaikkea turvallisempaa sekä riskittömämpää, koska keittiötietoa on saatavilla 24/7.

Ammattikeittiöiden uudet työkaverit Kitchen Robo™ ja Chefstein™
Kaikki kiinteät keittiön tilat, varastot ja laitteet kytketään digitaalisesti Kitchen Robon avulla Fredman Pro -omavalvontasuunnitelmaan. Kitchen Robo hoitaa omavalvonnan rutiinitehtäviä seuraamalla, mittaamalla ja valvomalla keittiön kohteita ympäri vuorokauden. Se työskentelee, kun nukut. Muistaa, kun unohdat. Tietää, kun arvaat.

Johtajien digitaalinen työkaveri, analyytikko Chefstein, auttaa liiketoimintajohtajia ja keittiöpäälliköitä toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa, mittaamisessa ja kehittämisessä. Keittiötietoa kerätään vuorokauden ympäri ja tästä tiedosta voi seurata esimerkiksi hävikin määrää tai optimoida energiankulutusta ja säästää euroja. Chefsteinin luomia omavalvonta- ja keittiöjohtamisraportteja on saatavilla reaaliaikaisesti.

Fredman esittelee Fredman Pron uudet palvelukonseptit, Kitchen Robon ja Chefsteinin, maailman suurimmassa ruokainnovaatiotapahtumassa ANUGA-messuilla 7.-11.10.2017 Saksassa. Tutustu palveluun: www.fredmanpro.com

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Peter Fredman
peter.fredman@fredmangroup.com

Vänrikinkuja 3

02 838 7271http://www.fredmangroup.com

Fredman Professional Kitchen Oy kuuluu Fredman Groupiin, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Fredmanin työvälineet, kuten Carita-liinat, Comple-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmukelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetty Fredman Pro on mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 25 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 75 henkilöä.