Fujitsulle 60 miljoonan euron sopimus luotonhallinnan palveluyritys Lowellilta

Fujitsu on allekirjoittanut uuden Euroopan kattavan sopimuksen Lowellin kanssa, joka on luotonhallinnan palveluyritys. Kuusivuotinen 60 miljoonan euron sopimus auttaa Lowellia kiihdyttämään kasvuaan sekä teollistamaan ja standardoimaan it-toimintamalliaan kuudessa Euroopan maassa. Fujitsun kanssa kumppanoitumalla Lowell saa käyttöönsä skaalautuvat, käytännössä toimiviksi todistetut ja uusinta teknologiaa käyttävät palvelut globaalisti, ja niiden avulla yhtiö voi palvella asiakkaitaan entistä paremmin digitaalisesti.

Lowell valitsi Fujitsun yhdenmukaistamaan it-ympäristöään osana strategiaansa, jonka mukaan se pyrkii hyödyntämään kasvunsa mahdollistamia tehokkuuksia ja ottamaan käyttöön liiketoimintaa tukevaa digitaalitekniikkaa, kuten robotiikkaa ja tekoälyä. Nopeasti kasvava finanssipalveluyhtiö vahvistaa myös taustajärjestelmiään parantaakseen valmiuttaan edetä uusille markkina-alueille ja palvelusegmentteihin. Fujitsu mahdollistaa ketterän liiketoiminnan tarjoamalla palvelut teolliselta ja standardoidulta alustalta joustavasti käytön perusteella.

Lowellin valinta alleviivaa Fujitsun asemaa yhtenä harvoista maailmanlaajuisessa mittakaavassa toimivista integraattoreista, jotka kykenevät tarjoamaan saumattoman it-palvelujen käyttöönoton ja hallinnan monipuoliselle ja maailmanlaajuisesti toimivalle finanssipalveluyhtiölle. Fujitsulla on sekä teknistä osaamista että kumppanuuksia hyperskaalautuvien pilvitoimittajien kanssa, jotka mahdollistavat monimutkaisten palvelujen suunnittelemisen, organisoinnin ja viemisen usean pilven ympäristöön.

Sopimukseen kuuluu kansainvälinen käyttäjätuki englanniksi ja pohjoismaisilla kielillä sekä Fujitsun tekoälyyn perustuvan Social Command -keskuksen palveluautomaatio, digitaalisen työpaikan palvelunhallinta sekä verkon ja sovellusten käyttötuki. Kattavaa ratkaisua tukevat Fujitsun tietoturvapalvelut, jotka ovat hyvin tärkeitä Lowellille: finanssipalveluja säännellään tiukasti ja sekä asiakkaat että viranomaiset edellyttävät yhtiöltä vaatimusten ja säännösten noudattamista.

“Fujitsu teki meihin erityisen vaikutuksen ymmärtämällä liiketoimintaamme. Fujitsulaiset näyttivät meille, miten voimme ajatella uudelleen toimintamalliamme ja hyödyntää kasvavaa kokoamme. Tämän lähestymistavan ansiosta Fujitsu pystyi ehdottamaan meille ratkaisua, joka parantaa tehokkuutta yrityksen koon kasvaessa ja tuo innovatiivista robotiikkaa sekä tekoälyteknologiaa entistä suurempien säästöjen, joustavuuden ja ketteryyden tavoitteluun”, kertoo Lowellin tietohallintojohtaja Gary Edwards.

“Lowell on kunnianhimoinen ja nopeasti kasvava organisaatio, joka ymmärtää tietotekniikan ja innovaatioiden merkityksen liiketoimintastrategialle. Fujitsu on yksi harvoista it-integraattoreista ja hallittujen palvelujen toimittajista, jotka toimivat maailmanlaajuisesti ja joilla on sekä kyky toimia hybridi-it-ympäristöissä että riittävästi  teknistä osaamista ja kielitaitoa Lowellin kaltaisten yhtiöiden tukemiseen”, kertoo johtaja Paul Patterson Fujitsusta.

Lowell on yksi Euroopan suurimmista luotonhallinnan palveluyrityksistä. Se toimii Isossa-Britanniassa, Itävallassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Sveitsissä, Tanskassa ja Virossa. Lowellin data-analytiikkaosaaminen ja vahva riskienhallinta auttavat luomaan asiakkaille ratkaisuja saatavien ostoon, perintään ja liiketoimintaprosessien ulkoistukseen. Yhtiö syntyi vuonna 2015, kun Ison-Britannian ja Saksan markkinajohtajat – Lowell Group ja GFKL Group – yhdistyivät. Vuonna 2018 Lowell osti Intrumin toimintoja Pohjoismaissa.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI