Fujitsu avaa vähittäiskaupan kokemuskeskuksen Dublinissa

Fujitsu avaa verkottuneen vähittäiskaupan kokemuskeskuksen Dublinissa. Keskus auttaa vähittäiskaupan sekä matkailu-, majoitus- ja ravitsemusalan asiakkaita parantamaan tuottavuutta ja asiakaskokemusta sekä laajentamaan asiakaskuntaansa ja leikkaamaan kustannuksiaan.

Keskuksessa on esillä 13 innovatiivista teknologiaa, joista vähittäiskauppiaat, ravintoloitsijat ja matkailu- ja majoituspalvelujen tarjoajat voivat etsiä tapoja pysyä edellä kilpailijoitaan ja tutkia kivijalkakauppojen tulevaisuuden mahdollisuuksia.

Kilpailu asiakkaista on kovempaa kuin koskaan. Asiakkaat voivat tehdä ostoksia kaikissa mahdollisissa kanavissa ja tutkia vaihtoehtoja verkossa ennen päätöksen tekemistä. Asiakasuskollisuus vähenee. Siksi nykymyyjien on innovoitava ja optimoitava toimintaansa jatkuvasti. Näiden on pystyttävä tarjoamaan saumattomia asiakaskokemuksia ja luotava verkkoon ja tosimaailmaan miellyttäviä ostosympäristöjä, jotka hyödyttävät sekä ostajia että myyjiä.

Fujitsun keskus esittelee monikanavaratkaisuja, jotka mahdollistavat uusia tapoja palvella asiakkaita optimoimalla kaikkea tuotteiden sijoittelusta asiakkaiden seurantaan, analytiikkaan, verkko-ostamiseen ja tukeen.

Dublinissa esillä oleviin teknologiaratkaisuihin kuuluvat muun muassa verkotetut sovitushuoneet, asiakkaiden havaitseminen ja mittaustyökalut sekä Fujitsun biometrinen PalmSecure-teknologia työtekijöiden järjestelmiin kirjautumisen seuraamiseksi. Keskus perustettiin Dubliniin Fujitsu Irlannin vähittäiskaupan osaamisen takia.

“Vähittäiskauppasektorilla on mahdollisuuksia sekä haasteita. Kuluttajien nousevaan vaatimustasoon vastaamiseksi tarjoamme laajan kirjon ratkaisuja, jotka parantavat asiakaskokemusta kaikissa kanavissa. Voimme optimoida ostoskokemusta analytiikan avulla. Se antaa kauppiaille tietoa ostajien ostamistavoista ja käyttäytymisestä kaupassa. Keskuksessa aitoja ratkaisuja ja palveluja esitellään realistisessa kauppaympäristössä”, Fujitsun vähittäiskaupparyhmän johtaja Richard Clarke sanoo.

Keskuksessa on kokeiltavana muun muassa Fujitsu TP8-kassapäätteitä, jotka tukevat useita eri puolella myymälää olevia kosketuspisteitä. Esillä on myös integroituja mittaus- ja raportointijärjestelmä asiakkaiden mittaukseen. Ne ottavat talteen kävijöiden ominaisuuksia reaaliaikaisesti, minkä ansiosta heille voidaan räätälöidä tarjouksia ja siten lisätä myyntiä. Keskuksessa kävijät voivat myös testata kasvojentunnistustekniikkaa, jonka avulla ostajien mobiililaitteisiin voidaan lähettää kaupassa räätälöityä mainontaa.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI