Fujitsu ja VTT jatkoivat laajaa ict-palvelusopimustaan

Fujitsu menestyi VTT:n ICT-palvelujen tarjouskilpailussa. Laaja ict-palvelusopimus jatkuu, ja Fujitsu toimittaa VTT:lle useita erilaisia hallinnoituja infrastruktuuripalveluja  mukaan lukien käyttötukipalvelut sekä asiantuntijapalvelut esimerkiksi O365-käyttönoton jatkovaiheessa.

VTT on yritysten ja yhteiskunnan visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. VTT kehittää asiakkailleen ratkaisuja suuriin globaaleihin haasteisiin, kuten ilmastonmuutokseen sekä kestävän kasvun ja hyvinvoinnin luomiseen.

Fujitsun avoimessa kilpailutuksessa voittama sopimus edustaa uutta vaihetta 14-vuotisessa kumppanuudessa, jossa Fujitsu on ollut uudistamassa VTT:n it-järjestelmiä vuodesta 2005 lähtien. Uuden sopimuksen mukaisesti Fujitsu hallinnoi VTT:n  hybridi-infrastruktuuria sekä huolehtii siitä, että VTT:n liiketoimintakriittiset sovellukset ovat aina käytettävissä. Fujitsu hoitaa VTT:n 2100 työntekijän siirtämisen Windows 10
-ympäristöön sekä jatkuvan tuen Office 365 -palvelulle. Sopimus sisältää myös työasematuen.

Uusi sopimus sisältää aiempaa paremman kybersuojauksen

Näkyvänä julkisena instituutiona VTT panostaa vahvasti kyberturvallisuuden parantamiseen. Suojellakseen VTT:n järjestelmiä Fujitsu valvoo koko infrastruktuuria Suomessa sijaitsevasta huipputason tietoturvakeskuksestaan. Security Information and Event Management -pohjaisten järjestelmien ympäri vuorokauden keräämä data auttaa tunnistamaan mahdollisia riskejä tai uhkia sekä torjumaan niitä.

”Fujitsu tarjoaa ylivertaista asiantuntemusta sekä markkinoiden laajimman palvelujen ja ratkaisujen valikoiman, mikä korostaa kykyämme hoitaa laajoja infrastruktuuripalveluja kokonaisvaltaisesti. Olemme iloisia sopimuksesta, joka on osa VTT:n kanssa tekemäämme pitkän aikavälin digitaalista matkaa. Pilvipohjaisten sovellusten ja hallinnoidun tietoturvapalvelun käyttöönotto osoittaa, että VTT:n järjestelmät ovat jatkuvasti optimoituja parhaan käyttäjätuen tarjoamiseksi”, sanoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti.

”Suhteemme Fujitsun kanssa alkoi vuonna 2005, kun päätimme keskittyä arvon tuottamiseen asiakkaillemme oman teknologiainfrastruktuurimme hallinnoinnin sijaan. Olimme yksi Suomen ensimmäisistä tietoteknisten palvelujen ulkoistajista, ja aiomme jatkaa tätä innovatiivista tapaa, kun otamme käyttöön uutta teknologiaa. Uskomme uusimman sopimuksen tuovan meille lisähyötyjä. Esimerkiksi pilvipohjaiset sovellukset tekevät meistä entistä ketterämpiä”, lisää VTT:n tietohallintojohtaja Petri Kujala.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 130 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,9 triljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2020 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu uudisti kannettavat ja tabletit: lisää suorituskykyä ja parempaa tietoturvaa29.5.2020 09:30:00 EESTTiedote

Fujitsu uudistaa yrityskannettaviaan ja esittelee uuden LIFEBOOK U7310 -kannettavan uusilla turvaominaisuuksilla. Uudenlainen digitaalinen näytönsuoja estää sisällön näkymisen ulkopuolisille. FUJITSU LIFEBOOK U7310 -yrityskannettavassa on haluttu ottaa huomioon erityisesti paljon liikkuvien käyttäjien turvatarpeet. Yksityisyyden suojaamiseksi laitteessa käytetään uutta ePrivacy-suojainta, joka on osa laitteen näyttöä. Yhtä näppäintä painamalla kannettava menee häivetilaan: katselukulma kaventuu niin, että näytön sisällön näkee vain suoraan edestä. Näin laitetta voi käyttää turvallisesti julkisilla paikoilla suojassa muiden katseilta. Kannettavan muihin turvaominaisuuksiin kuuluvat esimerkiksi Fujitsun biometrinen PalmSecure-kämmentunnistus ja infrapunakamera, joka lukitsee laitteen käyttäjän poistuessa sen ääreltä. Lisäksi fyysinen webkameran luukku peittää kameran, kun se ei ole käytössä. “Kaikki kannettavaansa julkisissa tiloissa käyttäneet ovat varmasti huomanneet tuntemattomien kur