Fujitsu uudistaa palvelinmallistoaan digitaalisen maailman tarpeisiin

Fujitsu tuo markkinoille täysin uudistetut kaksi- ja nelikantaiset PRIMERGY-palvelimet ja kahdeksankantaiset liiketoimintakriittiset PRIMEQUEST-palvelinjärjestelmät, jotka käyttävät Intelin skaalautuvia Xeon Scalable -suorittimia. Laitteet yhdistävät poikkeuksellisen korkean suorituskyvyn ja joustavat mahdollisuudet kokoonpanon muokkaamiseen.

Järjestelmät on optimoitu niin, että ne pystyvät vastaamaan esimerkiksi edistyneen analytiikan ja tekoälyn luomiin vaihteleviin laskentatehon tarpeisiin kaikenkokoisissa yrityksissä. Fujitsun uutuusmallit ovat täydellinen perusta turvallisten, ketterien, monen pilvipalvelun datakeskusten rakentamiselle ihmiskeskeisessä ja digitaalisessa maailmassa.

Nyt julkistettu palvelinuudistus on suurimpia tällä vuosikymmenellä. Tuoreiden palvelininnovaatioiden keihäänkärkenä on moninoodinen Fujitsu Server PRIMERGY CX400 M4, joka tarjoaa työkuormaan sovitettua laskentatehoa modulaarisesti kompaktissa kotelossa.

PRIMERGY CX400 M4 yhdistää korttipalvelinten pienen tilankäytön ja suorituskyvyn räkkipalvelinten yksinkertaisuuteen ja kustannustehokkuuteen. Se tuo monipuolisen ja tulevaisuuden muutoksiin valmiin alustan integroitujen järjestelmien toteuttamiseen sekä software-defined-teknologioiden käyttöön. Se on ihanteellinen modulaaristen ja tilankäytön suhteen optimoitujen palvelininfrastruktuurien toteuttamiseen virtuaaliympäristöihin, suurta laskentatehoa vaativiin järjestelmiin, pilvipalveluihin sekä hyperkonvergoitujen verkko- ja tallennusympäristöjen toteuttamiseen.

Kaikki uudet PRIMERGY- ja PRIMEQUEST-palvelimet käyttävät skaalautuvia IntelinXeon Scalable -suorittimia. Laitteiden turvallisuutta on vahvistettu laitetason ratkaisuilla.

Luotettavaan datapalvelujen toimittamiseen rakennetut laitteet ottavat merkittäviä harppauksia käsiteltävien tapahtumien määrässä, muistissa, tallennustilassa ja verkkoteknologiassa. Suorituskyvyn ja tehokkuuden ohella seuraavan sukupolven palvelimet on optimoitu hyvin laajaa sovellusvalikoimaa varten yli toimialojen. Laitteet sopivat yritysten ydinprosesseille ja bisneskriittisimmille sovelluksille, kuten tietokannoille, hyperkonvergoiduille järjestelmille, pilvi- ja virtuaaliympäristöihin sekä dataa hyödyntäville sovelluksille kuten suurten datamäärien analysointiin, virtuaalitodellisuuteen ja tekoälylle.

“Digitaaliteknologia on nyt useimpien liiketoimintojen sydämessä, kun organisaatiot hyödyntävät juuri heille räätälöityä teknologioiden yhdistelmää. Siihen voi sisältyä pilveä, mobiilia, esineiden internetiä sekä data-analytiikkaa. Tämä tuo uudenlaista vaatimuksia laskentateholle ja suorituskyvylle, ja ne vaikuttavat suuresti datakeskusten olemassa olevaan infrastruktuuriin. Yritysten täytyy kerätä, prosessoida ja varastoida yhä enemmän dataa, joten niiden täytyy toimia yhä nopeammin, joustavammin ja ketterämmin, Palvelimet ovat keskeinen osa tällaista digitaalista muutosta”, tuotepäällikkö Petri PenttinenFujitsusta kertoo.

Uuden sukupolven järjestelmät sisältävät useita teknologisia edistysaskelia

Nelikantaiset PRIMERGY-palvelimet käyttävät tehostettuja DDR4-muistimoduleja, ja niissä on levytilaa jopa kuusi teratavua. Laitteiden kokoonpanoa voi vaihdella joustavasti – tallennuksessa eri tallennuslaitteita voidaan yhdistellä tarpeen mukaan. Palvelimet tukevat edistyneimpiä näytönohjaimia vaativinta suorituskykyä tarvitseviin käyttökohteisiin, kuten suurteholaskentaan, hyperskaalautuvuuteen sekä suuryritysten datakeskusten työkuormaan. Laitteet liitetään verkkoon lähiverkon tai DynamicLoM-liitännän avulla.

PRIMEQUEST-palvelimet venyttävät SAP HANA -ratkaisujen muistinvaraisen laskentatilan enimmillään 12 teratavuun.

Laitteiden sisäänrakennetut hallintaominaisuudet sallivat tietohallinnon ottaa käyttöön, valvoa ja tukea palvelimia etähallinnan kautta. Uusi Fujitsu ServerView Infrastructure Software Manager -sovellus mahdollistaa konvergoidun infrastruktuurin konsolidoidun, tehokkaan toiminnan ja hallinnan sekä datakeskusten ja palvelintilojen laitehallinnan.

Uudet PRIMERGY-palvelimet ja PRIMEQUEST-palvelinjärjestelmät ovat jo saatavissa lukuun ottamatta PRIMERGY RX4770 M4 -palvelinta, jonka toimitukset alkavat syyskuussa.

Product Business Unit
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
P. 050 576 9957, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes