Fujitsun uudet PRIMERGY RX -palvelimet murskaavat dataa ja säästävät sähköä

Fujitsu lisää x86-mallistoonsa AMD:n EPYC-suorittimia käyttävät PRIMERGY RX2450 M1 -palvelimet. Kaksikantainen, kahden yksikön korkuinen räkkilaite vie vain vähän tilaa datakeskuksesta mutta on erittäin suorituskykyinen eri työkuormilla. Se yltää samaan suorituskykyyn kuin kilpailevat järjestelmät vain puolella vastaavan laitteiston virrankulutuksesta ja alentaa näin elinkaarikustannuksia. Palvelimen kokoonpanoa on helppo muokata eri tarpeisiin sopivaksi.

AMD:n EPYC 7002 -sarjan suoritinta käyttävä PRIMERGY RX2450 M1 on ensimmäinen EPYC-suoritinta käyttävä palvelin PRIMERGY-räkkimallistossa. Matalan latenssin vuoksi palvelin soveltuu erityisen hyvin teholaskentaan ja toimii myös hyvin ohjelmisto-ohjatun tallentamisen (SDS) ja hyperkonvergenssiratkaisujen (HCI) alustana. Palvelin tukee yhteyttä jopa 24 levylle. Näin se pystyy käsittelemään hyvin vaativia sovelluksia ja työkuormia, kuten virtuaaliympäristöjä, teholaskentaa ja työasemien virtualisointia.

Hyvän hinta-suorituskykysuhteensa ansiosta PRIMERGY RX2450 M1 -palvelimet auttavat palveluntarjoajia (xSP) tarjoamaan palvelujaan kilpailukykyisesti omille asiakkailleen. AMD:n EPYC-suoritinta käyttävät PRIMERGY-mallit käyvät hyvin VMwaren virtuaaliympäristöihin, kuten vSphere-ympäristöön, sekä muille sovelluksille, joiden lisenssimalli perustuu suoritinkantojen lukumäärään.

Hinnoittelu ja saatavuus

Uusien PRIMERGY RX2450 M1 -palvelinten saatavuus tarkentuu myöhemmin. Hinnoittelu perustuu kokoonpanoon.

Product Business Unit
Järjestelmämyynnin konsultti Anders Palin
P. 040 767 8913, anders.palin@fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa.  Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (34 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on sitoutunut kestävän kehityksen tavoitteisiin

YK:n vuonna 2015 hyväksymät kestävän kehityksen tavoitteet ovat ihmiskunnan yhteisiä päämääriä, jotka on määrä saavuttaa maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä. Fujitsun tarkoitus on tehdä maailmasta kestävämpi luomalla innovaatioiden avulla luottamusta yhteiskuntaan. Lupaamme rakentaa omalla toiminnallamme parempaa tulevaisuutta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti.

Fujitsun uudistetut PRIMERGY-palvelimet kiihdyttävät keskisuurten yritysten digitalisaatiota20.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Fujitsu julkistaa yksikantaisten PRIMERGY-palvelinten uudistetun malliston keskisuurten ja kasvavien yritysten digitalisaation kiihdyttämiseksi. Uudet M5-sukupolven räkki- ja tornimalliset PRIMERGY-palvelimet tekevät keskisuurille yrityksille entistä helpommaksi ottaa edistyksellistä teknologiaa käyttöön nopeasti. Digitalisaatio nähdään usein vain suurten yritysten strategisena valintana, mutta se on aivan yhtä tärkeä keskisuurten yritysten tulevaisuudelle. Se vaatii kuitenkin oikeanlaisen it-infrastruktuurin. Gartnerin mukaan keskisuurten yritysten tietotekniset tarpeet ja haasteet ovat erilaisia kuin suurempien ja myös niiden budjetit ja resurssit ovat usein hyvin rajallisia. Fujitsun tuoreimmat PRIMERGY-palvelimet ovat ihanteellinen ratkaisu keskisuurten yritysten liiketoiminnan kriittisille työkuormille ja asiakasdatan hallintaan. Ne hyödyntävät uusimpia moniytimisiä suorittimia (joko Intelin neljän, kuuden tai kahdeksan ytimen Xeon E-2300 tai Intelin Pentium) parhaan mahdollisen s

Fujitsun sertifioidut PRIMERGY-palvelimet helpottavat siirtymistä Windows Server 2022:een15.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Fujitsun PRIMERGY-palvelimet on nyt sertifioitu Windows Server 2022 -yhteensopiviksi. Tuorein versio suosituimpiin kuuluvista palvelinten käyttöjärjestelmistä on datakeskusten moottori ympäri maailmaa. Uuden käyttöjärjestelmän innovaatioihin kuuluvat esimerkiksi edistynyt monikerroksinen tietoturva sekä aiempaa turvallisempi etätyöskentely. Fujitsun PRIMERGY-palvelimissa nämä nostavat turvatasoa ja parantavat työn joustavuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta. Yhdistelmä muodostaa myös joustavan alustan sovellusten modernisointiin sovelluskonteilla tai muiden migraatiohankkeiden helppoon toteutukseen. Kyberuhkien määrä kasvaa ja ongelmien vaikutukset pahenevat, joten tietoturva on hyvin tärkeää it-asiantuntijoille. Fujitsun PRIMERGY-palvelimissa ja Windows Server 2022 -käyttöjärjestelmässä on uusia turvaominaisuuksia kuten Secured-Core Server, Secure Connectivity ja Platform Firmware Resilience (PFR). Secured-Core Server yhdistää tehokkaan suojauksen laitteiden, laiteohjelmistojen ja käytt