Fujitsu tuo seuraavan sukupolven tallennuslaitteet kiihtyvän digitalisaation maailmaan

Fujitsu julkistaa uusitut pelkkää flash-muistia käyttävät ETERNUS AF S3 -tallennuslaitteet ja ETERNUS DX S5 -hybriditallennusjärjestelmät. Digitalisaation uusia muotoja tukevien laitteiden suorituskyky on optimoitu niin, että datan määrän valtavan kasvun, jatkuvasti päällä olevien sovellusten sekä mutkikkaiden työkuormien hallitseminen on helppoa. Markkinoiden paras tallennustehokkuus auttaa myös pitämään kustannukset alhaalla.

Uutuudet laajentavat Fujitsun tallennusmallistoa niin, että siitä löytyy sopiva ratkaisu kaikkien datakeskusympäristöjen tarpeisiin ja oikea arkkitehtuuri kaikenlaisen datan ja liiketoiminnan vaatimuksiin.

ETERNUS AF150 S3 sopii hyvin pienille ja keskisuurille yrityksille. Edullisen laitteen tallennusominaisuudet ja suorituskyky ovat huippuluokkaa ja vasteaika erittäin lyhyt. Se pystyy käsittelemään jopa 92 teratavua dataa.

ETERNUS AF150 S3 on helppo ottaa käyttöön ja hallita. Se on täysin yhteensopiva kaikkien ETERNUS-perheen tallennuslaitteiden kanssa, joten asiakkaat voivat kasvattaa tallennusinfrastruktuuriaan saumattomasti ja käyttää useita tallennusratkaisuja verkossa yhdestä keskitetystä hallintanäkymästä.

Toinen uutuuslaite ETERNUS DX900 S5 on suuryritysten tarpeisiin mitoitettu tallennusratkaisu. Laite skaalautuu jopa neljään ohjaimeen, joten se sopii useimpiin käyttötapauksiin. Laitteeseen mahtuu jopa 70 petatavua, ja se saavutti vaivattomasti miljoonatason IOPS-suorituskyvyn SPC:n testissä. Laitetasolla kiihdytetty datan pakkaaminen ja täysin automatisoitu palvelutason hallinta tehostavat toimintaa, ja helppo replikointi, tiedon peilaus toisiin laitteisiin ja välitön vaihto toiseen laitteeseen ongelmatilanteessa tuovat mielenrauhaa liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseen.

Lisää prosessointitehoa ja vauhtia muistiin

Fujitsu on myös päivittänyt muut perheen pelkkää Flash-muistia käyttävät ETERNUS AF -tallennuslaitteet ja ETERNUS DX -hybriditallennusjärjestelmät. Laitteisiin on lisätty suoritintehoa, entistä nopeampi ja suurempi järjestelmämuisti, hybriditallennusratkaisuihin NVMe-välimuisti sekä laitetasolla kiihdytetty pakkaus- ja deduplikointiteknologia. Tämän ansiosta laitteiden suorituskyky ja skaalautuvuus ovat parantuneet liiketoiminnan kannalta tärkeimpien tietojen tallennuksessa datakeskuksissa, sivutoimistoissa sekä pienissä ja keskisuurissa yrityksissä. Näin laitteet ovat luotettava ratkaisu kaikkein vaativimpiin liiketoiminta- ja analytiikkasovelluksiin.

Helppoa tallennuksen hallintaa

Uusien ja olemassa olevien ETERNUS-tallennusratkaisujen hallinta on hyvin suoraviivaista Fujitsu ETERNUS SF -hallintasovelluksella. Sen avulla on helppo hallita kaikkien ETERNUS-tallennuslaitteiden ja niiden jaettujen ominaisuuksien, kuten replikoinnin, migraation ja tallennusklustereiden toimintaa. Veeam-sovellusta käyttävät asiakkaat voivat replikoida ja varmuuskopioida virtuaalikoneet snapshot-tilannevedoksista nopeasti ja yksinkertaisesti vaikuttamatta millään tavalla tuotantoympäristöön. Fujitsu Software Infrastructure Manager -ratkaisulla asiakkaat voivat tarkastella ja hallita koko datakeskusta yhdestä näkymästä.

Fujitsu esittelee nyt myös uuden takuuohjelmansa ETERNUS-tuotteille. Fujitsu sitoutuu olemattomaan häiriöaikaan ja datan häviämiseen sekä täydelliseen ssd-levyjen saatavuuteen. Yhtiö myös tukee asiakkaiden laajennustarpeita tulevaisuudessakin.

”Digitalisaation kiihtyminen luo lukemattomia uusia datan lähteitä sekä uusia sovelluksia, joilla datamassoista luodaan liiketoiminta-arvoa. IDC-tutkimusyhtiön mukaan kokonaisdatan määrä kasvaa maailmassa 175 triljoonaan gigatavuun vuoteen 2025 mennessä ja suurin osa tästä datasta on suuryrityksissä. Olemme lähestyneet tallennusratkaisuhaastetta luomalla liiketoimintakriittiselle datalle saumattomasti yhteen toimivan tuoteperheen, joka vastaa mihin tahansa liiketoiminnan suorituskyvyn, kapasiteetin tai kustannusten vaatimukseen. Lisäksi olemme niin varmoja mallistostamme, että tarjoamme hyvin kattavan takuuohjelman asiakkaillemme”, sanoo tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta.

Hinnoittelu ja saatavuus

Uudet ETERNUS -tallennusjärjestelmät ovat saatavana marraskuusta Fujitsusta ja sen kanavakumppaneiden kautta. Hinnat vaihtelevat kokoonpanon mukaan.

Fujitsu Finland, tuotepäällikkö Petri Penttinen
petri.penttinen@fi.fujitsu.com, p. 050 576 9957

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 130 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,9 triljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2020 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun ihmiskeskeiset innovaatiot vauhdittavat vähittäiskaupan digitalisaatiota18.1.2021 11:15:00 EETTiedote