Fujitsu ja luotonhallintayritys Intrum tekivät 100 miljoonan euron it-palvelusopimuksen

Helsinki 8.12.2017 – Fujitsu ja luotonhallintayritys Intrum ovat allekirjoittaneet seitsemän vuoden sopimuksen it-palveluista. Sopimus sisältää konesalipalvelut, pilvi- ja hybridipalvelut, tietoturvan sekä 24/7 Service Deskin, joka tarjoaa käyttäjätuen yli 8 000 Intrumin työntekijälle 23 maassa. Sopimuksen arvo on noin 100 miljoonaa euroa.

Intrum syntyi kesäkuussa 2017, kun Intrum Justitia ja Lindorff yhdistyivät luotonhallintapalvelujen eurooppalaiseksi markkinajohtajaksi, jolla on yli 100 000 asiakasta.

Koska Intrum toimii monessa maassa ja sillä on useita liiketoimintayksikköjä, tietoteknisen ympäristön yhdenmukaistaminen, modernisointi ja tehostaminen olivat sopimuksen keskeisiä tavoitteita.

Intrum valitsi Fujitsun tietotekniikkakumppanikseen, koska vuonna 2012 alkanut yhteistyö Lindorffin kanssa on toiminut hyvin. Tehokkaat ja joustavat it-palvelut ovat Intrumille välttämättömät, jotta yritys voi kiihdyttää globaalia kasvuaan ja pienentää samalla it-kustannuksiaan.

Fujitsu tarjoaa Intrumille muun muassa uuden sukupolven Service Desk -palvelun, joka pyrkii tekoälyn avulla tunnistamaan mahdolliset ongelmat ja niiden perimmäisen syyn jo ennen kuin ne konkretisoituvat häiritsemään työtä tai liiketoimintaprosesseja.

"Tavoitteenamme on auttaa asiakkaitamme menestymään tarjoamalla ratkaisuja, jotka tehostavat kassavirtaa ja edistävät kannattavuutta. Luotonhallintapalvelujen markkinajohtajana toimintamme perusta on luotettava, ketterä ja turvallinen it-infrastruktuuri. Aiemman yhteistyömme aikana Fujitsu on osoittanut pystyvänsä tuottamaan tällaiset it-palvelut”, sanoo Intrumin COO (Chief Operating Officer) Cathrine Klouman.

Englanninkielinen tiedote:

Europe’s Leading Credit Management Services Group Intrum Awards Global IT Outsourcing Contract to Fujitsu

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

-           LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fujitsu-finland/

-          Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Björn Landerberg

Head of Marketing and Communication, Fujitsu Sweden

bjorn.landerberg@se.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 155 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,5 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi