Fujitsun kaikkien aikojen pienin ESPRIMO-tietokone mahtuu näytön taakse

Fujitsu tuo markkinoille pienimmän pöytätietokoneensa: tilavuudeltaan 0,86 litran kokoinen ESPRIMO G558 on niin pieni, että se voidaan asentaa näytön taakse. Silti siinä riittää tehoa kaikille toimistosovelluksille.

Uutuus on 96 prosenttia pienempi kuin perinteiset mikrotornit. ESPRIMO G558 on myös erittäin hiljainen ja tuottaa hyvin vähän lämpöä, joten se voidaan asentaa miltei mihin tahansa: seinälle, pöydän alle tai näytön taakse. Jos laitetta käytetään yhdessä Fujitsun P24-9 TE -näytön kanssa, virta- ja verkkokytkennät hoituvat yhdellä USB-C-kaapelilla ja laitteille riittää yksi yhteinen virtakytkin, jolloin näyttö toimii kuten telakka. Lisäksi ESPRIMO G558 voidaan päivittää uuteen versioon joutumatta uusimaan myös näyttöä.

ESPRIMO G558 sopii kaikkiin toimistoympäristöihin – kaikkialle, missä tarvitaan aiempaa pienempiä, vähemmän sähköä kuluttavia ja turvallisia tietokoneita. Turvallisuuden takaamiseksi uutuudessa on salaus TPM-piirillä ja paikka Kensington-lukolle.

Pöytätietokoneessa käytetään uusimpia, 8. sukupolven Intel Core -suorittimia ja 2666 MHz:n DDR4-muistia. Se tukee kahta näyttöä, ja USB-C-liitynnän lisäksi koneesta löytyy HDMI- ja DP-liitäntä, kuusi USB 2/3 -liityntää sekä lähiverkko- ja audioliitynnät. Laitteessa on myös M.2-tuki sekä SSD PCI Express® NVMe.

Toisin kuin jotkin markkinoilla olevat suljetut laitteet Fujitsun ESPRIMO on helposti huollettava, ja siinä voi valita haluamansa kiintolevyt ja muistit tai päivittää niitä.

ESPRIMO G558 on saatavissa marraskuun toisella viikolla. Laitteiden hinnat alkavat noin 550 eurosta (sis. alv). ESPRIMO G558 -mallin saa asennettua Fujitsun P- tai B-näyttöjen taakse asennuspaketilla, joka maksaa noin 30 euroa (sis. alv).

Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI