Fujitsu käynnistää Fujitsu Intelligence Technologyn – uusi yhtiö johtaa Fujitsun tekoälyliiketoimintaa globaalisti

Uusi “tekoälypäämaja” toimittaa tekoälyratkaisuja ja -palveluja maailmanluokan nopeudella

Fujitsu Limited

Tämä tiedote on käännös Fujitsu Ltd:n englanninkielisestä tiedotteesta, joka julkaistiin Tokiossa 6. marraskuuta

Fujitsu on perustanut uuden yhtiön muotoilemaan ja toteuttamaan yhtiön tekoälyliiketoiminnan strategiaa. Kanadan Vancouverista toimiva Fujitsu Intelligence Technology aloitti virallisesti 1.11.2018.

Fujitsu Intelligence Technology ryhtyy kasvattamaan Fujitsun globaalia tekoälyliiketoimintaa kokoamalla yhteen innovatiivisia tekoälytekniikoita ja -ratkaisuja, joita yhtiö on kehittänyt Japanissa ja eri alueilla ympäri maailmaa. Tekniikat ja ratkaisut tuodaan takaisin näille alueille globaaleina tuotteina ja palveluina.

Fujitsu perusti uuden yhtiön Vancouveriin, jossa ja jonka ympäristössä on lukuisia tutkimuslaitoksia. Yksi näistä on Toronton yliopisto, joka on mukana johtavassa tekoälyn ja kvanttitietojenkäsittelyn tutkimuksessa. Alueella on myös it-alan innovatiivisten liiketoimintaideoiden keskittymä. Tämä on synnyttänyt monipuolisen bisnesekosysteemin, jossa huippuluokan startup-teknologiayhtiöiden määrä kasvaa nopeasti. Näihin kuuluu muun muassa kvanttitietojenkäsittelyn ohjelmistokehittäjä 1QB Information Technologies Inc.

Fujitsu Intelligence Technology hyötyy Brittiläisen Kolumbian hallinnon sekä Kanadan valtion vahvasta tuesta ja yhteistyöstä. Kanada haluaa kehittyä tekoälyalueen globaaliksi johtajaksi. Uuden Vancouverin-tekoälypäämajansa avulla Fujitsu aikoo nousta keskeiseksi tekijäksi Pohjois-Amerikassa ja globaaleissa tekoälyekosysteemeissä. Samaan aikaan yhtiö aikoo luoda vahvoja yhteyksiä yhteisöön ja palkata paikallisia tekoälyosaajia, jotka tuntevat uusimmat kärkiteknologiat.

Perustamalla tämän tärkeän toiminnon Japanin ulkopuolelle Fujitsu vastaa kansainvälisiin standardeihin ja vaatimuksiin, kerää tarkkaa tietoa asiakkaiden globaaleista tarpeista ja vauhdittaa uusien ratkaisujen kehittämistä. Koska uusi päämaja edistää Fujitsun tekoälyliiketoimintaa, Fujitsu Intelligence Technology -yhtiöllä on ratkaiseva rooli innovatiivisten ratkaisujen ja palvelujen kiihdyttäjänä koko Fujitsu-konsernissa.

satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu auttaa siirtymään Amazon Web Services -pilveen13.12.2018 08:30Tiedote

Fujitsu julkistaa uuden palvelun, joka auttaa suuria organisaatioita nopeuttamaan siirtymistään Amazon Web Services -pilvipalveluun (AWS) ja näin parantamaan liiketoimintaprosessejaan ja kiihdyttämään uuden kehittämistä. Fujitsun ja AWS:n uuden strategisen yhteistyön ansiosta Fujitsu Cloud Service for AWS -palvelu on välittömästi saatavissa Euroopassa. Se antaa asiakkaille mahdollisuuden siirtää it-ratkaisujaan markkinoiden johtavaan AWS-pilvipalveluun. Monet suuryritykset vievät työkuormia sellaisinaan pilveen IaaS-palvelujen (infrastruktuuri palveluna) avulla. Yhä useammat yritykset suunnittelevat kuitenkin jo sovelluksensa tai arkkitehtuurinsa alusta alkaen pilvialustalle. Yritykset suosivat pilvipalveluja vikasietoisuuden, turvallisuuden, ketteryyden ja skaalautuvuuden vuoksi. Pilvipalvelut auttavat myös leikkaamaan pääoma- ja käyttökustannuksia. Uusi AWS-pilvipalvelu yhdistää Fujitsun laajan asiantuntemuksen järjestelmäintegraattorina AWS:n pilvialustaan. Tässä hyödynnetään Fujits