Fujitsu ja Blue Prism tarjoavat ohjelmistorobotiikkaa muutoshankkeisiin

Fujitsu auttaa yrityksiä hyödyntämään ohjelmistorobotiikkaa entistä helpommin liiketoimintansa uudistamisessa liittoutumalla Blue Prism -yhtiön kanssa. Blue Prismin ohjelmistorobotiikkaohjelmisto on alan markkinajohtaja. Fujitsu tuo asiakasprojekteihin oman osaamisensa, kuten muun muassa ohjelmistorobotiikan palveluna, tekoälyn, pilvipalvelut ja automatisoitavien sovelluksien kuten toiminnanohjausjärjestelmien syväosaamisen.

Ohjelmistorobotiikka voi automatisoida tehtäviä ja avustaa ihmisiä. Tekoälyyn yhdistettynä tekniikka on tunnettu myös älykkäänä automaationa. Robotit hoitavat automaattisesti monia päivittäisiä tehtäviä, mikä säästää rahaa ja tehostaa toimintaa sekä vapauttaa työntekijöitä rutiineista. Ohjelmistorobotiikka parantaa myös asiakastyytyväisyyttä, sillä se vähentää viiveitä ja inhimillisiä erehdyksiä.

Asiakkaat pääsevät hyödyntämään ohjelmistorobotiikkaa joustavalla palvelumallilla ja maksavat palvelusta käytön mukaan. Toteutuksissa asiakasta tukevat Fujitsun kokeneet ja sertifioidut Blue Prism -arkkitehdit,
-projektipäälliköt ja -kehittäjät.

Fujitsu tekee myös yhteistyötä Blue Prismin kanssa tekoälypohjaisten ratkaisujen kehittämiseksi asiakkaiden tarpeisiin Blue Prismin ohjelmistorobotiikka-alustalla. Ratkaisut sisältävät kyvykkyyksiä älykkäistä chatboteista optiseen merkkien tunnistukseen.

“Gartner pitää ohjelmistorobotiikkaa mullistavana: sen kulut ovat kohtuulliset verrattuna täysipäiväisiin työntekijöihin, ja robotit voivat toimia ympäri vuorokauden virheettömästi. Yhdessä Fujitsu ja Blue Prism tarjoavat yritysasiakkaille mahdollisuuden hyödyntää erittäin skaalautuvaa ja vakaata alustaa, joka tuo ohjelmistorobotiikan hankkeisiin alhaiset kulut, tehokkuuden ja laadukkaan palvelun”, sanoo Fujitsun EMEIA-alueen ohjelmistorobotiikkaosaamiskeskuksen vetäjä Jan Bache.

”Fujitsu-yhteistyön vahvistaminen parantaa kykyämme tuoda ohjelmistorobotiikkaohjelmistomme hyödyt yritysasiakkaille, jotka haluavat tehostaa toimintaansa. Fujitsu tarjoaa ainutlaatuisen yhdistelmän järjestelmäintegraatiotaitoja tekoälyn kaltaisissa edistyneissä teknologioissa. Ne täydentävät Blue Prismin älykkäitä automaatiokyvykkyyksiä ja myös vievät niitä eteenpäin”, Blue Prismin myynti- ja markkinointijohtaja Martin Flood sanoo.

Uuden globaalin jälleenmyyntisopimuksen puitteissa Fujitsu alkaa myydä Blue Prismin ohjelmistoa Euroopassa heti ja tulevaisuudessa myös globaalisti. Blue Prismistä on tullut halutuin ohjelmistorobotiikan toimittaja organisaatioille, jotka haluavat parantaa merkittävästi tuottavuuttaan ja palvelunsa laatua. Everest Researchin mukaan Blue Prism on ohjelmistorobotiikan markkinajohtaja vuonna 2018.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on nostettu maailman johtavaksi mobiilipalvelujen toimittajaksi18.6.2019 10:08:00 EESTTiedote

Gartner on nostanut Fujitsun Magic Quadrant -raportissaan maailman johtavaksi mobiliteettipalvelujen toimittajaksi*. Fujitsun pilvipohjaiset ja modulaariset palvelut mobiililaitteiden ja -palveluiden hallinnoimiseksi ja turvaamiseksi sekä mobiilikäyttäjien tukemiseksi auttavat yrityksiä optimoimaan organisaation tuottavuuden. Palvelujen avulla yritykset voivat mobilisoida myös luottamuksellisimmat liiketoimintasovelluksensa ja antaa käyttäjien käyttää haluamiaan laitteita. Fujitsun osaamiskeskukset kehittävät uutta teknologiaa, joilla mobiilipalveluja parannetaan jatkuvasti esimerkiksi tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan avulla. Fujitsun asiakkaat voivat hyödyntää yhtiön digitalisaatiokeskuksia, jotka tuovat yhteen eri alojen ja teknologian asiantuntijat Fujitsulta ja sen kumppaneilta kunkin asiakkaan oman ongelman ratkaisemiseksi. Työssä käytetään Fujitsun omaa ja käytännössä hyväksi havaittua Human Centric Experience Design -menetelmää. Palveluvalikoimaan kuuluvat identiteetin hallinta