Fujitsulta kaksi uutta tehotyöasemaa ammattilaisille

Fujitsu julkistaa kaksi uutta, suorituskykyistä CELSIUS-tehotyöasemaa. Upouudessa CELSIUS M770:ssä sekä päivitetyssä CELSIUS R970:ssä käytetään raskaaseen ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja NVIDIAn Quadro-näytönohjaimia. CELSIUS M770 -laitteen uusien ominaisuuksien ja muotoilun taustalla ovat sen uudelleen suunnitellut emolevyt. M770-laitteessa käytetään Intelin uusia Xeon-W-suorittimia.

”Olemme kuunnelleet asiakkaitamme, jotka käyttävät tehotyöasemiamme joka päivä. Saamamme palautteen pohjalta olemme tehneet mahdollisimman helppoa M770-mallin käytöstä, ylläpidosta ja laajentamisesta. Tehotyöasema auttaa suunnittelemaan tulevaisuuden tuotteita ja tuottamaan korkealaatuista sisältöä esimerkiksi virtuaalitodellisuuteen”, tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta kertoo.

CELSIUS M770 -tehotyöaseman käytettävyyttä on parannettu monin tavoin. Esimerkiksi kiintolevyt ovat erillisessä kiintolevykehikossa, josta ne on helppo vaihtaa. Kiintolevykehikossa on neljä erillistä kelkkaa, joihin voidaan asentaa 2,5 tai 3,5 tuuman kiintolevyjä tai puolijohdemuisteja.

Laitteen vaihdettaviin osiin pääse käsiksi huoltoluukuista. Näin kiintolevyn, virtalähteen, PCIe-kortit ja muistit voi vaihtaa helposti ilman työkaluja. Vaikka laite on suunniteltu ensisijaisesti pöytäkoneeksi, sen voi sijoittaa myös laitekehikkoon datakeskuksessa erikseen myytävällä asennussarjalla.

Laitteen etupaneelin ja sivuovet voi lukita. Laitteessa on asiattoman tunkeutumisen havaitseva kytkin, joka hälyttää yrityksistä tunkeutua koneeseen DeskView Desktop Management Software -sovelluksen kautta.

Laitteen kolme erillistä ilmakanavaa ohjaavat ilmavirtauksen keskeisille komponenteille. Laite pysyy viileänä ja sen äänitaso on hiljainen täydelläkin työkuormalla. Työasemissa on cold plug -toiminnallisuus, joka mahdollistaa virtalähteen irrottamisen ilman työkaluja. Sovellustyökaluilla voidaan myös kerätä tietoa laitteen käytöstä, toimintalämpötilasta ja virtalähteen tehosta.

CELSIUS R970 on optimoitu vaativimpiin työkuormiin, joissa tarvitaan kahta suoritinta. Mallissa on tuorein versio Microsoftin Windows 10 for Workstations -käyttöjärjestelmästä, Intelin uusimman sukupolven, jopa 28 ytimen Xeon-suoritinperheen suorittimet, kokonainen teratavu virheenkorjaavaa DDR4-muistia sekä kaksi paikkaa M.2 PCIe NVMe -väyläisille teratavun massamuisteille.

Laitteessa voidaan käyttää kahta äärimmäisen tehokasta ammattitason näytönohjainta, kuten NVIDIAn Quadro P6000- tai vaihtoehtoisesti kolmea Quadro P5000 -näytönohjainta. Näiden ominaisuuksien ansiosta laite sopii hyvin kaikkein vaativimpiin, paljon muistia kuluttaviin sovelluksiin, kuten muotoiluun, visualisointiin, suunnitteluun, analysointiin ja teholaskentaan.

Molemmat mallit ovat tilattavissa heti. CELSIUS R970 -mallin toimitukset alkavat marraskuussa ja M770-mallin joulukuussa.

