Fujitsun ja Metson it-tuotepalvelusopimus jatkuu Euroopassa ja Aasiassa

Helsinki 19.10.2017 – Teknologiakonserni Metso Oyj ja Fujitsu Finland Oy ovat solmineet globaalin tuotepalvelusopimuksen, joka kattaa Metson Euroopan ja Aasian toimipaikat. Sopimuksen piirissä on yhteensä noin 6 000 työntekijää, joille toimitetaan vuosittain noin 3 000 it-laitetta. Sopimus jatkaa pitkää yhteistyötä, joka on alkanut jo 1990-luvulla.

Sopimus sisältää Eurooppaan ja Aasiaan menevien työasemien sekä niihin liittyvien lisälaitteiden toimitukset. Työasemat esiasennetaan Fujitsun logistiikkakeskuksessa Suomessa, jonka jälkeen ne toimitetaan käyttäjille.

”Palvelu on toiminut hyvin ja joustavasti. Jos jotain tuotetta ei ole ollut saatavilla, korvaavat tuotteet on saatu nopeasti tilalle ja kaikki ongelmat on selvitetty aina puhumalla. Myös esiasennus on toiminut hyvin eikä ole kertaakaan tarvinnut harkita toimittajan vaihtamista. Saamme työasemat helpolla tavalla, oikeaan aikaan, oikeaan paikkaan ja standardin mukaisesti asennettuina”, toteaa Pekka Pajalahti, Director, IT Sourcing, Metsosta.

”Tämä on meille tärkeä sopimus, sillä Metso on yksi suurimmista tuotepalveluasiakkaistamme. Huolehdimme, että Metson it-tuotteet ovat huippukunnossa, jolloin asiakas pystyy keskittymään omaan liiketoimintaansa ja tehtäviinsä. Sopimus on samalla hyvä osoitus siitä, että globaalit tuotetoimitukset ja esiasennukset ovat vahva osaamisalueemme”, sanoo johtaja Kari-Petri Kallio Fujitsusta.

Satu Pelttari, viestintäjohtaja

p. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 155 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,5 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsulta kaksi uutta tehotyöasemaa ammattilaisille21.11.2017 08:30Tiedote