Fujitsu ja DB Schenker huolehtivat paketit K-ruokakauppojen asiakkaille

Helsinki, 27.11.2017 – Vastatakseen kasvavan verkkokaupan vaatimuksiin DB Schenker ja Fujitsu ovat rakentaneet yhteistyössä pakettinoutopalvelun K-ruokakauppoihin. Ensimmäiset K-ruokakaupat ovat syyskuusta lähtien toimineet DB Schenkerin toimittamien pakettien noutopisteinä. Syksyn mittaan on avautunut kymmeniä uusia noutopisteitä, ja ensi vuonna toiminta kattaa laajasti K-ryhmän kauppaverkoston. K-ryhmän ruokakauppaverkosto on Suomen mittavin.

DB Schenkerin ja K-ruokakauppojen välillä toimivan pakettitoimitusratkaisun alustana on Fujitsun K5-pilvipalvelu. Jälleenmyyjät voivat hallita pakettitoimituksiaan hyödyntämällä omia kassajärjestelmiään tai mobiilisovelluksia, jotka ovat yhteydessä DB Schenkerin taustajärjestelmiin.

“Ratkaisun myötä DB Schenker voi tarjota verkkokaupoille kattavan ja kilpailukykyisen toimitusratkaisun. Saamme merkittäviä hyötyjä, kun DB Schenker pystyy kasvattamaan olennaisesti pakettijakelua kuluttaja-asiakkaille. Moderni tapa hyödyntää sovellusrajapintoja mahdollistaa aiempaa nopeamman ja täsmällisemmän toimitusprosessin. Uusi ratkaisu ei myöskään vaatinut merkittäviä muutoksia jakelukanavan kauppiaiden nykyisiin tietojärjestelmiin. Tämä nopeutti merkittävästi projektin läpivientiä”, kertoo CIO Samuli Salmela Schenker Oy:stä.

Hankkeessa haluttiin löytää liiketoiminnan näkökulmasta toimivin ratkaisu, joka olisi mutkaton toteuttaa mutta mahdollistaisi myös tulevaisuuden muutostarpeet.

”Pilvipalveluumme K5:een on tuotu Fujitsun oma rajapintaratkaisu, joka on integroitu DB Schenkerin järjestelmiin. Näin syntynyt ratkaisu läpivalaisee Keskolle ja DB Schenkerille pakettinoutopalvelun logistiikkaketjun 24/7. Fujitsu on huolehtinut pakettinoutopalvelun toimitusketjun integroinnista. Modernilla pilvialustalla toimiva logistiikkaratkaisu mahdollistaa reaaliaikaiset tilannekuvat kaikille toimitusketjun käyttäjille. Koska etenimme ratkaisukulma edellä, avoin ja joustava K5 valikoitui luontevasti tähän hankkeeseen. Nyt on rakennettu moderni tapa käsitellä ja hyödyntää reaaliaikaista tietoa, mikä mahdollistaa paremman asiakaspalvelun sekä myös liiketoiminnan kehittämisen – mukaan lukien järjestelmän vaihtamisen tarvittaessa tulevaisuudessa”, kuvailee johtaja Petri Haatainen Fujitsusta.

Fujitsun MetaArc on digitaalinen bisnesalusta, joka mahdollistaa sekä Fujitsun että sen yhteiskumppanien palvelujen ja tuotteiden hankinnan yhdeltä luukulta. Tuemme yrityksiä ja organisaatioita moderneilla it-ratkaisuilla, jotka auttavat tasapainottamaan liiketoiminnan tarpeet, toimialaosaamisen ja uudet teknologiavalinnat, jotka ovat myös tulevaisuuden kannalta järkeviä valintoja.

- Kuvapankki:http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

- Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

- Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

- Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI