Fujitsu tuo markkinoille ensimmäisenä Intel Select Solutions -pohjaisen Nutanix-hyperkonvergenssiratkaisun

Fujitsu tuo markkinoille ensimmäisenä laitevalmistajana Intel Select Solutions -ohjelman vaatimusten mukaisesti sertifioidun Nutanix-hyperkonvergenssiratkaisun (HCI) analytiikka- ja yleissovellusten alustaksi. Fujitsu PRIMEFLEX for Nutanix Enterprise Cloud -ratkaisu tarjoaa aiempaa parempaa suorituskykyä yrityksille, jotka johtavat toimintaansa datan avulla. Se myös vähentää merkittävästi järjestelmähäiriöitä ja siten ennakoimattomia käyttökatkoja.

Intel varmisti Fujitsu PRIMEFLEX for Nutanix Enterprise Cloud -ratkaisun suorituskyvyn vaativilla sertifiointikokeilla. Intelin Select Solutions -sertifiointi annetaan vain ratkaisuille, jotka täyttävät modernien datakeskusinfrastruktuurien tiukat vaatimukset optimoiduille työkuormille ja joiden suorituskyky Intel-arkkitehtuurissa on todennettu. Fujitsun ja Nutanixin yhdessä kehittämä erittäin vikasietoinen ratkaisu on optimoitu vaativille liiketoimintakriittisille työkuormille kuten data-analytiikalle ja Microsoft SQL -sovelluksille.

Fujitsu PRIMEFLEX for Nutanix Enterprise Cloud -ratkaisu perustuu suorituskykyisiin ja energiatehokkaisiin Fujitsu PRIMERGY x86 -palvelimiin sekä markkinajohtaja Nutanixin ohjelmisto-ohjattuun (software-defined) laskenta-, virtualisointi- ja tallennusteknologiaan. Tämä varmistaa tietoturvan sekä tehokkaan sovellusten orkestroinnin, datansuojauksen ja tilankäytön.

Useita hypervisoreita tukeva Fujitsu PRIMEFLEX for Nutanix Enterprise Cloud -ratkaisu toimitetaan käyttövalmiina pakettina. Se sisältää kaikki komponentit ja hallintasovellukset, jotka tarvitaan nopeuttamaan ratkaisun käyttöönottoa sekä helpottamaan päivittäistä käyttöä ketterissä monipilviympäristöissä. Alle viidessätoista minuutissa käyttöönotettava ratkaisu tarjoaa valikoiman valmiita, eri työkuormille optimoituja järjestelmäkonfiguraatioita.

Hinnoittelu ja saatavuus

PRIMEFLEX for Nutanix Enterprise Cloud on saatavilla Europassa suoraan Fujitsulta ja Fujitsun SELECT Circle -kanavakumppaneilta. Hinnoittelu vaihtelee kokoonpanoittain. Fujitsu tarjoaa laite- ja aikaperusteisia lisenssi- ja rahoitusvaihtoehtoja asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Fujitsu Finland, Solution Architect Jukka Uusimäki
jukka.uusimaki@fi.fujitsu.com, p. 045 113 4345

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 130 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,9 triljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2020 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun tuorein yritysvastuuraportti julki: Konkreettisia ratkaisuja yhteiskunnan ja ympäristön haasteisiin9.9.2020 10:58:45 EESTTiedote