Fujitsu helpottaa suorituskykyloikkaa Flashiin uuden sukupolven ETERNUS-tallennuslaitteilla

Helsinki, 1.2.2018 – Fujitsu tuo markkinoille seuraavan sukupolven pelkkää Flash-muistia käyttävistä ETERNUS AF S2 -tallennuslaitteista ja keskitason ETERNUS DX S4 -hybriditallennusjärjestelmistä. Uudet tallennuslaitteet vastaavat digitaalisen liiketoiminnan kasvun, jatkuvuuden ja tehokkuuden synnyttämiin korkean suorituskyvyn vaatimuksiin. Laitteiden mukana tulevat työkalut tekevät migraatiosta helpon siirryttäessä ETERNUS-levyjärjestelmiin.

ETERNUS AF 250 S2 ja AF650 S2 sopivat alustaksi suurta suorituskykyä vaativille sovelluksille. Laitteissa on aiempaa suuremmat välimuistit, nopeammat suorittimet, 32 gigatavun kuitukanavateknologia sekä moniytimisten ja monisäikeisten suorittimien hyödyntämiseen optimoituja algoritmeja.

Edellisestä versiosta 30 prosenttia kasvanut suorituskyky auttaa asiakasyrityksiä konsolidoimaan tallennusjärjestelmiään, vastaamaan datamäärien nopeaan kasvuun sekä pitämään analyytikka- ja liiketoimintakriittisten sovellusten, kuten SAP HANAn, vasteajat lyhyinä.

ETERNUS AF650 S2 -laitteessa miltei kolmen petatavun raakadatakapasiteetti mahtuu 11 räkkiyksikköön. IOPS-hinta/suorituskyky on luokkansa parasta ja vasteaika erittäin lyhyt. SPC:n testissä laitteen hinta/suorituskykysuhde oli 0,27 dollaria/SPC-1 IOPS (I/O-operaatiota sekunnissa).

Samassa testissä ETERNUS AF250 S2 -laitteen tulos hinta-suorituskykysuhteessa oli 0,10 dollaria/SPC-1 IOPS -testissä (I/O-operaatiota sekunnissa). Laite sopii hyvin pienille ja keskisuurille yrityksille.

Molemmat mallit tukevat myös uusia, myöhemmin tänä vuonna markkinoille tulevia SSD-levyjä, joilla laitteiden tallennuskapasiteettia voidaan kasvattaa entisestään.

ETERNUS DX500 S4- and DX600 S4 -hybridilevyjärjestelmät auttavat yrityksiä konsolidoimaan mahdollisimman suuria määriä erityyppistä dataa yhteen tallennusjärjestelmään, jossa voidaan käyttää sekä SSD-levyjä että perinteisiä pyöriviä kiintolevyjä samanaikaisesti.

Älykkäät automaatio-ominaisuudet helpottavat eri välineille tallentamisen hallintaa jakamalla kaistaa ja tallennustilaa datan tarvitseman vasteajan mukaan (Automated QoS).

”Liiketoiminnan on pystyttävä selviytymään yhtä aikaa datamäärien uskomattomasta kasvusta sekä jatkuvasti päällä olevista ja suurta nopeutta vaativista sovelluksista. Samaan aikaan kapasiteetin ja budjetin pitäisi olla tasapainossa. Mallistossamme olemme maksimoineet tallennuskapasiteetin, joustavuuden ja yhteentoimivuuden. Kaikenkokoiset organisaatiot voivat valita omiin tarpeisiinsa sopivan Flash-muistia käyttävän tallennuslaitteen ja hybridiratkaisun yhdistelmän, joka vastaa parhaiten liiketoiminnan tarpeisiin. Kokonaisuutta voi hallita saumattomasti ja matalin kustannuksin”, sanoo tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta.

Kaikki uudet ETERNUS DX ja AF -tallennuslaitteet tukevat joustavaa deduplikointia ja datan pakkaamista. Näin laitteet mukautuvat erilaisten asiakkaiden tarpeisiin mahdollisimman joustavasti.

Kaikkia olemassa olevia laitteita ja uutuuslaitteita voidaan ohjata samalla Fujitsun ETERNUS SF -hallintasovelluksella. Lähes kaikki mallit voivat replikoida ja peilata tietoa toisiinsa, joten ongelmatilanteissa voidaan vaihtaa käyttämään toista laitetta välittömästi. Tämä onnistuu myös uudempien ja vanhempien laitesukupolvien välillä. Organisaatiot voivat hankkia hybridijärjestelmän Flash-muistilaitteiden varajärjestelmäksi, mikä alentaa liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamisen kustannuksia.

Uutuuslaitteet ovat saatavissa heti.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI