Fujitsu ja VTT jatkoivat laajaa ict-palvelusopimustaan

Fujitsu menestyi VTT:n ICT-palvelujen tarjouskilpailussa. Laaja ict-palvelusopimus jatkuu, ja Fujitsu toimittaa VTT:lle useita erilaisia hallinnoituja infrastruktuuripalveluja  mukaan lukien käyttötukipalvelut sekä asiantuntijapalvelut esimerkiksi O365-käyttönoton jatkovaiheessa.

VTT on yritysten ja yhteiskunnan visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. VTT kehittää asiakkailleen ratkaisuja suuriin globaaleihin haasteisiin, kuten ilmastonmuutokseen sekä kestävän kasvun ja hyvinvoinnin luomiseen.

Fujitsun avoimessa kilpailutuksessa voittama sopimus edustaa uutta vaihetta 14-vuotisessa kumppanuudessa, jossa Fujitsu on ollut uudistamassa VTT:n it-järjestelmiä vuodesta 2005 lähtien. Uuden sopimuksen mukaisesti Fujitsu hallinnoi VTT:n  hybridi-infrastruktuuria sekä huolehtii siitä, että VTT:n liiketoimintakriittiset sovellukset ovat aina käytettävissä. Fujitsu hoitaa VTT:n 2100 työntekijän siirtämisen Windows 10
-ympäristöön sekä jatkuvan tuen Office 365 -palvelulle. Sopimus sisältää myös työasematuen.

Uusi sopimus sisältää aiempaa paremman kybersuojauksen

Näkyvänä julkisena instituutiona VTT panostaa vahvasti kyberturvallisuuden parantamiseen. Suojellakseen VTT:n järjestelmiä Fujitsu valvoo koko infrastruktuuria Suomessa sijaitsevasta huipputason tietoturvakeskuksestaan. Security Information and Event Management -pohjaisten järjestelmien ympäri vuorokauden keräämä data auttaa tunnistamaan mahdollisia riskejä tai uhkia sekä torjumaan niitä.

”Fujitsu tarjoaa ylivertaista asiantuntemusta sekä markkinoiden laajimman palvelujen ja ratkaisujen valikoiman, mikä korostaa kykyämme hoitaa laajoja infrastruktuuripalveluja kokonaisvaltaisesti. Olemme iloisia sopimuksesta, joka on osa VTT:n kanssa tekemäämme pitkän aikavälin digitaalista matkaa. Pilvipohjaisten sovellusten ja hallinnoidun tietoturvapalvelun käyttöönotto osoittaa, että VTT:n järjestelmät ovat jatkuvasti optimoituja parhaan käyttäjätuen tarjoamiseksi”, sanoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti.

”Suhteemme Fujitsun kanssa alkoi vuonna 2005, kun päätimme keskittyä arvon tuottamiseen asiakkaillemme oman teknologiainfrastruktuurimme hallinnoinnin sijaan. Olimme yksi Suomen ensimmäisistä tietoteknisten palvelujen ulkoistajista, ja aiomme jatkaa tätä innovatiivista tapaa, kun otamme käyttöön uutta teknologiaa. Uskomme uusimman sopimuksen tuovan meille lisähyötyjä. Esimerkiksi pilvipohjaiset sovellukset tekevät meistä entistä ketterämpiä”, lisää VTT:n tietohallintojohtaja Petri Kujala.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu tuo seuraavan sukupolven tallennuslaitteet kiihtyvän digitalisaation maailmaan6.11.2019 09:30:00 EETTiedote

Fujitsu julkistaa uusitut pelkkää flash-muistia käyttävät ETERNUS AF S3 -tallennuslaitteet ja ETERNUS DX S5 -hybriditallennusjärjestelmät. Digitalisaation uusia muotoja tukevien laitteiden suorituskyky on optimoitu niin, että datan määrän valtavan kasvun, jatkuvasti päällä olevien sovellusten sekä mutkikkaiden työkuormien hallitseminen on helppoa. Markkinoiden paras tallennustehokkuus auttaa myös pitämään kustannukset alhaalla. Uutuudet laajentavat Fujitsun tallennusmallistoa niin, että siitä löytyy sopiva ratkaisu kaikkien datakeskusympäristöjen tarpeisiin ja oikea arkkitehtuuri kaikenlaisen datan ja liiketoiminnan vaatimuksiin. ETERNUS AF150 S3 sopii hyvin pienille ja keskisuurille yrityksille. Edullisen laitteen tallennusominaisuudet ja suorituskyky ovat huippuluokkaa ja vasteaika erittäin lyhyt. Se pystyy käsittelemään jopa 92 teratavua dataa. ETERNUS AF150 S3 on helppo ottaa käyttöön ja hallita. Se on täysin yhteensopiva kaikkien ETERNUS-perheen tallennuslaitteiden kanssa, joten a