Fujitsu perusti osaamiskeskuksen dokumenttien ja sisällön hallintaan

Helsinki, marraskuuta 21, 2017 Fujitsu Nordic on perustanut dokumenttien ja sisällön hallintaan (Case and Content  Management) erikoistuneen osaamiskeskuksen Pohjoismaihin. Uusi osaamiskeskus (Center of Excellence) kokoaa yhteen Fujitsun CaseM-tuotteeseen ja muihin sähköisen asioinnin tuotteisiin liittyvän osaamisen. Keskuksessa työskentelee noin sata asiantuntijaa Suomessa ja muutamia kymmeniä muissa Pohjoismaissa. Suomen lisäksi myös Tanskan Fujitsulla on merkittävää dokumenttien hallintaan liittyvää osaamista.

Case Management -osaamiskeskus tukee ja edistää Fujitsun hankkeita kaikissa EMEIA-alueen maissa. Dokumenttien ja sisällön hallinnan osaaminen on keskeisessä roolissa, kun yritykset ja organisaatiot uudistavat toimintamallejaan osana digitaalista transformaatiota. Yksi merkittävä tavoite on tuottavuuden parantaminen. Nyt myös tutkitaan tekoälyn ja robotiikan yhdistämistä CaseM-teknologiaan.

Fujitsun CaseM-ratkaisun alle on paketoitu kaikki nykyiset dokumentinhallintaan liittyvät ratkaisut ja tarjoomat, kuten eService, Case Management, Document Management ja eMeetings sekä CaseM:ään liittyvä julkaisuratkaisu NetCommunity.

”Meillä on jo vahvaa näyttöä ratkaisukokonaisuuden konkreettisista hyödyistä ja merkittävistä säästöistä asiakkaillemme. Ratkaisumme on toiminnallisesti hyvin laaja, mutta modulaarisen rakenteen ansiosta asiakas voi valita tarvitsemansa palvelut ja integroida ne helposti muihin palveluihin. Olemme panostaneet erityisesti siihen, että ratkaisumme on käyttäjälle mahdollisimman helppo”, toteaa CaseM-ratkaisun tuotepäällikkö Jörgen Rejström

”Asioiden ja dokumenttien hallintaan liittyvät Case and Content Management -markkinat ovat Suomessa hyvin kehittyneet. Erityisesti maamme julkishallinto on menestynyt hyvin kansainvälisissä vertailuissa, joissa on selvitetty asiakirjanhallinnan digitalisoitumisen etenemistä. Suomen-Fujitsu on ollut vahvasti mukana tämäntyyppisten ratkaisujen kehittämisessä ja työmme on nyt noteerattu myöntämällä meille osaamiskeskusksen asema. Uuden osaamiskeskuksen myötä meillä on entistä paremmat mahdollisuudet kehittää tärkeää työtämme ja tarjota vieläkin laajemmin osaamistamme kautta Euroopan”, Fujitsun informaationhallinnan liiketoimintaa Pohjoismaissa johtava Mauri Mikkonen kertoo.

Fujitsu on toteuttanut Suomessa ja muualla Euroopassa useita merkittäviä asian- ja dokumentinhallinnan hankkeita.

Muun muassa Mikkelin kaupunki on CaseM-järjestelmän käyttöönoton myötä saavuttanut tuntuvat vuotuiset säästöt, kun se on rohkeasti digitalisoinut palveluitaan ja hakemusprosessejaan. Keskeistä on ollut asettaa ihminen ja kansalainen palvelujen keskiöön sekä huolehtia palvelujen helppokäyttöisyydestä kaikille osapuolille.

Vastaava ratkaisu on käytössä Sisäministeriön hallinnonalan virastoissa hallinnollisessa asiankäsittelyssä. Tietoaineistojen sähköisen elinkaarihallinnan lisäksi hallinnonalan yhteinen sovellusratkaisu edistää myös yhteisten sähköisen tiedonhallinnan toimintamallien kehittämistä.

Myös muun muassa Kajaani, Rovaniemi ja Pori ovat suomalaisia CaseM-asiakkaita.

Fujitsu Finland, viestintäjohtaja Satu Pelttari
satu.pelttari (at) fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 155 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,5 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu helpottaa suorituskykyloikkaa Flashiin uuden sukupolven ETERNUS-tallennuslaitteilla1.2.2018 12:56Tiedote

Helsinki, 1.2.2018 – Fujitsu tuo markkinoille seuraavan sukupolven pelkkää Flash-muistia käyttävistä ETERNUS AF S2 -tallennuslaitteista ja keskitason ETERNUS DX S4 -hybriditallennusjärjestelmistä. Uudet tallennuslaitteet vastaavat digitaalisen liiketoiminnan kasvun, jatkuvuuden ja tehokkuuden synnyttämiin korkean suorituskyvyn vaatimuksiin. Laitteiden mukana tulevat työkalut tekevät migraatiosta helpon siirryttäessä ETERNUS-levyjärjestelmiin. ETERNUS AF 250 S2 ja AF650 S2 sopivat alustaksi suurta suorituskykyä vaativille sovelluksille. Laitteissa on aiempaa suuremmat välimuistit, nopeammat suorittimet, 32 gigatavun kuitukanavateknologia sekä moniytimisten ja monisäikeisten suorittimien hyödyntämiseen optimoituja algoritmeja. Edellisestä versiosta 30 prosenttia kasvanut suorituskyky auttaa asiakasyrityksiä konsolidoimaan tallennusjärjestelmiään, vastaamaan datamäärien nopeaan kasvuun sekä pitämään analyytikka- ja liiketoimintakriittisten sovellusten, kuten SAP HANAn, vasteajat lyhyinä.

Fujitsu toimittaa Tukholman kouluille ict-palvelut ja digitaalisen oppimisympäristön23.1.2018 12:00Tiedote

Helsinki 23.1.2018 − Tukholman kaupunki on valinnut Fujitsun uudeksi ict-palveluntarjoajaksi kaupungin 780 koululle ja esikoululle. Fujitsu toteuttaa modernin tietoteknisen ympäristön, joka edistää Tukholman tavoitetta olla maailman edistynein kaupunki vuoteen 2040 mennessä. Kaupungin koululaisten digitaalista oppimista tukevat jatkossa Digital Workplace Services -palvelut, jotka sisältävät seuraavan sukupolven käyttötukipalvelun, Social Command Centerin, yli 108 000 opiskelijalle ja opettajalle. Sopimus on voimassa välittömästi ja se jatkuu vuoden 2023 loppuun asti sekä optiona vuoden 2029 loppuun asti. Tukholma päätyi Fujitsuun, koska palvelujen korkea laatu vastasi kaupungin vaatimuksia ja strategisia tavoitteita. Fujitsu ymmärsi parhaiten digitaalisen oppimisympäristön haasteet ja mahdollisuudet sekä pystyi esittelemään kaupungille tulevaisuuden ict-ratkaisun. Tukholman Digital Learning -vision tavoitteena on tarjota inspiroiva ympäristö opiskelijoille ja opettajille sekä tukea opi

Fujitsu perustaa Mikkeliin tiedonhallinnan osaamiskeskuksen21.12.2017 10:00Tiedote

Helsinki, 21.12.2017 – Fujitsu Finland Oy perustaa Mikkeliin osaamiskeskuksen, jonka tavoitteena on tukea ja edistää Fujitsun tiedonhallinnan hankkeita Suomessa ja Euroopassa. Tiedonhallinta on keskeisessä roolissa, kun yritykset ja organisaatiot uudistavat toimintamallejaan osana digitaalista transformaatiota. Yksi merkittävä tavoite on tuottavuuden parantaminen. Mikkelin osaamiskeskus liittyy osaksi marraskuussa julkistettua Fujitsun dokumenttien ja sisällön hallintaan erikoistunutta osaamiskeskusta, jossa työskentelee noin sata asiantuntijaa Suomessa ja muissa Euroopan maissa. Uusi osaamiskeskus sijoittuu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun campus-alueelle, ja se tekee tiivistä yhteistyötä Mikkelin kaupungin ja kehitysyhtiö Miksei Oy:n1 kanssa. Fujitsun nykyiset Etelä-Savon alueella työskentelevät henkilöt siirtyvät uuteen toimipisteeseen. Iso osa henkilöstöstä rekrytoidaan uusina. Asianhallinnan ja arkistoinnin ict-ammattilaisten rekrytoinnit käynnistyvät vuoden 2018 alussa. Osaami