FSP valitsi viestintäkumppanikseen kasvua tekevän Zerotenin
FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista teollisen pintakäsittelyalan yrityksistä. Se työllistää noin 220 henkeä Suomessa, Virossa ja Puolassa.
Aiemmin FSP julkaisi sidosryhmälehteä, lähetti lehdistötiedotteita ja sillä oli verkkopalvelu. Viestintään ja markkinointiin haluttiin kuitenkin harkitumpi linja ja toimivaa sisältöä. Zeroten Oy uudisti FSP:n ilmeen sekä jalosti yrityksen markkinointiviestintää suunnitelmallisemmaksi ja monikanavaiseksi.
– Pintakäsittelyalalla ei perinteisesti ole totuttu erityisen aktiiviseen markkinointiin tai viestintään, eikä myöskään läpinäkyvään viestintään, kertoo lähtökohdista Pasi Miettinen, Zeroten Oy:n toimitusjohtaja. – Saimme meille mieluisan pähkinän siitä, miten muuttaa yrityksen ja mahdollisesti koko toimialan käytänteitä.
– Yhdessä FSP:n kanssa laadimme heille viestintästrategian ja kattotason viestinnän vuosikellon. Sen mukaisesti viestintä laajentui monikanavaiseksi. Se kattaa nyt sidosryhmälehden ja tiedotteiden lisäksi esimerkiksi uutiskirjeitä, verkkoartikkeleita, sosiaalisen median suunnitelman ja asiakaskontaktointia helpottavia toimenpiteitä – ilman merkittäviä kustannusten nousuja. FSP:n bisnes on vain kääritty uudenlaiseen pakettiin ja siitä kerrotaan avoimesti ja aktiivisesti.
– Verkkoon olemme tuottaneet myös erilaista videosisältöä ja mm. Pintakäsittelyn ostajan oppaan. Se edustaa alalla rajoja rikkovaa läpinäkyvyyttä.
Osana läpinäkyvyyttä ja aiempaa vuorovaikutuksellisempaa linjaa on luotu myös FSP:n kasvot -haastattelusarja. Sen ensimmäisessä osassa FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen kertoo alasta, yrityksestä ja itsestäänkin.
Lisää asiakaskontakteja
Aktiivinen viestintä on perusteltua myös perinteisesti tuotelähtöiseksi mielletyssä yritystoiminnassa.
– Zerotenin avulla FSP on saanut kasvaneen medianäkyvyyden lisäksi uusia asiakaskontakteja, eli konkreettisesti mitattavaa kaupallista etua. Uudenlainen tekeminen on vasta alkanut ja olemme saaneet siitä hyvää palautetta niin henkilöstöltä kuin eri sidosryhmiltä, FSP:n myynti- ja markkinointijohtaja Sanna Parkkonen summaa.
Zeroten Oy on vuonna 2013 perustettu voimakkaassa kasvussa oleva 10 hengen markkinointi- ja viestintätoimisto, joka toimii Helsingin Malmilta käsin. Se auttaa on noin 50 asiakasta eri toimialoilta Suomessa ja Euroopassa. Zerotenin budjetoitu liikevaihto vuodelle 2018 on noin 0,9 M€.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Zeroten Oy, toimitusjohtaja, Pasi Miettinen, 040 519 8451, pasi.miettinen@zeroten.fi
FSP Finnish Steel Painting Oy, myynti- ja markkinointijohtaja, Sanna Parkkonen, 040 532 215, sanna.parkkonen@fspcorp.com
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Zeroten Oy
Liikkumattomuudesta miljardien kulut joka vuosi: Veronkorotukset iskevät liikunnan harrastajiin8.4.2024 15:00:07 EEST | Tiedote
Arvonlisäveron korotukset ja siitä aiheutuva hintojen nousu uhkaavat laskea liikuntaa harrastavien määrää. Suomalaisten liikkumattomuus tulee jo nyt yhteiskunnalle kalliiksi, sillä UKK-instituutin tekemän tutkimuksen mukaan liikkumattomuuden hintalappu on 3,2 miljardia euroa vuodessa. Summa koostuu muun muassa tuloverojen menetyksestä, ikääntyneiden laitoshoidon, työkyvyttömyyden, ennenaikaisten kuolemien, terveyspalvelujen käytön, sairauspoissaolojen ja lääkkeiden kustannuksista.
Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote
Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.
LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointialan messut täyttävät Wanhan Sataman13.3.2024 12:00:22 EET | Tiedote
Liikunta- ja hyvinvointialan tapahtumiin on tulossa mielenkiintoinen uutuus, kun LOL Expo 2024 avaa 6.4.2024 Wanhan Sataman ovet kaikille liikunnasta, hyvinvoinnista ja terveyttä edistävästä ravinnosta kiinnostuneille.
Wanha Satama lanseerasi suurten tapahtumien aikaisiin majoitusongelmiin nerokkaan ratkaisun: Indoor Camping13.2.2024 11:23:38 EET | Tiedote
Pääkaupunkiseudun majoituskapasiteetti on usein koetuksella suurten tapahtumien yhteydessä. Tapahtumatalo Wanha Satama lanseerasi tilanteeseen nerokkaan ratkaisun tarjoamalla laadukasta, edullista ja turvallista telttamajoitusta uniikeissa sisätiloissa.
Zeroten ostaa Fam Agency:n mainostoimistoliiketoiminnan ja kasvattaa someosaamistaan30.11.2023 10:00:00 EET | Tiedote
Markkinointiviestinnän asiantuntijatoimistot Zeroten Oy sekä Fam Agency Oy ovat sopineet liiketoimintakaupoista, jolla Famin mainostoimistoliiketoiminta siirtyy 1.12.2023 lähtien kokonaisuudessaan Zerotenin omistukseen. Sopimus on osa Zerotenin kasvustrategiaa, myös keino menestyä taloudellisesti haastavina aikoina.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme