Fujitsun CELSIUS-tehotyöasemien koko pienenee ja suojaus paranee

Fujitsu julkistaa kolme uutta, suorituskykyistä CELSIUS-tehotyöasemaa. Uutuusmallit on paketoitu aiempaa pienempikokoisiksi, suorituskyky on kasvanut ja muut ominaisuudet on säilytetty ennallaan. Yksi laitteista on 15,6-tuumainen kannettava tehotyöasema, johon saa markkinoiden turvallisimman biometrisen tunnistuksen. Toinen puolestaan on markkinoiden pienin, 21 litran kokoinen mikrotorni ja yksi vain kymmenen litran kokoinen minitehotyöasema.

Tehotyöasemat sopivat innovaattoreille, luoville suunnittelijoille ja visuaalisen alan ammattilaisille. Laitteiden NVIDIA Quadro -ammattilaisnäytönohjainten ja Intelin Xeon- ja Core i -suorittimien suorituskyvyn vuoksi ne kykenevät vaativien visuaalisten töiden käsittelyyn merkittävästi perustason laitteita paremmin. Laitteiden laajennettavuuden ja luotettavuuden ansiosta insinöörit, arkkitehdit ja erilaiset sisällöntuotannon ammattilaiset suosivat tehotyöasemia toimistossa ja liikkuessaan toimiston ulkopuolella.

Uusi sulavalinjainen kannettava tehotyöasema CELSIUS H770 on luokkansa turvallisin laite valinnaisen kämmentunnistuksen ansiosta. Kämmentunnistus on kymmenkertaisesti turvallisempi kuin esimerkiksi silmän iirikseen perustuva tunnistus. Laitteeseen on saatavissa Intelin E3-1500M v6 -suoritin ja NVIDIAN uusin näytönohjain, jossa on 1024 CUDA-ydintä.

Pienikokoinen CELSIUS J550/2 tukee täysikorkuisia näytönohjaimia aina NVIDIAN Quadro P2000 -näytönohjaimeen asti. Laitteeseen voi myös yhdistää jopa 11 näyttöä samanaikaisesti. Tällöin kolme näytöistä yhdistetään laitteen emolevyn Intel HD P530 -näytönohjaimeen ja kahdeksan lisää NVIDIA Quadro P600 -näytönohjaimiin. Laite sopii hyvin usean näytön ratkaisuihin, esimerkiksi tarkkaamoihin.

Uusi CELSIUS W570 -tehotyöasema asettaa uudet mittasuhteet suorituskyvylle ja tilankäytölle. Laite on 30 prosenttia pienempi kuin edeltäjänsä, mutta suorituskyky on kasvanut. Perusmallissa käytetään virtapihiä 280 watin virtalähdettä. CELSIUS W570power+ -malliin on saatavissa kolme erittäin nopeaa PCIe-väylän massamuistia. PCIe-väylän massamuistien luku- ja kirjoitusnopeudet ovat jopa viisinkertaisia SATA-väyläisiin massamuisteihin verrattuna. CELSIUS W570 -tehotyöaseman suorituskyky yltää kolmiulotteisen virtuaalimaailman näyttämiseen 90 kuvan kuvataajuudella. Tämän mahdollistaa Virtual Reality -valmis NVIDIAN Quadro P4000 -näytönohjain.

”Kolmiulotteisten ja virtuaalitodellisuuden toteutusten määrä kasvaa suunnittelutoimistoissa, arkkitehtitoimistoissa ja rakennusalalla. Tuotteiden ja niiden käyttötapojen visualisointi auttaa parantamaan suunnittelua ja kehitystyötä sekä tekemään myynti- ja markkinointiesityksistä entistä vaikuttavampia. Fujitsun 26 vuoden kokemus tehotyöasemien suunnittelusta on auttanut hiomaan suorituskykyä ja luotettavuutta sekä pienentämään laitteiden kokoa ja parantamaan liikkuvien laitteiden turvaominaisuuksia”, tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta kertoo.

Uutuuslaitteista CELSIUS J550/2 ja W570 ovat heti saatavissa ja H770-tehokannettavan toimitukset alkavat heinäkuussa. Esimerkkikokoonpanoina CELSIUS J550/2 ja W570 -tehotyöasemien arvonlisäverolliset hinnat seitsemännen sukupolven Core i5-suorittimella, 8 gigatavun keskusmuistilla ja 256 gigatavun massamuistilla ilman erillistä näytönohjainta asettuvat 1 299 euroon. CELSIUS W570power+ -laitteen arvonlisäverollinen hinta samoilla komponenteilla on 1 379 euroa.

CELSIUS H770 -tehokannettavan hinta tuoreella Core i5-suorittimella, 8 gigatavun keskusmuistilla, NVIDIAN Quadro M620-näytönohjaimella, M.2 PCIe-väyläisellä 256 gigatavun massamuistilla ja Fujitsu PalmSecure-kämmentunnistimella on 2 299 euroa.

Product Business Unit

Tuotepäällikkö Pertti Vitikainen

P. 050 576 9957, pertti.vitikainen@fi.fujitsu.com

Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 155 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,5 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu helpottaa suorituskykyloikkaa Flashiin uuden sukupolven ETERNUS-tallennuslaitteilla1.2.2018 12:56Tiedote

Helsinki, 1.2.2018 – Fujitsu tuo markkinoille seuraavan sukupolven pelkkää Flash-muistia käyttävistä ETERNUS AF S2 -tallennuslaitteista ja keskitason ETERNUS DX S4 -hybriditallennusjärjestelmistä. Uudet tallennuslaitteet vastaavat digitaalisen liiketoiminnan kasvun, jatkuvuuden ja tehokkuuden synnyttämiin korkean suorituskyvyn vaatimuksiin. Laitteiden mukana tulevat työkalut tekevät migraatiosta helpon siirryttäessä ETERNUS-levyjärjestelmiin. ETERNUS AF 250 S2 ja AF650 S2 sopivat alustaksi suurta suorituskykyä vaativille sovelluksille. Laitteissa on aiempaa suuremmat välimuistit, nopeammat suorittimet, 32 gigatavun kuitukanavateknologia sekä moniytimisten ja monisäikeisten suorittimien hyödyntämiseen optimoituja algoritmeja. Edellisestä versiosta 30 prosenttia kasvanut suorituskyky auttaa asiakasyrityksiä konsolidoimaan tallennusjärjestelmiään, vastaamaan datamäärien nopeaan kasvuun sekä pitämään analyytikka- ja liiketoimintakriittisten sovellusten, kuten SAP HANAn, vasteajat lyhyinä.

Fujitsu toimittaa Tukholman kouluille ict-palvelut ja digitaalisen oppimisympäristön23.1.2018 12:00Tiedote

Helsinki 23.1.2018 − Tukholman kaupunki on valinnut Fujitsun uudeksi ict-palveluntarjoajaksi kaupungin 780 koululle ja esikoululle. Fujitsu toteuttaa modernin tietoteknisen ympäristön, joka edistää Tukholman tavoitetta olla maailman edistynein kaupunki vuoteen 2040 mennessä. Kaupungin koululaisten digitaalista oppimista tukevat jatkossa Digital Workplace Services -palvelut, jotka sisältävät seuraavan sukupolven käyttötukipalvelun, Social Command Centerin, yli 108 000 opiskelijalle ja opettajalle. Sopimus on voimassa välittömästi ja se jatkuu vuoden 2023 loppuun asti sekä optiona vuoden 2029 loppuun asti. Tukholma päätyi Fujitsuun, koska palvelujen korkea laatu vastasi kaupungin vaatimuksia ja strategisia tavoitteita. Fujitsu ymmärsi parhaiten digitaalisen oppimisympäristön haasteet ja mahdollisuudet sekä pystyi esittelemään kaupungille tulevaisuuden ict-ratkaisun. Tukholman Digital Learning -vision tavoitteena on tarjota inspiroiva ympäristö opiskelijoille ja opettajille sekä tukea opi

Fujitsu perustaa Mikkeliin tiedonhallinnan osaamiskeskuksen21.12.2017 10:00Tiedote

Helsinki, 21.12.2017 – Fujitsu Finland Oy perustaa Mikkeliin osaamiskeskuksen, jonka tavoitteena on tukea ja edistää Fujitsun tiedonhallinnan hankkeita Suomessa ja Euroopassa. Tiedonhallinta on keskeisessä roolissa, kun yritykset ja organisaatiot uudistavat toimintamallejaan osana digitaalista transformaatiota. Yksi merkittävä tavoite on tuottavuuden parantaminen. Mikkelin osaamiskeskus liittyy osaksi marraskuussa julkistettua Fujitsun dokumenttien ja sisällön hallintaan erikoistunutta osaamiskeskusta, jossa työskentelee noin sata asiantuntijaa Suomessa ja muissa Euroopan maissa. Uusi osaamiskeskus sijoittuu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun campus-alueelle, ja se tekee tiivistä yhteistyötä Mikkelin kaupungin ja kehitysyhtiö Miksei Oy:n1 kanssa. Fujitsun nykyiset Etelä-Savon alueella työskentelevät henkilöt siirtyvät uuteen toimipisteeseen. Iso osa henkilöstöstä rekrytoidaan uusina. Asianhallinnan ja arkistoinnin ict-ammattilaisten rekrytoinnit käynnistyvät vuoden 2018 alussa. Osaami