Fujitsun uusilla PRIMERGY-palvelimilla tehoa ja laajennettavuutta pienten ja keskisuurten yritysten tarpeisiin

Fujitsu tuo markkinoille uudet yksikantaiset PRIMERGY-palvelimet, joita pienet ja keskikokoiset yritykset voivat hankkia toimistokäyttöön huippuluokan matkapuhelinta edullisemmin. Fujitsun tähän mennessä suorituskykyisimpien yksikantaisten palvelinten mallistoon kuuluu hiljaisia ja pienikokoisia malleja, jotka mahtuvat kirjahyllyyn. Näin ne sopivat yhtä lailla muutaman hengen toimistoihin kuin datakeskuksiin.

Neljännen sukupolven PRIMERGY-palvelimiin on tehty päivityksiä kautta linjan. Räkki- ja tornimallisissa (PRIMERGY RX1330 sekä PRIMERGY TX1320 ja TX1330) palvelimissa käytetään Intelin uutta Xeon E-2100 -suoritinta ja siinä Intelin Turbo Boost 2.0 -teknologiaa. Palvelinten kokoonpanoa on helppo muokata, minkä ansiosta ne voidaan sovittaa aina käyttöympäristöönsä. Silti laitteiden hinta on kilpailukykyinen.

PRIMERGY-palvelimet auttavat organisaatioita digitalisoimaan toimintaansa mahdollistamalla entistä nopeamman tiedonsiirron. Uusissa malleissa on aiempaa enemmän tallennustilaa sekä suorituskykyä erilaisiin käyttötarpeisiin, kuten virtualisoituihin monen sovelluksen ympäristöihin sekä esimerkiksi yhteistyöohjelmistojen ja verkkokokousratkaisujen käyttöön. Palvelimet soveltuvat myös suurten tietokokonaisuuksien käsittelyyn – verkkokauppa voi esimerkiksi käyttää ennustavaa analytiikkaa myynnin edistämiseksi.

Tallennusta torniin

Fujitsun PRIMERGY TX1330 M4 on mutkattomasti laajannettavissa oleva tornipalvelin pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka tarvitsevat turvallista ja helppokäyttöistä keskitettyä tallennustilaa. Erittäin monia sovelluksia tukeva palvelin toimii esimerkiksi tiedosto-, tulostus- tai sähköpostipalvelimena tai toiminnanohjausjärjestelmän, verkkopalvelujen tai tietokannan alustana.

Lukuisat luotettavuutta parantavat ominaisuudet helpottavat pääkäyttäjän työtä ja suojaavat tallennettuja tietoja. Palvelinten virtalähteet ja tuulettimet on muun muassa kahdennettu. Ohjelmistoja pystyy hallinnoimaan Fujitsun palvelinten mukana toimitettavalla Remote Management Controller -sovelluksella (iRMC S5) tai Fujitsun ServerView-ohjelmistolla.

Markkinoiden pienin tornipalvelin

Fujitsun PRIMERGY TX1320 M4:n avulla erittäin pieneen tilaan saadaan mahtumaan täysimittainen ja luotettava palvelin, joka on kooltaan A4-rengaskansion kokoinen. Laite mahtuu yhtä hyvin pöydälle, myyntitiskin alle tai vaikkapa hyllylle. Palvelin on hiljainen ja tuottaa vain vähän lämpöä, joten se soveltuu erinomaisesti asiakastiloihin.

TX1320 on omiaan sovelluksiin, joissa vaaditaan tiedon nopeaa hakua levyiltä, kuten virtualisoituun sanomanvälitykseen ja asiakkuudenhallintasovelluksiin. Se tarjoaa kustannustehokasta tallennusta ja tietojen varmistusta.

Pieni mutta nopea

PRIMERGY RX1330 M4 -räkkipalvelin on kustannustehokas alusta tiedosto-, viestintä- ja yhteistyösovelluksille. Xeon E -suorittimen tuki aiempaa nopeammille muisteille lisää palvelimen käsittelytehoa. Tallennusta nopeuttavat suuren kaistanleveyden optiot vauhdittavat palvelimen toimintaa monimuotoisemmissa käytöissä, kuten suoratoistossa, verkkoisännöinnissä ja virtualisoinnissa. Räkkipalvelinta on myös helppo laajentaa.

“Pienet ja keskikokoiset yritykset tarvitsevat luotettavia, turvallisia ja suorituskykyisiä palvelimia, joita on kuitenkin helppo laajentaa digitalisoitumisen mukanaan tuomien uusien tarpeiden mukaisesti. Uusimmat PRIMERGY-palvelimet vastaavat tähän tarpeeseen tuoreimmalla tekniikalla ja monipuolisilla konfigurointi- ja laajennusmahdollisuuksilla, joiden ansiosta käyttäjät saavat aina juuri omaan käyttöönsä optimoidun palvelimen”, kertoo tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta.

Uusiin palvelimiin on saatavissa Fujitsun Cool-safe Advanced Thermal Design, jonka avulla niitä voidaan käyttää tavallista korkeammissa lämpötiloissa. Tämä auttaa vähentämään laitteiden jäähdytystarvetta, mikä taas alentaa jäähdytyskustannuksia.

Fujitsun uudet PRIMERGY TX1320 M4-, TX1330 M4- ja RX1330 M4 -mallit ovat jo tilattavissa. Toimituksiin ne tulevat marraskuun lopussa.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI