Fujitsun flash-optimoitu ETERNUS DX8900 S4 tuo petatavujen tallennuskapasiteettia datakeskuksiin

Fujitsu tuo markkinoille seuraavan sukupolvenETERNUS DX8900 S4 -tallennusratkaisun, joka tuo datakeskuksiin flash-optimoitua petatavuluokan tallennusta. Uuden sukupolven järjestelmä yksinkertaistaa tallennusta: erilaisille työkuormille ei enää tarvita omia tallennuskerroksiaan ja erilliset tallennussiilot voidaan yhdistää yhdeksi järjestelmäksi. Näin helpotetaan siirtymistä kohti täysin flash-muisteihin perustuvaa tallennusta silloinkin, kun datakeskus käsittelee petatavuja.

Yritysten pitää tallentaa tietomääriä, joita aiemmin voitiin vain kuvitella. Datamääriä kasvattavat muun muassa esineiden internet, verkon reunoille hajautettu tietojenkäsittely (edge computing), virtuaalinen todellisuus, kehittynyt analytiikka, robotiikka, koneoppiminen ja tekoäly. Ne kaikki tuottavat erittäin suuria määriä strukturoitua ja strukturoimatonta dataa. Petatavujen aika on siksi ovella.

Datakeskukset kasvavat jatkuvasti yhä suuremmiksi, ja niihin tarvitaan lisää automaatiota ja virtualisointia. Tämän taustalla on halu alentaa pääomamenoja ja pienentää käyttökuluja. Datan keskittäminen tietokantojen, toiminnanohjausjärjestelmien ja OLTP-järjestelmien kaltaisiin sovelluksiin edellyttää joustavia tallennusratkaisuja, jotka ovat erittäin tiheitä, skaalautuvia ja luotettavia, jotka tukevat useita eri palvelutasoja ja jotka mahdollistavat automaation.

Fujitsu vastaa näihin tarpeisiin uuden sukupolven ETERNUS DX8900 S4:llä. Se auttaa yrityksiä valmistautumaan petatavujen käsittelyyn tallennuksessa, missä vain flash-pohjaiset järjestelmät pystyvät riittävään nopeaan vasteaikaan. Siirtyminen flashin käyttöön vähentää myös datakeskusten sähkönkulutusta ja jäähdytystarvetta.

“Reilusti yli puolet datakeskusten tallennuksesta arvioidaan olevan kolmen vuoden sisällä flash-pohjaista. Uusi ETERNUS on flash-optimoitu, ja se tukee uusimpia 30 teratavun SSD-levyjä yhdistäen luokkansa parhaan suorituskyvyn huimaan skaalautuvuuteen. Järjestelmän avulla yritykset voivat keskittää tallennusinfrastruktuuriaan ja kesyttää alati kasvavat datamäärät”, sanoo tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta.

ETERNUS DX8900 S4 on suunniteltu, niin, että sitä on helppo kasvattaa modulaarisesti – kahdesta aina 24 ohjaimeen. Perinteisiä pyöriviä levyjä ja SSD-levyjä voidaan yhdistellä siten, että kapasiteetti, datan hakunopeus ja kulut pysyvät tasapainossa. Yksittäisen ETERNUS-järjestelmän huippusuorituskyky on jopa 10 000 000 IOPSia, ja siihen mahtuu enimmillään 140 petatavua flash-tallennustilaa – tuplasti edeltäjäänsä verrattuna.

ETERNUS DX helpottaa siirtymistä vain flashiä käyttävään datakeskukseen

ETERNUS DX8900 S4 -järjestelmässä voidaan käyttää SSD-levyjä, perinteisiä pyöriviä kiintolevyjätai niiden eri yhdistelmiä. Tuote on täysin yhteensopiva Fujitsun ETERNUS AF -flash-järjestelmien kanssa. ETERNUS DX8900:ssa voidaan käyttää Extreme Cache -välimuistia (enimmillään 307,2 teratavua), jonka tehon taustalla on NVMe-protokolla lukunopeuden kiihdyttämiseksi.

Palvelunlaatu (QoS) ja laitekiihdytetty datan pakkaus

ETERNUS DX8900 S4 -järjestelmässä datan pakkaus hoidetaan laitetasolla, mikä tehostaa pakkausta jopa kuusinkertaisesti. Suurissa kokoonpanoissa suorituskyky paranee sitä enemmän, mitä enemmän niissä on ohjainmoduuleja.

Fujitsun uusi järjestelmä pitää huolen siitä, että sovellusten toiminta ei häiriinny. Se minimoi myös ylläpidosta johtuvaa työtä,joka syntyy erilaisten työkuormien ja tallennuskerrosten yhdistämisestä. Sisäänrakennettu palvelun laatu -toiminto (QoS) hoitaa automaattisesti suoritinten priorisoinnin, kaistanleveyden jakamisen ja kerrostamisen määritettyjen vasteaikojen mukaan. Näiden toimintojen ja datan pakkausteknologioiden ansiosta ETERNUS DX8900 S4 soveltuu erinomaisesti dynaamisiin sovelluksiin, kuten online-tapahtumankäsittelyyn, tietokantoihin, toiminnanohjausjärjestelmiin, data-analytiikkaan ja suurteholaskentaan (HPC).

Joustava ongelmista toipuminen

Kaikki tärkeät komponentit ovat vähintäänkin kahdennettuja eli levyt ja levyohjaimet, jopa koko järjestelmän voi tarvittaessa kahdentaa. Liiketoiminnan jatkuvuutta edistävät myös toimintojen siirtyminen ilman toimintahäiriöitä, tilannevedokset (snapshot), etäreplikointi ja läpinäkyvä toimintojen siirto vikatilanteessa. Fujitsun samaan tuoteperheeseen kuuluvat pienemmät ETERNUS DX- ja ETERNUS AF -järjestelmät voivat replikoida helposti dataa ETERNUS DX8900 S4:een ja muodostaa näin joustavan keinon toipua ongelmatilanteista sivutoimipisteissä tai etäällä olevissa tytäryhtiöissä.

Fujitsu ETERNUS DX8900 S4 on saatavissa tammikuusta 2019 alkaen.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI