Fujitsun flash-optimoitu ETERNUS DX8900 S4 tuo petatavujen tallennuskapasiteettia datakeskuksiin

Fujitsu tuo markkinoille seuraavan sukupolvenETERNUS DX8900 S4 -tallennusratkaisun, joka tuo datakeskuksiin flash-optimoitua petatavuluokan tallennusta. Uuden sukupolven järjestelmä yksinkertaistaa tallennusta: erilaisille työkuormille ei enää tarvita omia tallennuskerroksiaan ja erilliset tallennussiilot voidaan yhdistää yhdeksi järjestelmäksi. Näin helpotetaan siirtymistä kohti täysin flash-muisteihin perustuvaa tallennusta silloinkin, kun datakeskus käsittelee petatavuja.

Yritysten pitää tallentaa tietomääriä, joita aiemmin voitiin vain kuvitella. Datamääriä kasvattavat muun muassa esineiden internet, verkon reunoille hajautettu tietojenkäsittely (edge computing), virtuaalinen todellisuus, kehittynyt analytiikka, robotiikka, koneoppiminen ja tekoäly. Ne kaikki tuottavat erittäin suuria määriä strukturoitua ja strukturoimatonta dataa. Petatavujen aika on siksi ovella.

Datakeskukset kasvavat jatkuvasti yhä suuremmiksi, ja niihin tarvitaan lisää automaatiota ja virtualisointia. Tämän taustalla on halu alentaa pääomamenoja ja pienentää käyttökuluja. Datan keskittäminen tietokantojen, toiminnanohjausjärjestelmien ja OLTP-järjestelmien kaltaisiin sovelluksiin edellyttää joustavia tallennusratkaisuja, jotka ovat erittäin tiheitä, skaalautuvia ja luotettavia, jotka tukevat useita eri palvelutasoja ja jotka mahdollistavat automaation.

Fujitsu vastaa näihin tarpeisiin uuden sukupolven ETERNUS DX8900 S4:llä. Se auttaa yrityksiä valmistautumaan petatavujen käsittelyyn tallennuksessa, missä vain flash-pohjaiset järjestelmät pystyvät riittävään nopeaan vasteaikaan. Siirtyminen flashin käyttöön vähentää myös datakeskusten sähkönkulutusta ja jäähdytystarvetta.

“Reilusti yli puolet datakeskusten tallennuksesta arvioidaan olevan kolmen vuoden sisällä flash-pohjaista. Uusi ETERNUS on flash-optimoitu, ja se tukee uusimpia 30 teratavun SSD-levyjä yhdistäen luokkansa parhaan suorituskyvyn huimaan skaalautuvuuteen. Järjestelmän avulla yritykset voivat keskittää tallennusinfrastruktuuriaan ja kesyttää alati kasvavat datamäärät”, sanoo tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta.

ETERNUS DX8900 S4 on suunniteltu, niin, että sitä on helppo kasvattaa modulaarisesti – kahdesta aina 24 ohjaimeen. Perinteisiä pyöriviä levyjä ja SSD-levyjä voidaan yhdistellä siten, että kapasiteetti, datan hakunopeus ja kulut pysyvät tasapainossa. Yksittäisen ETERNUS-järjestelmän huippusuorituskyky on jopa 10 000 000 IOPSia, ja siihen mahtuu enimmillään 140 petatavua flash-tallennustilaa – tuplasti edeltäjäänsä verrattuna.

ETERNUS DX helpottaa siirtymistä vain flashiä käyttävään datakeskukseen

ETERNUS DX8900 S4 -järjestelmässä voidaan käyttää SSD-levyjä, perinteisiä pyöriviä kiintolevyjätai niiden eri yhdistelmiä. Tuote on täysin yhteensopiva Fujitsun ETERNUS AF -flash-järjestelmien kanssa. ETERNUS DX8900:ssa voidaan käyttää Extreme Cache -välimuistia (enimmillään 307,2 teratavua), jonka tehon taustalla on NVMe-protokolla lukunopeuden kiihdyttämiseksi.

Palvelunlaatu (QoS) ja laitekiihdytetty datan pakkaus

ETERNUS DX8900 S4 -järjestelmässä datan pakkaus hoidetaan laitetasolla, mikä tehostaa pakkausta jopa kuusinkertaisesti. Suurissa kokoonpanoissa suorituskyky paranee sitä enemmän, mitä enemmän niissä on ohjainmoduuleja.