Product Business Unit

Tuotepäällikkö Pertti Vitikainen

Puh. 050 576 9957, pertti.vitikainen@fi.fujitsu.com

Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 155 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,5 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu helpottaa suorituskykyloikkaa Flashiin uuden sukupolven ETERNUS-tallennuslaitteilla1.2.2018 12:56Tiedote

Helsinki, 1.2.2018 – Fujitsu tuo markkinoille seuraavan sukupolven pelkkää Flash-muistia käyttävistä ETERNUS AF S2 -tallennuslaitteista ja keskitason ETERNUS DX S4 -hybriditallennusjärjestelmistä. Uudet tallennuslaitteet vastaavat digitaalisen liiketoiminnan kasvun, jatkuvuuden ja tehokkuuden synnyttämiin korkean suorituskyvyn vaatimuksiin. Laitteiden mukana tulevat työkalut tekevät migraatiosta helpon siirryttäessä ETERNUS-levyjärjestelmiin. ETERNUS AF 250 S2 ja AF650 S2 sopivat alustaksi suurta suorituskykyä vaativille sovelluksille. Laitteissa on aiempaa suuremmat välimuistit, nopeammat suorittimet, 32 gigatavun kuitukanavateknologia sekä moniytimisten ja monisäikeisten suorittimien hyödyntämiseen optimoituja algoritmeja. Edellisestä versiosta 30 prosenttia kasvanut suorituskyky auttaa asiakasyrityksiä konsolidoimaan tallennusjärjestelmiään, vastaamaan datamäärien nopeaan kasvuun sekä pitämään analyytikka- ja liiketoimintakriittisten sovellusten, kuten SAP HANAn, vasteajat lyhyinä.

Fujitsu toimittaa Tukholman kouluille ict-palvelut ja digitaalisen oppimisympäristön23.1.2018 12:00Tiedote

Helsinki 23.1.2018 − Tukholman kaupunki on valinnut Fujitsun uudeksi ict-palveluntarjoajaksi kaupungin 780 koululle ja esikoululle. Fujitsu toteuttaa modernin tietoteknisen ympäristön, joka edistää Tukholman tavoitetta olla maailman edistynein kaupunki vuoteen 2040 mennessä. Kaupungin koululaisten digitaalista oppimista tukevat jatkossa Digital Workplace Services -palvelut, jotka sisältävät seuraavan sukupolven käyttötukipalvelun, Social Command Centerin, yli 108 000 opiskelijalle ja opettajalle. Sopimus on voimassa välittömästi ja se jatkuu vuoden 2023 loppuun asti sekä optiona vuoden 2029 loppuun asti. Tukholma päätyi Fujitsuun, koska palvelujen korkea laatu vastasi kaupungin vaatimuksia ja strategisia tavoitteita. Fujitsu ymmärsi parhaiten digitaalisen oppimisympäristön haasteet ja mahdollisuudet sekä pystyi esittelemään kaupungille tulevaisuuden ict-ratkaisun. Tukholman Digital Learning -vision tavoitteena on tarjota inspiroiva ympäristö opiskelijoille ja opettajille sekä tukea opi

Fujitsu perustaa Mikkeliin tiedonhallinnan osaamiskeskuksen21.12.2017 10:00Tiedote

Helsinki, 21.12.2017 – Fujitsu Finland Oy perustaa Mikkeliin osaamiskeskuksen, jonka tavoitteena on tukea ja edistää Fujitsun tiedonhallinnan hankkeita Suomessa ja Euroopassa. Tiedonhallinta on keskeisessä roolissa, kun yritykset ja organisaatiot uudistavat toimintamallejaan osana digitaalista transformaatiota. Yksi merkittävä tavoite on tuottavuuden parantaminen. Mikkelin osaamiskeskus liittyy osaksi marraskuussa julkistettua Fujitsun dokumenttien ja sisällön hallintaan erikoistunutta osaamiskeskusta, jossa työskentelee noin sata asiantuntijaa Suomessa ja muissa Euroopan maissa. Uusi osaamiskeskus sijoittuu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun campus-alueelle, ja se tekee tiivistä yhteistyötä Mikkelin kaupungin ja kehitysyhtiö Miksei Oy:n1 kanssa. Fujitsun nykyiset Etelä-Savon alueella työskentelevät henkilöt siirtyvät uuteen toimipisteeseen. Iso osa henkilöstöstä rekrytoidaan uusina. Asianhallinnan ja arkistoinnin ict-ammattilaisten rekrytoinnit käynnistyvät vuoden 2018 alussa. Osaami