Fujitsu tuo toimistoon ja kotiin uusia minityöasemia sekä tehotyöaseman vaativaan suunnitteluun

Fujitsu esittelee suorituskykyisen pienikokoisten työasemien ESPRIMO-malliston esimerkiksi myynnin asiakaspalvelupisteisiin, vastaanottoihin ja toimistoihin.

“Minikokoiset pöytäkoneet kiinnostavat aiempaa enemmän, ja niiden kysyntä kasvaa kotien, toimistojen ja vähittäiskauppojen laitteina. ESPRIMO-minikoneiden uusin sukupolvi sopii joustavasti erilaisiin käyttötarkoituksiin, skaalautuu suorituskykytarpeiden mukaan ja on mukava käyttää. Minitietokoneemme sopii useimmille käyttäjille sen toiminnallisuuden, erinomaisen suorituskyvyn ja monipuolisten liitäntöjen ansiosta“, sanoo tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta.

Fujitsun uudet ESPRIMO-minityöasemat ovat pienimmillään vain pokkarin kokoisia. Laitteet ovat erittäin hiljaisia, ja ne voidaan sijoittaa esimerkiksi näytön taakse tai pöydän alle, jolloin kaapelit saadaan pois näkyvistä. ESPRIMO-minitietokoneen kaveriksi sopii mainiosti esimerkiksi Fujitsun uusi AiO-näyttö, jolloin tiedon ja sähkön siirto hoituu yhdellä USB-C-kaapelilla. Kaikkiin ESPRIMO-malleihin saa sisäänrakennetun WLAN/Bluetooth-moduulin, joka mahdollistaa langattomien oheislaitteiden vaivattoman liittämisen.

Uusi ESPRIMO-mallisto sopii myös ympäristöihin, joissa vaaditaan runsaasti USB-liityntöjä, esimerkiksi myymälöihin. Uusissa ESPRIMO-laitteissa on kahdeksan USB-liitäntää ja kaksi näyttöliitäntää. Laite tukee neljää erillistä näyttöä.

Uutuusmallistossa on kahdeksan ESPRIMO-laitetta Intelin tai AMD:n suorittimilla. Lisääntyneen tehon ja toiminnallisuuden ansiosta uuden pöytäkoneen ostajan ei tarvitse enää valita suorituskyvyn ja pienemmän fyysisen koon välillä.

Joustava ja kompakti ESPRIMO-mallisto

Malliston kärjessä on ESPRIMO G9012. Suorituskykyisen ja monipuolisen mallin kotelon koko on vain 0,87 litraa. Jos tarvitset optisen aseman, sellainen on saatavissa hieman kookkaampaan 1,23 litran koteloon. Kolmannessa mallivaihtoehdossa on sisäinen virtalähde ja PCIe-korttipaikka esimerkiksi erilliselle näytönohjaimelle. Silloinkin laitteen koko jää alle kahden litran (1,85).

ESPRIMO G7012A on Fujitsun ensimmäinen pienikokoinen pöytätietokone, jossa on AMD:n Ryzen PRO -suoritin ja AMD Radeon -näytönohjain.

CELSIUS-tehotyöasemat vaativaan käyttöön

Fujitsu esittelee myös uuden CELSIUS W5012 -tehotyöaseman vaativaan graafiseen ja tekniseen suunnitteluun. Laitteessa käytetään Intelin 12. sukupolven suorittimia ja DDR5-muistia. Tarkkaan valitut komponentit mahdollistavat laitteen ympärivuorokautisen käytön. Lisälaitteiden liittämiseksi CELSIUS W5012 -mallissa on jopa 11 USB-liityntää sekä Thunderbolt 4 -tuki. Viidennen sukupolven PCIe-väylä tarjoaa tuen suorituskykyisimmille näytönohjaimille myös tulevaisuudessa.

Fujitsu tarjoaa tilauksen mukaan räätälöitäviä kokoonpanoja ESPRIMO- ja CELSIUS-malleista erilaisiin käyttötarkoituksiin.

Hinnoittelu ja saatavuus

Kaikki uutuusmallit ovat jo tilattavissa Fujitsun jälleenmyyjien kautta ja laitteiden toimitukset alkavat syys–lokakuussa. Hinta vaihtelee kokoonpanon mukaan.

Mediayhteydet

Fujitsu Finland, tuotepäällikkö Pertti Vitikainen
pertti.vitikainen@fujitsu.com, p. 050 576 9957

Fujitsu Finland, tuotepäällikkö Jani Kuhno