Fujitsun uusi järjestelmä pitää huolen siitä, että sovellusten toiminta ei häiriinny. Se minimoi myös ylläpidosta johtuvaa työtä,joka syntyy erilaisten työkuormien ja tallennuskerrosten yhdistämisestä. Sisäänrakennettu palvelun laatu -toiminto (QoS) hoitaa automaattisesti suoritinten priorisoinnin, kaistanleveyden jakamisen ja kerrostamisen määritettyjen vasteaikojen mukaan. Näiden toimintojen ja datan pakkausteknologioiden ansiosta ETERNUS DX8900 S4 soveltuu erinomaisesti dynaamisiin sovelluksiin, kuten online-tapahtumankäsittelyyn, tietokantoihin, toiminnanohjausjärjestelmiin, data-analytiikkaan ja suurteholaskentaan (HPC).

Joustava ongelmista toipuminen

Kaikki tärkeät komponentit ovat vähintäänkin kahdennettuja eli levyt ja levyohjaimet, jopa koko järjestelmän voi tarvittaessa kahdentaa. Liiketoiminnan jatkuvuutta edistävät myös toimintojen siirtyminen ilman toimintahäiriöitä, tilannevedokset (snapshot), etäreplikointi ja läpinäkyvä toimintojen siirto vikatilanteessa. Fujitsun samaan tuoteperheeseen kuuluvat pienemmät ETERNUS DX- ja ETERNUS AF -järjestelmät voivat replikoida helposti dataa ETERNUS DX8900 S4:een ja muodostaa näin joustavan keinon toipua ongelmatilanteista sivutoimipisteissä tai etäällä olevissa tytäryhtiöissä.

Fujitsu ETERNUS DX8900 S4 on saatavissa tammikuusta 2019 alkaen.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

-           LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fujitsu-finland/

-          Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Fujitsu Finland, tuotepäällikkö Petri Penttinen
petri.penttinen@fi.fujitsu.com, p. 050 576 9957

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun uusi Sholark-malli kiihdyttää digitalisaatiota tekoälyllä ja data-analytiikalla8.11.2018 10:45Tiedote

Fujitsu auttaa yrityksiä kiihdyttämään digitalisaatiota yhdistämällä tekoälyn, data-analytiikan ja liiketoiminnan päätöksenteon uuteen Sholark-malliin. Se nopeuttaa tekoälyhankkeiden toteuttamista merkittävästi. Fujitsun Sholark luo sillan datan ja käyttäjän välille. Käyttäjät voivat tehdä helposti kyselyjä järjestelmään sen selainliittymän avulla ja hyödyntää näin tekoälyä osana tavanomaisia työtehtäviään. Sholark myös yksinkertaistaa toistuvien, työläiden ja vain vähän arvoa luovien tiedonhallintatehtävien automatisointia. Sholark käsittelee suuria määriä strukturoitua, semistrukturoitua ja strukturoimatonta dataa reaaliaikaisesti. Data voi tulla eri lähteistä, kuten sosiaalisista verkostoista, tietokannoista, videoista, kuvista tai ääninäytteistä. Mallin avulla myös koneoppimista voidaan helposti käyttää prosessien automatisointiin. Sholark hyödyntää semanttista älyä yhteyksien löytämiseen ja merkityksellisten näkemysten luomiseen päätöksenteon tueksi. Käyttötapauksia Sholark voi es

Fujitsu esittelee yhdessä luomisen voimaa Fujitsu Forumissa Münchenissä6.11.2018 16:07Tiedote

Fujitsu odottaa yli 10 000:tä kävijää vuoden 2018 Fujitsu Forum -asiakastapahtumaansa Münchenissä. Tänä vuonna tilaisuuden teemana on Co-creation for Success. Teema korostaa Fujitsun tapaa työskennellä saumattomasti yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa ekosysteemissä, joka auttaa vapauttamaan luovaa ajattelua ja innovoimaan yhdessä digitaalisen muutoksen edistämiseksi. Tapahtuma esittelee, miten Fujitsun ainutlaatuinen Human Centric Experience Design -innovaatiomenetelmä auttaa luomaan uutta ja miten Fujitsu työskentelee asiakkaidensa kanssa hyödyntääkseen uutta, kehittyvää teknologiaa. Fujitsun kasvava osaamiskeskusten verkosto tukee ja kiihdyttää tätä työtä. Digitalisoituminen on tärkeää kaikenkokoisille yrityksille, toimivatpa ne millä aloilla tahansa. Fujitsu Forum esittelee innostavia ja luovia esimerkkejä innovatiivisista ratkaisuista tietoturvan, esineiden internetin, tekoälyn, data-analytiikan, lohkoketjujen ja ohjelmistorobotiikan aloilla. Kahden päivän aikana kävijät sa

Fujitsun uusilla PRIMERGY-palvelimilla tehoa ja laajennettavuutta pienten ja keskisuurten yritysten tarpeisiin6.11.2018 11:29Tiedote

Fujitsu tuo markkinoille uudet yksikantaiset PRIMERGY-palvelimet, joita pienet ja keskikokoiset yritykset voivat hankkia toimistokäyttöön huippuluokan matkapuhelinta edullisemmin. Fujitsun tähän mennessä suorituskykyisimpien yksikantaisten palvelinten mallistoon kuuluu hiljaisia ja pienikokoisia malleja, jotka mahtuvat kirjahyllyyn. Näin ne sopivat yhtä lailla muutaman hengen toimistoihin kuin datakeskuksiin. Neljännen sukupolven PRIMERGY-palvelimiin on tehty päivityksiä kautta linjan. Räkki- ja tornimallisissa (PRIMERGY RX1330 sekä PRIMERGY TX1320 ja TX1330) palvelimissa käytetään Intelin uutta Xeon E-2100 -suoritinta ja siinä Intelin Turbo Boost 2.0 -teknologiaa. Palvelinten kokoonpanoa on helppo muokata, minkä ansiosta ne voidaan sovittaa aina käyttöympäristöönsä. Silti laitteiden hinta on kilpailukykyinen. PRIMERGY-palvelimet auttavat organisaatioita digitalisoimaan toimintaansa mahdollistamalla entistä nopeamman tiedonsiirron. Uusissa malleissa on aiempaa enemmän tallennustilaa se

Fujitsu ja SSH.COM poistavat palvelullaan salasanaongelmat25.10.2018 15:26Tiedote

Fujitsu tuo markkinoille ratkaisun, jonka ansiosta työntekijöiden ei tarvitse enää pitää mielessään lukuisia erilaisia salasanoja. Identiteetinhallinta palveluna -ratkaisuun (IDaaS) lisätty SSH.COMin PrivX Cloud Access Gateway -tuote poistaa tietohallintojohtajilta monta päänsärkyä. Ylläpitoroolissa työskentelevien työntekijöiden on käytettävä päivittäin kasvavaa määrää tunnuksia eri järjestelmiin. Salasanojen on oltava monimutkaisia, jokaiselle palvelulle pitää olla omansa, ja niitä pitää muuttaa säännöllisesti. Fujitsun IDaaS-ratkaisuun integroitu PrivX on ‘avaimeton’, tarpeeseen perustuva ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat antaa pääsyn järjestelmiinsä yhtenäisellä tavalla. Työntekijöiden unohtamien salasanojen ongelma on PrivX:n ansiosta historiaa. Pilvipohjainen ratkaisu myös torjuu tahalliset ja tahattomat tietomurtouhat poistamalla hallitsemattomat pääsytunnukset ja salasanat. Erittäin skaalautuva ja turvallinen ratkaisu hallinnoi SSH-varmenteita dynaamisesti, käyttörool

Fujitsun globaali selvitys: Yritysjohtajat tasapainottelevat sidosryhmien ristipaineissa – miltei puolet epäilee omia yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksiaan24.10.2018 14:19Tiedote

Työntekijät, asiakkaat ja ympäröivä yhteiskunta asettavat yritysjohtajille vaatimuksia, joihin heidän on vaikea vastata. Fujitsun teettämän globaalin selvityksen mukaan organisaatioille tärkeimpiä ovat työntekijät (60 %), minkä jälkeen tulevat asiakkaat (55 %) ja yhteiskunta (37 %). Odotusten tasapainottaminen ryhmien välillä huolettaa yritysjohtoa, sillä jokainen ryhmä vaikuttaa organisaation menestykseen.