Fujitsu esittelee yhdessä luomisen voimaa Fujitsu Forumissa Münchenissä

Fujitsu odottaa yli 10 000:tä kävijää vuoden 2018 Fujitsu Forum -asiakastapahtumaansa Münchenissä. Tänä vuonna tilaisuuden teemana on Co-creation for Success. Teema korostaa Fujitsun tapaa työskennellä saumattomasti yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa ekosysteemissä, joka auttaa vapauttamaan luovaa ajattelua ja innovoimaan yhdessä digitaalisen muutoksen edistämiseksi.

Tapahtuma esittelee, miten Fujitsun ainutlaatuinen Human Centric Experience Design -innovaatiomenetelmä auttaa luomaan uutta ja miten Fujitsu työskentelee asiakkaidensa kanssa hyödyntääkseen uutta, kehittyvää teknologiaa. Fujitsun kasvava osaamiskeskusten verkosto tukee ja kiihdyttää tätä työtä.

Digitalisoituminen on tärkeää kaikenkokoisille yrityksille, toimivatpa ne millä aloilla tahansa. Fujitsu Forum esittelee innostavia ja luovia esimerkkejä innovatiivisista ratkaisuista tietoturvan, esineiden internetin, tekoälyn, data-analytiikan, lohkoketjujen ja ohjelmistorobotiikan aloilla. Kahden päivän aikana kävijät saavat luennoista, pienryhmistä ja asiantuntijoiden esityksistä neuvoja ja virikkeitä sekä esimerkkejä nykyisten ja kehittyvien tekniikoiden hyödyntämisestä.

Fujitsu Cityn 3 500 neliömetrin näyttelyalueella on esillä yli 250 Fujitsun uutta ratkaisua tosielämän ympäristöihin, kuten vähittäiskauppoihin, tehtaisiin, pankkeihin, datakeskuksiin, sairaaloihin, kaupungintaloihin, yliopistoihin ja rautatieasemille.

Fujitsun uusi globaali tutkimus osoittaa, että yritysjohtajien eniten arvostamia taitoja ovat toimialatuntemus, johtajuus ja luovuus. Tutkimukseen vastanneet pitivät luovuutta ja innovatiivisuutta menestyksen avaimina. Tulosten mukaisesti Fujitsu Forumissa keskitytään siihen, miten ihmiset saadaan toimimaan mahdollisimman tehokkaasti ja luovasti sekä miten teknologia auttaa asiakkaita vaikuttamaan ja erottumaan tiiviisti kilpailuilla markkinoilla.

Fujitsu City, pienryhmät ja asiantuntijoiden esitykset antavat satoja esimerkkejä siitä, miten uusinta teknologiaa voidaan hyödyntää mahdollisimman hyvin. Kävijät saavat myös uusinta tietoa siitä, miten Fujitsun Digital Annealerin kaltainen uusi teknologia nopeuttaa merkittävästi monitahoista päätöksentekoa. Esimerkki tästä on suuren brittipankin NatWestin kokeilu optimaalisesti tasapainotetun riskisalkun luomisesta.

Digitalisaatiokeskukset ja osaamiskeskukset tehostavat innovointia

Fujitsu Forumin kävijät voivat itse kokea Fujitsun co-creation- eli yhteisluomisohjelman. Tilaisuudessa pidetään yleisön edessä Human Centric Experience Design -innovaatiotyöpajoja, joissa kävijät voivat tutustua luoviin tapoihin vastata liiketoimintahaasteisiin. Tähän mennessä Fujitsu on pitänyt yli 100 työpajaa asiakkaidensa kanssa. Ison-Britannian ja Saksan digitalisaatiokeskusten avaamisen jälkeen alkuvuonna työpajoissa on syntynyt yli 40 konseptia, jotka on viety seuraavaan kehitysvaiheeseen.

Monia näistä ideoista on kehitetty edelleen osaamiskeskusten kasvavassa verkostossa. Niissä Fujitsu tarjoaa asiakkailleen taitoja, virikkeitä, resursseja, tietämystä ja tekniikkaa, joita tarvitaan ideoiden muuntamiseksi liiketoiminta-arvoksi. Osaamiskeskuksissa kehitetään tapoja hyödyntää markkinoita muuttavia teknologioita osana liiketoimintaprosesseja muun muassa tekoälyn, lohkoketjujen, kehittyneen analytiikan ja ohjelmistorobotiikan aloilla.

”Autamme asiakkaitamme vapauttamaan luovuutensa ja muuttamaan liiketoimintansa ketteräksi. Digitaalinen teknologia mahdollistaa uudet tavat olla luova ja ketterä työssä. Se antaa mahdollisuuden tarjota asiakkaiden haluamia upeita tuotteita, palveluja ja ratkaisuja. Innovaatiot eivät kuitenkaan synny itsestään, vaan tarvitaan teknologian, asiantuntemuksen ja luovuuden vuorovaikutusta. Vain näiden yhteentuomisesta syntyy oikeita innovaatioita, joita organisaatiot haluavat ja tarvitsevat selviytyäkseen. Fujitsu Forumissa kerromme, miten tapamme luoda yhdessä auttaa asiakkaita menestymään innovaatioiden avulla”, Fujitsun EMEIA-alueen johtaja Duncan Tait sanoo.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI