Fujitsu toimittaa Helsingin kaupungille käyttäjätukipalvelut

Fujitsu Finland Oy ja Helsingin kaupunki ovat solmineet sopimuksen käyttäjäpalvelujen toimittamisesta. Fujitsu aloittaa kaupungin ICT-tuen sopimustoimittajana vuoden 2022 alussa.

Kaupungin työntekijät ottavat käyttäjätukeen yhteyttä kaikissa tietotekniikkaan liittyvissä asioissaan, esimerkiksi perusohjelmistojen asennuksissa sekä salasanoihin ja käyttäjätunnuksiin liittyvissä asioissa.

Sopimus on osa Helsingin digitaalisen perustan uudistamisen hanketta. Sen tavoitteena on mahdollistaa kaupungin omille työntekijöille ja helsinkiläisille hyvät ja luotettavat digitaaliset palvelut.

”Valitsimme Fujitsun, jotta saamme valppaan, luotettavan ja ammattitaitoisen kumppanin vaativaan ja laajaan ympäristöön. ICT-tukipalvelut ovat kriittisiä koko kaupungin toiminnalle, ja sopimustoimittajan vaihtumisen myötä odotamme tuen parantuvan merkittävästi. Fujitsu tulee olemaan tärkeä strateginen kumppanimme, jonka avulla nostamme käyttäjätukipalveluiden palvelutasoa ja automaatioastetta.  Kaupunki uudistuu kumppaneidensa avulla maailman parhaiten digitalisaatiota hyödyntäväksi kaupungiksi”, kertoo Helsingin digitalisaatiojohtaja Mikko Rusama.

Helsingin tavoitteena on tarjota palveluja sekä tietoa ennakoivasti, mahdollisimman automatisoidusti ja helposti vuorokauden ympäri. Tämä vaatii korkeatasoisen tukipalvelun, jonka suorituskykyä myös mitataan jatkuvasti.

”Helsinki on ottamassa suurta harppausta eteenpäin. Uudet digitaaliset palvelut hyödyttävät jokaista työntekijää ja kaupunkilaista. Tehokas käyttäjätuki varmistaa, että kaupungin palvelut toimivat mahdollisimman sujuvasti helsinkiläisten parhaaksi”, kertoo johtaja Hemminki Sääksjärvi Fujitsusta.

Sopimus käsittää ict-käyttäjätukipalvelut koko Helsingin laajuisesti. Palvelukokonaisuuteen kuuluvat keskitetty palvelupiste, etätuki, lähituki, käyttäjätunnusten ja käyttöoikeuksien hallinta, kasvatuksen ja koulutuksen toimialan tukipalvelu sekä näitä tukevat kehitys- ja asiantuntijapalvelut. Julkisesti kilpailutetun, nelivuotisen sopimuksen arvo on 9 miljoonaa euroa.

Mediayhteydet

Fujitsu Finland Oy:n viestintä
Satu Pelttari
Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fujitsu.com

Globaali tietotekniikan palveluyhtiö tarjoaa vahvan paikallisen palvelukyvyn. Fujitsu Finland Oy toimii Suomessa yli 20 paikkakunnalla. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä ja suurimmat aluetoimipisteemme ovat Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Suomessa ja Virossa palveluksessamme työskentelee noin 2 000 työntekijää. Lisätietoa: www.fujitsu.com/fi/

Fujitsu-konserni

Fujitsun tarkoitus on rakentaa kestävämpää maailmaa vahvistamalla luottamusta yhteiskuntaan innovaatioiden avulla. Olemme asiakkaidemme digitalisaatiokumppani yli 100 maassa, ja noin 124 000 työntekijäämme ratkaisee työssään ihmiskunnan suurimpia haasteita. Palvelu- ja ratkaisuvalikoimamme perustuu viiteen avainteknologiaan: tietojenkäsittely, verkot, tekoäly, data ja tietoturva sekä konvergoidut teknologiat, joita yhdistämällä autamme luomaan kestävää muutosta. Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (32 miljardia USD) 31.3.2022 päättyneellä tilikaudella. Fujitsu on edelleen markkinaosuudeltaan Japanin johtava digipalveluyhtiö. Lisätietoa: www.fujitsu.com/

Fujitsu ja InterSystems ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen17.8.2022 11:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu Finland Oy ja InterSystems ovat allekirjoittaneet terveydenhuollon toimialaa koskevan yhteistyösopimuksen. Tämän myötä Fujitsu investoi Suomessa erityisesti terveydenhuollon toimialalle ja aloittaa vuonna 2022 uuden palveluliiketoiminnan, jossa se hyödyntää InterSystemsin teknologiaa. Sen avulla Fujitsu kykenee tuottamaan kokonaisvaltaisia integraatio- ja tiedonhallintapalveluita asiakkailleen sekä kumppaneilleen SaaS-mallilla. ”Fujitsulle on erittäin tärkeää olla tuomassa koeteltuja innovaatioita Suomen markkinoille siten, että pystymme ketterästi vastaamaan asiakaskunnan vaatimuksiin ja toiveisiin. Haluamme olla keskeinen toimittaja ja kumppani, joka kykenee ratkaisemaan niin alueelliset kuin kansallisetkin sosiaali- ja terveydenhuollon datan integraatio- ja tiedonhallintahaasteet”, kertoo myyntijohtaja Ville Väärälä Fujitsusta. Onnistuminen edellyttää, että kehittäminen tehdään konkreettisiin tarpeisiin vastaten sekä perustuen todennettavissa oleviin, odotettaviin hyötyihin.

Fujitsu tuo toimistoon ja kotiin uusia minityöasemia sekä tehotyöaseman vaativaan suunnitteluun6.7.2022 11:08:44 EEST | Tiedote

Fujitsu esittelee suorituskykyisen pienikokoisten työasemien ESPRIMO-malliston esimerkiksi myynnin asiakaspalvelupisteisiin, vastaanottoihin ja toimistoihin. “Minikokoiset pöytäkoneet kiinnostavat aiempaa enemmän, ja niiden kysyntä kasvaa kotien, toimistojen ja vähittäiskauppojen laitteina. ESPRIMO-minikoneiden uusin sukupolvi sopii joustavasti erilaisiin käyttötarkoituksiin, skaalautuu suorituskykytarpeiden mukaan ja on mukava käyttää. Minitietokoneemme sopii useimmille käyttäjille sen toiminnallisuuden, erinomaisen suorituskyvyn ja monipuolisten liitäntöjen ansiosta“, sanoo tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta. Fujitsun uudet ESPRIMO-minityöasemat ovat pienimmillään vain pokkarin kokoisia. Laitteet ovat erittäin hiljaisia, ja ne voidaan sijoittaa esimerkiksi näytön taakse tai pöydän alle, jolloin kaapelit saadaan pois näkyvistä. ESPRIMO-minitietokoneen kaveriksi sopii mainiosti esimerkiksi Fujitsun uusi AiO-näyttö, jolloin tiedon ja sähkön siirto hoituu yhdellä USB-C-kaapelill

Nimityksiä Fujitsu Finlandin johtoryhmässä: Topi Nyyssönen uudeksi talousjohtajaksi ja Ilona Ylinampa myynnin johtajaksi16.6.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Tietotekniikan palveluyhtiö Fujitsu Finland Oy on nimittänyt talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Topi Nyyssösen 1.7. alkaen. Myynnin johtajaksi, varatoimitusjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Ilona Ylinampa 1.8. alkaen. Topi Nyyssönen on työskennellyt Fujitsussa 27 vuotta eri organisaatioissa niin Keski-Euroopassa kuin Pohjoismaissakin. Hän on muun muassa johtanut Saksassa Fujitsun tuoteliiketoiminnan prosesseja sekä toiminut Nordic-alueen tietohallintojohtajana. Viimeksi hän on työskennellyt Fujitsun maajohtoryhmän jäsenenä Suomessa Head of Operations -roolissa. Hän on valmistunut diplomi-insinööriksi Aalto-yliopistosta. Ilona Ylinampa palaa Fujitsuun Accenturesta, jossa hän toimi johtajana Financial Services and Health & Public Services -liiketoiminnassa. Tätä ennen hän johti Fujitsun Information Management -yksikköä. Ylinampa valittiin Vuoden Myynnin Johtajaksi 2019 ja Tivin 100 it-vaikuttajaa -listalle 2021. Hän on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri j