Fujitsu

Fujitsu avaa vähittäiskaupan kokemuskeskuksen Dublinissa

Jaa

Fujitsu avaa verkottuneen vähittäiskaupan kokemuskeskuksen Dublinissa. Keskus auttaa vähittäiskaupan sekä matkailu-, majoitus- ja ravitsemusalan asiakkaita parantamaan tuottavuutta ja asiakaskokemusta sekä laajentamaan asiakaskuntaansa ja leikkaamaan kustannuksiaan.

Keskuksessa on esillä 13 innovatiivista teknologiaa, joista vähittäiskauppiaat, ravintoloitsijat ja matkailu- ja majoituspalvelujen tarjoajat voivat etsiä tapoja pysyä edellä kilpailijoitaan ja tutkia kivijalkakauppojen tulevaisuuden mahdollisuuksia.

Kilpailu asiakkaista on kovempaa kuin koskaan. Asiakkaat voivat tehdä ostoksia kaikissa mahdollisissa kanavissa ja tutkia vaihtoehtoja verkossa ennen päätöksen tekemistä. Asiakasuskollisuus vähenee. Siksi nykymyyjien on innovoitava ja optimoitava toimintaansa jatkuvasti. Näiden on pystyttävä tarjoamaan saumattomia asiakaskokemuksia ja luotava verkkoon ja tosimaailmaan miellyttäviä ostosympäristöjä, jotka hyödyttävät sekä ostajia että myyjiä.

Fujitsun keskus esittelee monikanavaratkaisuja, jotka mahdollistavat uusia tapoja palvella asiakkaita optimoimalla kaikkea tuotteiden sijoittelusta asiakkaiden seurantaan, analytiikkaan, verkko-ostamiseen ja tukeen.

Dublinissa esillä oleviin teknologiaratkaisuihin kuuluvat muun muassa verkotetut sovitushuoneet, asiakkaiden havaitseminen ja mittaustyökalut sekä Fujitsun biometrinen PalmSecure-teknologia työtekijöiden järjestelmiin kirjautumisen seuraamiseksi. Keskus perustettiin Dubliniin Fujitsu Irlannin vähittäiskaupan osaamisen takia.

“Vähittäiskauppasektorilla on mahdollisuuksia sekä haasteita. Kuluttajien nousevaan vaatimustasoon vastaamiseksi tarjoamme laajan kirjon ratkaisuja, jotka parantavat asiakaskokemusta kaikissa kanavissa. Voimme optimoida ostoskokemusta analytiikan avulla. Se antaa kauppiaille tietoa ostajien ostamistavoista ja käyttäytymisestä kaupassa. Keskuksessa aitoja ratkaisuja ja palveluja esitellään realistisessa kauppaympäristössä”, Fujitsun vähittäiskaupparyhmän johtaja Richard Clarke sanoo.

Keskuksessa on kokeiltavana muun muassa Fujitsu TP8-kassapäätteitä, jotka tukevat useita eri puolella myymälää olevia kosketuspisteitä. Esillä on myös integroituja mittaus- ja raportointijärjestelmä asiakkaiden mittaukseen. Ne ottavat talteen kävijöiden ominaisuuksia reaaliaikaisesti, minkä ansiosta heille voidaan räätälöidä tarjouksia ja siten lisätä myyntiä. Keskuksessa kävijät voivat myös testata kasvojentunnistustekniikkaa, jonka avulla ostajien mobiililaitteisiin voidaan lähettää kaupassa räätälöityä mainontaa.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

-           LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fujitsu-finland/

-          Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Lehdistöyhteydet

Fujitsu Finland Oy
Viestintäjohtaja Satu Pelttari
satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

 

Tietoja julkaisijasta

Fujitsu
Fujitsu
Valimotie 16
00380 Helsinki

+ 358 29 302 3216http://www.fujitsu.com/fi/

Fujitsusta
Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Fujitsu

Fujitsu kiihdyttää kriittisten työkuormien käsittelyä uutuuspalvelimillaan2.4.2019 08:50:00 EESTTiedote

Fujitsu poistaa suorituskykyä heikentäviä pullonkauloja lisäämällä uuden sukupolven PRIMERGY- ja PRIMEQUEST-palvelimiinsa haihtumatonta NVRAM-muistia (non-volatile random access memory). Tuki Intelin haihtumattomalle (persistent) Optane-muistille kasvattaa laitteiston kykyä prosessoida dataa ja tehostaa näin sovellusten kykyä muuttaa dataa tiedoksi, vaikka datamäärät olisivat hyvin suuria. Laitteiden suorituskykyloikan taustalla on Fujitsun uraa uurtava työ NEXTGenIO-projektissa, joka on osa EU:n historian suurinta tutkimus- ja innovaatio-ohjelmaa, EU Horizon 2020 -ohjelmaa. Fujitsun johtamassa hankkeessa selvitettiin, voisiko haihtumattoman muistin käyttö auttaa poistamaan muistin hitaan lukemisen ja sinne kirjoittamisen aiheuttamia pullonkauloja. Uusissa M5-sukupolven PRIMERGY- ja toisen sukupolven PRIMEQUEST-palvelimissa data voidaan tuoda haihtumattomalla muistilla lähemmäs suorittimia, mikä lyhentää datansiirtoon kuluvaa aikaa suorittimen ja muistin välillä. Tämä järjestelmän late

Fujitsu huolehtimaan Kevan liiketoimintakriittisistä sovelluksista Microsoftin Azure-alustalla12.3.2019 11:00:00 EETTiedote

Helsinki, 12.3.2019 – Suomalainen julkisen sektorin työeläkeyhtiö Keva on valinnut Fujitsun Microsoftin Azure-alustalla toimivien eläkesovellustensa hoitajaksi. Sopimukseen sisältyy Kevan sovellusten hallinta ja niiden korkean käytettävyyden takaaminen sekä jatkuva kehitys. Fujitsu tekee yhteistyötä Kevan ohjelmistokehityskumppaneidenkanssa digitaalisen palvelukehityksen alueella. Keva on Suomen suurin eläkevakuuttaja, joka huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista. Keva palvelee yhteensä noin 1,2 miljoonaa asiakasta. Keva halusi lisätä hankintaprosessiensa joustavuutta esimerkiksi koordinoimalla projekteja ja erikoistöitä saman sopimuksen piirissä ja nostamalla töistä kilpailevien mahdollisten toimittajien lukumäärää. Työeläkeyhtiö valitsi kilpailutuksen jälkeen kumppanikseen Fujitsun. Fujitsu hyödyntää globaalia järjestelmäintegraattorikumppanuuttaan Microsoftin1 kanssa Kevan liiketoimintakriittisten sovelluksen hallinnassa. Sopimus käsittää kattavan pa

Fujitsun Digital Annealer ratkaisee ongelmat kvanttinopeudella11.3.2019 11:56:26 EETTiedote

Fujitsun toisen sukupolven Digital Annealer -tietojenkäsittelypalvelu auttaa organisaatiota ratkaisemaan monimutkaisia kombinatorisia optimointiongelmia nopeasti ja kustannustehokkaasti. Näin voidaan tehdä läpimurtoja valmistusprosessien optimoinnissa, liikenneruuhkien vähentämisessä sekä sijoitussalkkujen muokkaamisessa jatkuvasti muuttuvien riskien mukaan. Kvanttiteknologian inspiroiman palvelun avulla voidaan kehittää aivan uudenlaisia ratkaisuja esimerkiksi seuraavan sukupolven matkapuhelinverkkojen käyttöönoton suunnitteluun asiakasmäärien maksimoimiseksi, lääkkeiden kehittämiseen ja molekyylisimulaatioihin. ”Tavoitteenamme on auttaa asiakkaitamme ja yhteiskuntaa ratkaisemaan yhä suurempia ja mutkikkaampia haasteita. Mooren lain mukainen teknologiakehitys näyttää hidastuvan, joten laskentatehon vajaus voi uhata jo yleisen kehityksen nopeutta. Fujitsu etsii tähän ratkaisua Digital Annealerilla, joka tarjoaa kokonaan uudenlaisen, kvanttitietokoneiden inspiroiman lähestymistavan onge

Fujitsun selvitys: tärkeintä on kyky sovittaa yhteen erilaiset pilviympäristöt21.2.2019 08:50:09 EETTiedote

Fujitsun teettämän kyselyn tulokset osoittavat, että organisaatiot tarvitsevat yhä enemmän joustavuutta ja kykyä sovittaa yhteen hybridi-it- ja monipilviympäristöjä sekä hallita niitä keskitetysti. Organisaatioiden on sovitettava yhteen pilvitietojenkäsittelyn ketteryyden tuomat edut sekä toisaalta yhteen toimittajaan sitoutumisen ja ympäristön monimutkaistumisen riskit. Digitalisoitumisen kiihtyessä hybridi-it-ympäristöistä on tullut arkipäivää. Menestyksekkäimmät käyttäjät ovat omaksuneet toimintamallin, jossa valitaan kullekin työkuormalle sopivin pilvialusta. Tämä luo kuitenkin myös uudenlaista monimutkaisuutta. Where is Hybrid Heading? Views on exploiting multi-modal IT -selvityksen mukaan palveluiden ostaja voi joutua tilanteeseen, jossa toimittajan vaihto on erittäin vaikeaa. Hybridi-it:n käyttöönotossa mahdollisuus monipuolistaa toimitusketjuja eli ostaa eri toimittajilta on noussut tärkeimmäksi huomioonotettavaksi seikaksi. Noin 80 prosenttia kyselyyn vastaajista piti tätä lii

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme