Fujitsun PRIMEFLEX-ratkaisujen Azure-hyperkonvergenssi nopeuttaa siirtymistä hybridi-it:hen

Fujitsu laajentaa hyperkonvergenssiratkaisujen valikoimaansa uudella PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack HCI -järjestelmällä. Esikonfiguroitu laitteiden ja ohjelmistojen kokonaisuus on suunniteltu hyödyntämään Azure Stack HCI -käyttöjärjestelmän ominaisuuksia, mikä antaa organisaatioille uudenlaisen mahdollisuuden modernisoida omia datakeskuksiaan.

PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack HCI -järjestelmää hallitaan pilven tavoin, ja siitä on suora yhteys Azuren palveluihin. Näin se mahdollistaa saumattomasti toimivat hybridi-it-ympäristöt.

Microsoft on kehittänyt Azure Stack HCI -käyttöjärjestelmän luodakseen asiakkaille helpon tavan siirtyä hybridipilveen. Käyttöjärjestelmä sisältää suoran Azure-yhteyden, tilauspohjaisen lisensoinnin, edistyneitä toipumisominaisuuksia venytetyillä klustereilla sekä Kubernetes-valmiuksia sovelluskonttien käyttöön. Azure-palvelun hallintatyökalut ovat ennestään tuttuja, minkä ansiosta asiakkaat pystyvät hallitsemaan hybridityökuormia ja skaalaamaan it-infrastruktuuriaan joustavasti ja edullisesti.

Uuden käyttöjärjestelmän avulla organisaatiot voivat yhdistää virtualisoidut datakeskussovellukset pilvipohjaisiin palveluihin, kuten varmistuskopiointiin ja palautuksiin, valvontaan, identiteettien hallintaan ja tietoturvaan. Näin yritykset voivat hyödyntää täysin pilven mahdollisuuksia ja pitää samalla luottamukselliset tiedot omissa järjestelmissään.

Nopeimpia keinoja laajentua pilveen

Fujitsun PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack HCI auttaa organisaatioita nopeuttamaan siirtymistä hybridipilviympäristöön. Valmis kokonaisuus sisältää kaikki hybridi-infrastruktuurin käyttöönotossa tarvittavat optimoidut ja Microsoft-sertifioidut laitteet ja ohjelmistot tietojenkäsittelyyn, tallennukseen ja verkkoyhteyksiin, ja se tukee perinteisiä sekä pilvinatiiveja työkuormia.

Kahden palvelinnoodin PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack HCI -peruspakettia on helppo laajentaa aina suuryrityksen tarpeisiin saakka. PRIMEFLEX sopii moniin erilaisiin käyttöihin, esimerkiksi sivutoimipisteisiin, verkon reunalle, virtuaalityöpöytäkäyttöön (VDI), Microsoft SQL -palvelinten alustaksi, virtualisointiin sekä sovelluskontteihin. Ratkaisun olennaisia ominaisuuksia ovat korkea käytettävyys, ongelmista toipuminen, tietoturva sekä pilvipohjainen varmistuskopiointi, jotka suojaavat järjestelmissä olevaa dataa ja poistavat tietojärjestelmähäiriöiden aiheuttamat katkokset organisaatioiden toiminnassa.

Fujitsu tarjoaa Azure-palveluja myös Microsoftin globaalina järjestelmäintegraattorina ja pilviratkaisutarjoajana. Uuden hyperkonvergenssikäyttöjärjestelmän tuominen osaksi palvelumallia mahdollistaa nykyisten sovellusten modernisoinnin ja uusien pilvinatiivien sovellusten rakentamisen entistä integroidummin Fujitsun hybridi- ja monipilvipalveluissa.

"Hyperkonvergoidut infrastruktuurit ovat nykyaikaa datakeskuksissa, sivutoimipisteissä ja verkon reunalla. Uutuus PRIMEFLEX-valikoimassa mahdollistaa muuttuviin liiketoiminnan tarpeisiin vastaamisen ja kustannusten optimoinnin, hallinnan yksinkertaistamisen sekä työkuormien tehokkaan käsittelyn. Microsoft Azure Stack HCI ja PRIMEFLEX ovat luonteeltaan hybridejä. Niiden avulla oman datakeskuksen voi laajentaa pilveen helposti ja nopeasti ja hyötyä kaikista pilven eduista", sanoo johtaja Olivier Delachapelle Fujitsun Euroopan-tuotemyynnistä.

Kaikki Fujitsun PRIMEFLEX-ratkaisut on esitestattu ja -integroitu, minkä ansiosta niiden käyttöönotto sujuu nopeasti ja hallinta on helppoa ja kustannustehokasta. Ratkaisut voidaan rakentaa juuri organisaation tarpeiden mukaan useista eri komponenteista. Fujitsu tarjoaa myös konsultointi-, asennus ja tukipalveluja – kaikki yhdestä paikasta.

Uusi PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack HCI on tilattavissa vuoden 2021 alussa.

Product Business Unit
Järjestelmämyynnin konsultti Anders Palin
P. 040 767 8913, anders.palin@fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 130 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,9 triljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2020 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi