Fujitsu ja VTT jatkoivat laajaa ict-palvelusopimustaan

Fujitsu menestyi VTT:n ICT-palvelujen tarjouskilpailussa. Laaja ict-palvelusopimus jatkuu, ja Fujitsu toimittaa VTT:lle useita erilaisia hallinnoituja infrastruktuuripalveluja  mukaan lukien käyttötukipalvelut sekä asiantuntijapalvelut esimerkiksi O365-käyttönoton jatkovaiheessa.

VTT on yritysten ja yhteiskunnan visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. VTT kehittää asiakkailleen ratkaisuja suuriin globaaleihin haasteisiin, kuten ilmastonmuutokseen sekä kestävän kasvun ja hyvinvoinnin luomiseen.

Fujitsun avoimessa kilpailutuksessa voittama sopimus edustaa uutta vaihetta 14-vuotisessa kumppanuudessa, jossa Fujitsu on ollut uudistamassa VTT:n it-järjestelmiä vuodesta 2005 lähtien. Uuden sopimuksen mukaisesti Fujitsu hallinnoi VTT:n  hybridi-infrastruktuuria sekä huolehtii siitä, että VTT:n liiketoimintakriittiset sovellukset ovat aina käytettävissä. Fujitsu hoitaa VTT:n 2100 työntekijän siirtämisen Windows 10
-ympäristöön sekä jatkuvan tuen Office 365 -palvelulle. Sopimus sisältää myös työasematuen.

Uusi sopimus sisältää aiempaa paremman kybersuojauksen

Näkyvänä julkisena instituutiona VTT panostaa vahvasti kyberturvallisuuden parantamiseen. Suojellakseen VTT:n järjestelmiä Fujitsu valvoo koko infrastruktuuria Suomessa sijaitsevasta huipputason tietoturvakeskuksestaan. Security Information and Event Management -pohjaisten järjestelmien ympäri vuorokauden keräämä data auttaa tunnistamaan mahdollisia riskejä tai uhkia sekä torjumaan niitä.

”Fujitsu tarjoaa ylivertaista asiantuntemusta sekä markkinoiden laajimman palvelujen ja ratkaisujen valikoiman, mikä korostaa kykyämme hoitaa laajoja infrastruktuuripalveluja kokonaisvaltaisesti. Olemme iloisia sopimuksesta, joka on osa VTT:n kanssa tekemäämme pitkän aikavälin digitaalista matkaa. Pilvipohjaisten sovellusten ja hallinnoidun tietoturvapalvelun käyttöönotto osoittaa, että VTT:n järjestelmät ovat jatkuvasti optimoituja parhaan käyttäjätuen tarjoamiseksi”, sanoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti.

”Suhteemme Fujitsun kanssa alkoi vuonna 2005, kun päätimme keskittyä arvon tuottamiseen asiakkaillemme oman teknologiainfrastruktuurimme hallinnoinnin sijaan. Olimme yksi Suomen ensimmäisistä tietoteknisten palvelujen ulkoistajista, ja aiomme jatkaa tätä innovatiivista tapaa, kun otamme käyttöön uutta teknologiaa. Uskomme uusimman sopimuksen tuovan meille lisähyötyjä. Esimerkiksi pilvipohjaiset sovellukset tekevät meistä entistä ketterämpiä”, lisää VTT:n tietohallintojohtaja Petri Kujala.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu torjuu petoksia ja piratismia lohkoketjuilla26.8.2019 10:30:00 EESTTiedote

Fujitsu julkaisee uuden, huijaukset havaitsevan DocumentFlow-verkkosovelluksen. Helppokäyttöinen sovellus käyttää lohkoketjuteknologiaa tarkistaakseen minkä tahansa digitaalisen tiedoston, kuten tekstidokumentin, ääni- tai kuvatiedoston tai lähes minkä tahansa sovelluksen aitouden ja mahdolliset muokkaukset. DocumentFlow on osa Fujitsun lohkoketjua palveluna -tarjontaa, kuten myös laskupetoksia vahtiva InvoiceFlow. Kun yritykset toimivat verkostoituneesti toistensa kanssa, niiden on vaikea hallita kertyviä valtavia datamääriä. Koska tämä data on arvokasta, yritysten välisen luottamuksen merkitys kasvaa jatkuvasti. Luottamuksen rakentamisessa Fujitsu auttaa yrityksiä hyödyntämällä lohkoketjujen hajautettujen tilikirjojen tekniikkaa: sillä voidaan luoda muuttumaton ja pysyvä kirjaus, joita ei voida muokata jälkikäteen ja joka toimii kaikille osapuolille todistuksena dokumentin aitoudesta bittitasolle saakka. Lohkoketjuun perustuvat notaaripalvelut kaikille digitaalisille dokumenteille Fu