Fujitsu ja SSH.COM poistavat palvelullaan salasanaongelmat

Fujitsu tuo markkinoille ratkaisun, jonka ansiosta työntekijöiden ei tarvitse enää pitää mielessään lukuisia erilaisia salasanoja. Identiteetinhallinta palveluna -ratkaisuun (IDaaS) lisätty SSH.COMin PrivX Cloud Access Gateway -tuote poistaa tietohallintojohtajilta monta päänsärkyä.

Ylläpitoroolissa työskentelevien työntekijöiden on käytettävä päivittäin kasvavaa määrää tunnuksia eri järjestelmiin. Salasanojen on oltava monimutkaisia, jokaiselle palvelulle pitää olla omansa, ja niitä pitää muuttaa säännöllisesti.

Fujitsun IDaaS-ratkaisuun integroitu PrivX on ‘avaimeton’, tarpeeseen perustuva ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat antaa pääsyn järjestelmiinsä yhtenäisellä tavalla. Työntekijöiden unohtamien salasanojen ongelma on PrivX:n ansiosta historiaa. Pilvipohjainen ratkaisu myös torjuu tahalliset ja tahattomat tietomurtouhat poistamalla hallitsemattomat pääsytunnukset ja salasanat.

Erittäin skaalautuva ja turvallinen ratkaisu hallinnoi SSH-varmenteita dynaamisesti, käyttöroolien ja tarpeen perusteella. Sen ansiosta salasanoja ei tarvitse enää vaihdella eikä salasanaholveja tarvita. Koska pääsytunnuksia ei enää tarvitse etsiä tai uusia, käyttäjäorganisaatiot säästävät aikaa ja rahaa.

Yhteistyö mahdollistaa myös ulkoistetuille ohjelmistokehittäjille pääsyn järjestelmiin kunkin tehtävien mukaisesti.

Fujitsun IDaaS-ratkaisu sopii identiteetinhallintaan hybridi-it-ympäristöissä. Se on skaalautuva ja voidaan ottaa nopeasti käyttöön. Ratkaisu mahdollistaa laajan itsepalvelun ja lukuisten tunnistautumisprotokollien käytön biometriset tunnisteet mukaan lukien. Käyttäjätunnusten ja lupien hallinta on sisällytetty hakemistoihin, järjestelmiin, pilvipalveluihin ja sovelluksiin avoimia, standardinmukaisia liitäntöjä käyttäen.

“Kadonneet pääsytunnukset ja ylläpitäjän oikeudet ovat hakkereille oikea lottovoitto. Paras käytäntö on poistaa hallitsemattomat avaimet ja salasanat pysyvästi, koska olematonta ei voida kadottaa tai varastaa. PrivX:n avaimeton toimintatapa sopii Fujitsun IDaaS-tarjoomaan saumattomasti ja tuo siihen virtaviivaiset prosessit sekä mahdollistaa laitteiden ja sovellusten löytämisen monipilviympäristössä automaattisesti. Se ei myöskään vaadi asentamista työasemille tai palvelimiin. Tietohallintojohtajat voivat näin sekä yksinkertaistaa että vahvistaa pääsytunnusten hallintaa samanaikaisesti”, sanoo Fujitsun tietoturvan tarjooma-arkkitehti Petri Heinälä.

“Näemme tämän kumppanuuden hyödyllisenä molemmille osapuolille ja etenkin asiakkaillemme. PrivX:n vahvuuksien lisääminen Fujitsu IDaaS-ratkaisuun luo yhtenäiset työkalut järjestelmien, sovellusten, datan ja resurssien pääsyoikeuksien myöntämiseen ja hallinnan automatisointiin. Yhdessä Fujitsun kanssa voimme tarjota aiempaa kattavamman ratkaisun ja auttaa asiakkaita parantamaan tietoturvaansa nopeasti”, SSH.COMin toimitusjohtaja Kaisa Olkkonen sanoo.

Fujitsun PrivX:n sisältävä IDaaS-ratkaisu on saatavissa heti Fujitsulta. Hinta vaihtelee maan ja kokoonpanon mukaan.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI