Fujitsu

Fujitsulle 60 miljoonan euron sopimus luotonhallinnan palveluyritys Lowellilta

Jaa

Fujitsu on allekirjoittanut uuden Euroopan kattavan sopimuksen Lowellin kanssa, joka on luotonhallinnan palveluyritys. Kuusivuotinen 60 miljoonan euron sopimus auttaa Lowellia kiihdyttämään kasvuaan sekä teollistamaan ja standardoimaan it-toimintamalliaan kuudessa Euroopan maassa. Fujitsun kanssa kumppanoitumalla Lowell saa käyttöönsä skaalautuvat, käytännössä toimiviksi todistetut ja uusinta teknologiaa käyttävät palvelut globaalisti, ja niiden avulla yhtiö voi palvella asiakkaitaan entistä paremmin digitaalisesti.

Lowell valitsi Fujitsun yhdenmukaistamaan it-ympäristöään osana strategiaansa, jonka mukaan se pyrkii hyödyntämään kasvunsa mahdollistamia tehokkuuksia ja ottamaan käyttöön liiketoimintaa tukevaa digitaalitekniikkaa, kuten robotiikkaa ja tekoälyä. Nopeasti kasvava finanssipalveluyhtiö vahvistaa myös taustajärjestelmiään parantaakseen valmiuttaan edetä uusille markkina-alueille ja palvelusegmentteihin. Fujitsu mahdollistaa ketterän liiketoiminnan tarjoamalla palvelut teolliselta ja standardoidulta alustalta joustavasti käytön perusteella.

Lowellin valinta alleviivaa Fujitsun asemaa yhtenä harvoista maailmanlaajuisessa mittakaavassa toimivista integraattoreista, jotka kykenevät tarjoamaan saumattoman it-palvelujen käyttöönoton ja hallinnan monipuoliselle ja maailmanlaajuisesti toimivalle finanssipalveluyhtiölle. Fujitsulla on sekä teknistä osaamista että kumppanuuksia hyperskaalautuvien pilvitoimittajien kanssa, jotka mahdollistavat monimutkaisten palvelujen suunnittelemisen, organisoinnin ja viemisen usean pilven ympäristöön.

Sopimukseen kuuluu kansainvälinen käyttäjätuki englanniksi ja pohjoismaisilla kielillä sekä Fujitsun tekoälyyn perustuvan Social Command -keskuksen palveluautomaatio, digitaalisen työpaikan palvelunhallinta sekä verkon ja sovellusten käyttötuki. Kattavaa ratkaisua tukevat Fujitsun tietoturvapalvelut, jotka ovat hyvin tärkeitä Lowellille: finanssipalveluja säännellään tiukasti ja sekä asiakkaat että viranomaiset edellyttävät yhtiöltä vaatimusten ja säännösten noudattamista.

“Fujitsu teki meihin erityisen vaikutuksen ymmärtämällä liiketoimintaamme. Fujitsulaiset näyttivät meille, miten voimme ajatella uudelleen toimintamalliamme ja hyödyntää kasvavaa kokoamme. Tämän lähestymistavan ansiosta Fujitsu pystyi ehdottamaan meille ratkaisua, joka parantaa tehokkuutta yrityksen koon kasvaessa ja tuo innovatiivista robotiikkaa sekä tekoälyteknologiaa entistä suurempien säästöjen, joustavuuden ja ketteryyden tavoitteluun”, kertoo Lowellin tietohallintojohtaja Gary Edwards.

“Lowell on kunnianhimoinen ja nopeasti kasvava organisaatio, joka ymmärtää tietotekniikan ja innovaatioiden merkityksen liiketoimintastrategialle. Fujitsu on yksi harvoista it-integraattoreista ja hallittujen palvelujen toimittajista, jotka toimivat maailmanlaajuisesti ja joilla on sekä kyky toimia hybridi-it-ympäristöissä että riittävästi  teknistä osaamista ja kielitaitoa Lowellin kaltaisten yhtiöiden tukemiseen”, kertoo johtaja Paul Patterson Fujitsusta.

Lowell on yksi Euroopan suurimmista luotonhallinnan palveluyrityksistä. Se toimii Isossa-Britanniassa, Itävallassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Sveitsissä, Tanskassa ja Virossa. Lowellin data-analytiikkaosaaminen ja vahva riskienhallinta auttavat luomaan asiakkaille ratkaisuja saatavien ostoon, perintään ja liiketoimintaprosessien ulkoistukseen. Yhtiö syntyi vuonna 2015, kun Ison-Britannian ja Saksan markkinajohtajat – Lowell Group ja GFKL Group – yhdistyivät. Vuonna 2018 Lowell osti Intrumin toimintoja Pohjoismaissa.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

-           LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fujitsu-finland/

-          Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi


Lehdistöyhteydet

Fujitsu Finland Oy
Viestintäjohtaja Satu Pelttari
satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Tietoja julkaisijasta

Fujitsu
Fujitsu
Valimotie 16
00380 Helsinki

+ 358 29 302 3216http://www.fujitsu.com/fi/

Fujitsusta
Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Fujitsu

Fujitsun ETERNUS LT140 -nauhakirjasto: viimeinen puolustuslinja kiristyshaittaohjelmia vastaan18.1.2019 10:45Tiedote

Fujitsu on julkistanut uuden nauhakirjaston, joka toimii organisaatioiden viimeisenä puolustuslinjana kiristyshaittaohjelmia vastaan. Fujitsu ETERNUS LT140 yksinkertaistaa varmuuskopioiden tekemistä ja hallintaa sekä datan arkistointia. Jos kiristyshaittaohjelma pääsee iskemään yritykseen, verkon ulkopuolella turvallisesti säilytetyiltä varmuuskopioilta voidaan palauttaa hyökkäyshetkeä edeltävä tilanne ja kaikki data siihen hetkeen saakka. “Kiristysohjelmat ja muut haittaohjelmat voivat aiheuttaa vakavaa vahinkoa organisaation maineelle sekä merkittäviä kuluja, kun tavanomaisen toiminta seisahtuu. Salattujen varmuuskopioiden säilyttäminen verkkoyhteyksien ulkopuolella nauhakirjastossa on helppo tapa pitää liiketoimintakriittinen data aina käytettävissä. Se auttaa organisaatioita palauttamaan toimintansa ennalleen mahdollisimman nopeasti. Korkean kapasiteetin nauhakirjastojemme pitäisi olla olennainen osa kaikkia 3-2-1-datansuojausstrategioita: säilytä vähintään kolme kopiota datasta, k

Fujitsu tarjoaa kaupoille lisää tehokkuutta tekoälyllä16.1.2019 13:00Tiedote

Fujitsu on esitellyt uusia ratkaisuja vähittäiskaupan alan NRF-tapahtumassa New Yorkissa. Uutuusratkaisut hyödyntävät tekoälyä ja ratkaisevat vähittäiskauppiaiden vaikeimpia haasteita. Fujitsun nopeasti käyttöönotettavat teknologiat parantavat asiakaskokemusta ja alentavat kustannuksia, ja ne sopivat monille vähittäiskaupoille päivittäistavarakaupoista muotikauppaan. Fujitsu haluaa auttaa kaupan alan asiakkaitaan hyödyntämään konkreettisesti tekoälyratkaisuja ja tekemään niillä läpimurtoja. Vähentämällä perinteisen kaupan ja verkkokaupan eroja voidaan optimoida monikanavainen ostokokemus, jota asiakkaat nykyisin odottavat. Uudet, tekoälyyn pohjautuvat ratkaisut antavat mahdollisuuden luoda markkinaa muuttavia innovaatioita ja parantavat näin ostokokemusta kaupoissa. Tekoäly auttaa myös vähentämään hävikkiä itsepalvelukassoilla häiritsemättä asiakkaita. “Tekoäly on nyt kypsä jättämään taakseen maineensa ylimainostettuna teknologiana ja muuttamaan aidosti asiakaskokemusta myymälöissä. Tä

Fujitsu selvitti: suuryritykset ennakoivat DevOps-toimintamallin olevan valtavirtaa viiden vuoden kuluessa15.1.2019 13:00Tiedote

Fujitsun selvityksen mukaan suuryritykset odottavat DevOps-toimintamallin käytön kasvavan merkittävästi seuraavan viiden vuoden aikana. Yli 500 hengen organisaatioissa DevOps-toimintamallin keskittyminen ohjelmistojen kehityksen ja käytön yhtenäistämiseen nähtiin hyvänä tapana lähestyä jatkuvan muutoksen hallintaa. Sen arvioitiin lisäävän ketteryyttä sekä vähentävän kuluja. Vaikka vain 20 prosentilla vastaajista on DevOps-toimintamalli tuotantokäytössä, it-päättäjät ennakoivat siihen dramaattista muutosta. Tulokset Fujitsun State of Orchestration 2018/19 -tutkimuksesta osoittavat, että lähes kahdeksan kymmenestä (78 prosenttia) vastaajasta uskoo suuryritysten käyttävän DevOps-toimintamallia sovellusten ja palvelujen toimittamiseen suuressa mittakaavassa seuraavan viiden vuoden aikana. Tutkimusyhtiö IDC määritti Fujitsun johtavaksi toimijaksi yhä suositummassa DevOps-markkinassa yhtiön palvelutarjonnan, toimitusmallin ja laajan tarjooman vahvuuksien ansiosta. Tällä hetkellä DevOps-malli

Fujitsu vähentää vilppiä itsepalvelukassoilla tekoälyn avulla15.1.2019 08:44Tiedote

Fujitsu tuo markkinoille uuden ratkaisun, joka käyttää tekoälyä vilppien vähentämiseen päivittäistavarakauppojen itsepalvelukassoilla. Itsepalvelukassoille lisätään edullisia kameroita, joiden välittämistä kuvista tekoäly tarkistaa, että skannattu viivakoodi ja kyseinen tuote vastaavat toisiaan. Näin voidaan huomata ja estää viivakoodien väärinkäyttö. Fujitsu kehittää ja testaa uutta tekniikkaa yhdessä johtavan eurooppalaisen hypermarketketjun kanssa. Brittiläisen Leicesterin yliopiston kattavan tutkimuksen mukaan itsepalvelukassoja käyttävissä eurooppalaisissa ja amerikkalaisissa kaupoissa myymälävarkauksia oli miltei kaksi kertaa niin paljon kuin perinteisiä kassoja käyttävissä myymälöissä. Vähentämällä vilppiä itsepalvelukassoilla Fujitsun uusi tekniikka voi säästää kauppiaille miljardeja euroja vuosittain. Fujitsun ratkaisun tavoitteena on auttaa vähittäiskauppiaita vähentämään hävikkiä itsepalvelukassoilla. Tekniikka tuo uuden tarkistuskerroksen ostotapahtumaan vertaamalla asiakka

Fujitsu toimittaa it-palvelut Lahden kaupungille ja sen ympäristökunnille sekä Päijät-Hämeen Hyvinvointiyhtymälle2.1.2019 14:00Tiedote

Lahti ulkoistaa tietotekniikkapalvelunsa ytimen Fujitsulle. Sopimuksen arvo on 24 miljoonaa euroa, ja sillä tavoitellaan kustannussäästöjä sekä kehittyviä kansalaispalveluja. Sopimuksen myötä Päijät-Hämeen tietotekniikkapalveluista tulee myös täysin yhteensopivia suunnitteilla olevien sote- ja maku-uudistusten kanssa. Fujitsu ottaa vastuulleen tieto- ja viestintätekniikan tukipalvelut Provincia Oy:ltä, jonka suurin omistaja on Lahden kaupunki. Helmikuusta 2019 alkaen Fujitsu huolehtii 15 000 työasemasta, 11 500 mobiililaitteesta ja 500 palvelimesta. Sopimus kattaa myös verkkopalvelut, palvelupisteet ja lähituen, tuotteen elinkaaren hallinnan ja pilvipalvelut. Sopimuksen mukaan 93 Provincian työntekijää siirtyy Fujitsun palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Uudella toimintamallilla Lahti ympäristökuntineen hakee entistä parempaa kustannustehokkuutta, parhaiden käytäntöjen juurruttamista tietotekniikkapalveluihin sekä laadukkaiden palvelujen tarjoamista Päijät-Hämeen asukkaille. Alue valm

Fujitsu ja Husqvarna laajentavat sopimustaan loppukäyttäjien it-palveluihin18.12.2018 10:35Tiedote

Husqvarna-konserni uusi sopimuksensa Fujitsun kanssa liiketoimintakriittisten palvelujen toimittamisesta. Uusi sopimus on kolmevuotinen. Fujitsu vastaa Husqvarnan globaalista käyttäjätuesta, lähituesta, työasemapalveluista, sovellushallinnasta ja ServiceNow Application Management -palvelusta. Sopimus uusittiin nyt kolmannen kerran, sillä Fujitsun ja Husqvarna-konsernin yhteistyö alkoi jo vuonna 2010. Fujitsu toimittaa palveluja yli 8 500 työntekijälle yli 40 maassa kahdeksalla kielellä. Viime vuonna Fujitsu hoiti yli 40 000 tukipuhelua, aloitti Windows 10 -käyttöjärjestelmän käyttöönoton sekä käynnisti uuden chat-toiminnon käyttäjätuessa tarjotakseen uuden kanavan yhteydenottoihin. “Husqvarna näkee it:n mahdollistavan ja edistävän strategista muutosta. Siksi ulkoistuskumppanimme valinta on ratkaisevan tärkeää liiketoimintamme tulevan menestyksemme kannalta. Olemme tehneet yhteistyötä Fujitsun kanssa vuodesta 2010, ja heidän tulostensa ansiosta jatkamme sopimustamme kolmella vuodella. F

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme