Fujitsulle korkein asiantuntijastatus Microsoft Azure Managed Service Provider -ohjelmassa

Merkkipaalu Fujitsulle sen käynnistäessä monipilvikeskusten globaalia käyttöönottoa

Tokio, 29. maaliskuuta 2019

Tämä tiedote on käännös Fujitsu Ltd:n englanninkielisestä tiedotteesta, joka julkaistiin 29. maaliskuuta

Fujitsu on saavuttanut globaalin Microsoft Azure Expert Managed Services Provider (MSP) -statuksen – vain kolme kuukautta siitä, kun se julkisti globaalin järjestelmäintegraattorikumppanuutensa Microsoftin kanssa. Arvostettu akkreditointi korostaa kumppanuuden nopeaa kehitystä ja kertoo Fujitsun ainutlaatuisesta hybrid-it- ja monipilvi-osaamisesta, joka kattaa johtavat yksityiset ja hyperscale-pilvialustat ja teknologiat.

Microsoftin tunnustuksessa Fujitsu arvioitiin eliittiasiantuntijaksi Azuren toimituksissa, integroinneissa ja hallinnassa. Tunnustus korostaa Fujitsu Cloud Service for Microsoft Azure -palvelun kokonaisvaltaista hallintaa ja vahvistaa, että Fujitsu osaa laajasti ja syvällisesti hyödyntää Azure-pilvialustaa infrastruktuurin, sovellusten ja liiketoimintamuutoksen toteuttamisessa globaalissa mittakaavassa.

Yritykset ympäri maailmaa siirtävät työkuormiaan yhä enemmän pilveen, ja johtava tutkimusyhtiö Gartner ennustaakin, että yritysten pilvipohjaisiin palveluihin tekemät investoinnit kasvavat vuoteen 2022 mennessä nopeammin kuin investoinnit perinteisiin it-palveluihin. Näin pilvipalveluista on tulossa yksi it-markkinoiden mullistavimmista voimista sitten digitalisaation alkuvuosien. Pilvipalvelujen nopeasta etenemisestä huolimatta monet yritykset ovat Fujitsun vastikään tekemän tutkimuksen mukaan huolissaan yhä kirjavamman it-järjestelmäkokonaisuutensa hallinnan mutkikkuudesta ja kääntyvät luotettavien kumppaneiden puoleen liiketoimintahyötyjen saavuttamiseksi.

Fujitsu on pitkän järjestelmäintegraatiokokemuksensa ansiosta erinomaisessa asemassa opastamaan asiakkaitaan mutkikkaimpien monipilviympäristöjen käyttöönotoissa. Yritys on myös sijoittanut merkittävästi globaaliin osaamiseen, eri toimintoihin, ihmisiin ja teknologiaan varmistaakseen, että sen asiakkaat saavat parhaan mahdollisen tuen Azure-käyttöönotoissa huolimatta liiketoiminnan vaatiman digitalisoinnin mutkikkuudesta tai laajuudesta.

Microsoft Azure Expert MSP -arvo, eli korkein mahdollinen Azure-ratkaisutoimittajan tunnustus, on perusteellisen auditoinnin lopputulos. Microsoft hyväksyy tähän harvojen ja valittujen ohjelmaan vain osaavimmat hallintapalvelutoimittajat, jotka täyttävät asiakastoimitusten ja teknisen asiantuntemuksen tiukat vaatimukset. Ehdokkaiden on onnistuneesti läpäistävä riippumaton Azure-kokonaispalvelujen, osaamisalueiden, henkilökunnan, prosessien ja teknologioiden auditointi. Osana auditointia Fujitsu esitti näyttöä yli 25:stä Azureen liittyvästä palvelusta, joista jokaisen kohdalla asiakkaat vahvistivat, että keskeiset vaatimukset täyttyivät useilla osa-alueilla – mukaan lukien kriittinen infrastruktuuri, sovellukset ja DevOps-toimintamallin toimitus.

Fujitsu jatkaa monipilvikeskusten globaalia käyttöönottoa

Tunnustuksen vauhdittamana Fujitsu jatkaa hallintapalveluidensa globaalin toimitusvalmiuden käyttöönottoa vastatakseen asiakkaiden kasvavaan korkeatasoisen tuen kysyntään laajentamalla monipilvipalvelukeskustaan Japanin markkinoille huhtikuun alusta lähtien. Globaalit Fujitsu-monipilvikeskukset tarjoavat asiakkaille yhdestä ja samasta paikasta kattavan tuen alustavasta konsultoinnista varsinaiseen konsultointiin ja arviointiin, suunnitteluun ja toteutukseen, sekä operatiiviseen hallintaan ja optimointipalveluihin.

"Keskitymme auttamaan asiakkaitamme hyödyntämään pilvipohjaisen toimitusmallin mahdollistamat edut ja taloudelliset hyödyt. Tämä viimeksi saavutettu virstanpylväs suhteessamme Microsoftin kanssa ei korosta vain sitoutuneisuuttamme tähän kumppanuuteen, vaan myös asemaamme alan johtavana globaalina pilvi-integraattorina. Fujitsun osaaminen monimutkaisissa monipilvikäyttöönotoissa ja järjestelmäintegraatiossa takaa, että meillä on osaamista toimittaa hybridi-it-ympäristöjä ja kriittisiä sovelluksia suurille organisaatioille ympäri maailman. Microsoft Azure -käyttöönottojen globaali palvelutarjooma säästää asiakkaille selvää rahaa, kun he saavat nopeasti entistä korkeatasoisemmat toiminnot, maksimijoustavuuden ja pienemmät riskit, kun pilvimigraatio hoituu nopeammin", sanoo Megumi Shimazu, Fujitsu Limitedin digitaalisten infrastruktuuripalvelujen johtaja.

Microsoftin kumppanuusjohtaja Gavriella Schuster jatkaa: "Ryhdyimme kehittämään Microsoft Azure Expert MSP -ohjelmaamme auttaaksemme kumppaneitamme saavuttamaan ja ylläpitämään korkeimman mahdollisen osaamistason, jotta nämä voivat tukea asiakkaita digitalisaatioprosessin toteuttamisessa niin, että se hoituu varmoin ottein. Uskomme, että Microsoft Azure -alusta ja Fujitsun järjestelmäintegraatio-osaaminen ovat lyömätön yhdistelmä, ja Fujitsu on osoittanut sitoutuneisuutensa yhteisten asiakkaidemme menestymiseen saavuttamalla aseman yhtenä eliittikumppaneistamme. Odotamme innokkaina tulevia yhteisiä merkkipaaluja."

Viimeksi valmistuneita asiakasprojekteja, joissa Fujitsu on toimittanut Microsoft Azure -palveluita, ovat muun muassa AdvanSixin sovellusalustojen digitalisaatio, johon kuului siirtyminen SAP HANA:an Microsoft Azurella, sekä järjestelmien jatkuvien palveluiden hallinta Azurella suomalaiselle työeläkeyhtiö Kevalle.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on nostettu maailman johtavaksi mobiilipalvelujen toimittajaksi18.6.2019 10:08:00 EESTTiedote

Gartner on nostanut Fujitsun Magic Quadrant -raportissaan maailman johtavaksi mobiliteettipalvelujen toimittajaksi*. Fujitsun pilvipohjaiset ja modulaariset palvelut mobiililaitteiden ja -palveluiden hallinnoimiseksi ja turvaamiseksi sekä mobiilikäyttäjien tukemiseksi auttavat yrityksiä optimoimaan organisaation tuottavuuden. Palvelujen avulla yritykset voivat mobilisoida myös luottamuksellisimmat liiketoimintasovelluksensa ja antaa käyttäjien käyttää haluamiaan laitteita. Fujitsun osaamiskeskukset kehittävät uutta teknologiaa, joilla mobiilipalveluja parannetaan jatkuvasti esimerkiksi tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan avulla. Fujitsun asiakkaat voivat hyödyntää yhtiön digitalisaatiokeskuksia, jotka tuovat yhteen eri alojen ja teknologian asiantuntijat Fujitsulta ja sen kumppaneilta kunkin asiakkaan oman ongelman ratkaisemiseksi. Työssä käytetään Fujitsun omaa ja käytännössä hyväksi havaittua Human Centric Experience Design -menetelmää. Palveluvalikoimaan kuuluvat identiteetin hallinta