FSP uskoo Perämeren alueen kasvuun: Raaheen avattiin Suomen nykyaikaisin pintakäsittelylaitos

FSP Finnish Steel Painting Oy avaa Raaheen uuden pintakäsittelylaitoksen kesäkuun alussa. Yksikkö on suunniteltu vastaamaan Raahen nopeasti kasvavan talouden tarpeisiin. Suomen nykyaikaisin pintakäsittelylaitos pystyy käsittelemään suurempia kappaleita kuin mikään muu FSP:n pintakäsittelylaitos.
FSP maalaamo, kuva FSP Finnish Steel Painting Oy

Raahen seudun talous kasvaa kohisten. Sitä kirittää vientiteollisuuden nousun lisäksi Hanhikiven ydinvoimalahankkeen eteneminen.

Teollisuuden pintakäsittelyä tarjoava FSP Finnish Steel Painting on toiminut Raahessa vuodesta 1999. Alueen yritysten tarpeisiin tarvitaan kuitenkin lisäkapasiteettia ja siksi FSP avaa uuden pintakäsittelylaitoksensa Kaupunginmetsän teollisuusalueelle.

Yksiköstä käsin on tarkoitus palvella nykyisten asiakkaiden lisäksi laajassa mittakaavassa koko Raahen seudun teollisuutta ja Hanhikiven ydinvoimalahanketta.

Lähes 900 neliötä ja yli 80 metriä

Uusi laitos on pinta-alaltaan lähes 900 m2. FSP:n suurimmassa yksikössä voidaan teollisissa olosuhteissa käsitellä pienempien kappaleiden lisäksi jopa yli 80-metrisiä tuotteita.

Suomen nykyaikaisimmassa pintakäsittelylaitoksessa huomioidaan tarkoin myös ympäristötekijät, toimien sertifioitujen standardien ja yrityksen ympäristöpolitiikan mukaisesti.

Uudessa yksikössä tulee jatkossa työskentelemään kymmenkunta alan ammattilaista.

Uusi ja vanha

FSP on tähän asti toiminut Raahessa Miilukankaan Ruonankadun teollisuusalueella. Yhdessä kaupungin toimitilayhtiö Raahepolis Oy:n kanssa FSP löysi hyvän ratkaisun tulevaisuuden kehitystarpeita silmällä pitäen, olemassa olevia asiakkaita kuunnellen.

Yhteistyömme Raahen seudun asiakkaiden kanssa on ollut antoisaa. Uuden maalaamohankkeen myötä toimintakykymme Raahessa hyppää uudelle tasolle. Pitkäaikaisten kumppaneidemme lisäksi pystymme nyt palvelemaan suurempaa asiakaskuntaa aiempaa tehokkaammin. Olemmekin saaneet useilta eri sidosryhmiltä innostuneen positiivista palautetta investoinnista ja sen vaikutuksista koko alueen talouskasvun yhtenä mahdollistajana, sanoo FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen.

FSP Finnish Steel Painting Oy

Teollisuuden pintakäsittelyä, siihen liittyviä lisäarvopalveluita ja engineering-ratkaisuja tarjoava FSP Finnish Steel Painting on alallaan Pohjoismaiden suurin ja Euroopassakin yksi merkittävimmistä toimijoista.

FSP:llä on projektitoimintaa, pintakäsittelylaitoksia ja henkilökuntaa viidessä Euroopan maassa. Vuonna 1964 perustetun yrityksen liikevaihto oli noin 23 miljoonaa euroa vuonna 2016.

Pentti Virtanen, Toimitusjohtaja
pentti.virtanen@fspcorp.com

Sanna Parkkonen, Myynti- ja markkinointijohtaja
sanna.parkkonen@fspcorp.com

FSP maalaamo, kuva FSP Finnish Steel Painting Oy
FSP Finnish Steel Painting maalaus, kuva FSP

Liikkumattomuudesta miljardien kulut joka vuosi: Veronkorotukset iskevät liikunnan harrastajiin8.4.2024 15:00:07 EEST | Tiedote

Arvonlisäveron korotukset ja siitä aiheutuva hintojen nousu uhkaavat laskea liikuntaa harrastavien määrää. Suomalaisten liikkumattomuus tulee jo nyt yhteiskunnalle kalliiksi, sillä UKK-instituutin tekemän tutkimuksen mukaan liikkumattomuuden hintalappu on 3,2 miljardia euroa vuodessa. Summa koostuu muun muassa tuloverojen menetyksestä, ikääntyneiden laitoshoidon, työkyvyttömyyden, ennenaikaisten kuolemien, terveyspalvelujen käytön, sairauspoissaolojen ja lääkkeiden kustannuksista.

Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote

Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.