Fujitsu ohensi ja virtaviivaisti suositun E-sarjan yrityskannettavia

Fujitsu tuo markkinoille suosituimman LIFEBOOK E -sarjansa uudet yrityskannettavat. Laitteet on muotoiltu edeltäjiään ohuemmiksi, virtaviivaisemmiksi ja helposti huollettaviksi. Intelin uusimpia suorittimia käyttävissä laitteissa on uusi, aiempaa nopeampi ja tarkempi sormenjälkitunnistin, jolla voi kirjautua laitteeseen.

Uusi LIFEBOOK E5 -sarja on suunniteltu suuryritysten tarpeisiin. Sarjan mallit käyttävät samaa porttitoistinta kuin LIFEBOOK U7 -perheen mallit, ja niissä voi käyttää myös USB-C-telakkaa. E5-laitteita saa Intelin kahdeksannen sukupolven neliytimisillä tai seitsemännen sukupolven kaksiytimisillä suorittimilla.

Edullisemman LIFEBOOK E4 -sarjan laitteet käyttävät seitsemännen sukupolven kaksiytimisiä suorittimia. Niiden kanssa voi käyttää USB-telakkaa.

Molemmissa laitteissa on uusi tarkka ohjauslevy, joka tukee jopa kolmen sormen kosketusta. Kannettavien rannetuki on muotoiltu ergonomisesti. Uutuuslaitteissa on 4G/LTE-yhteys, VGA-näyttöliitin ja täysikokoinen lähiverkon liitin. Laitteita on ohennettu 24 prosenttia aiemmasta versiosta 23,9 millimetriin. Niihin saa 14 tai 15,6 tuuman HD- tai Full HD -mattanäytöt.

Laitteiden huoltoa ja hallintaa helpottavat kaikkien E4- ja E5-mallien välillä yhteensopiva BIOS ja ohjelmistot sekä jaetut varaosat, kuten akut. Kannettavien vaihdettavat osat, kuten muistit, kiintolevyt ja LTE-mobiilidata- sekä langattoman lähiverkot kortit ja akku, ovat vaihdettavissa ilman kannettavan purkamista.

”Uutuuslaitteissamme on kaikki tarvittava valmiina sormenjälkitunnistimesta älykortinlukijaan sekä kaikki tarpeelliset liitännät, joten asiakkaamme eivät tarvitse suurta määrää erilaisia sovitinkaapeleita. Uudet LIFEBOOK E -sarjan mallit mukautuvat erittäin hyvin liikkuvaan työhön”, sanoo category manager Pekka Heng Fujitsusta.

Sekä LIFEBOOK E4- että E5-sarjan mallit ovat saatavilla helmikuussa. LIFEBOOK E5 -mallin arvonlisäverottomat hinnat alkavat 849 eurosta ja LIFEBOOK E4 -mallin 699 eurosta.

Product Business Unit

Category Manager Pekka Heng

Puh. 050 3051008, pekka.heng@fi.fujitsu.com

Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes