FYSIOS PANOSTAA SENIORIFYSIOTERAPIAAN

Ikäihmisten fysioterapiaan, tuki- ja liikuntaelinsairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon, lymfaterapiaan sekä neurologiseen kuntoutukseen erikoistunut Pukinmäen Fysiopalvelu Oy Helsingistä on yrityskaupan myötä siirtynyt osaksi Suomen suurinta yksityistä fysioterapiaketju Fysiosta.

Fysioterapian erityisalueista seniorifysioterapia kasvaa merkittävästi tulevaisuudessa. Väestön ikääntyminen johtaa lähivuosina tilanteeseen, jossa ikäihmisten ja eläkkeellä olevien määrä suhteessa työikäisiin on suurempi kuin koskaan aikaisemmin. Pukinmäen Fysiopalvelu Oy on kehittänyt oman seniorifysioterapiamallin yhteistyössä paikallisten hoivakotien ja kotisairaanhoidon kanssa. Seniorifysioterapiamalli perustuu ikäihmisten yksilölliseen fysioterapeuttiseen kuntoutukseen, jossa keskeistä on ikääntyneen, omaisten ja hoitohenkilökunnan motivoituminen mahdollisimman aktivoivaan ja kuntoutumista edistävään arkeen.

”Ikäihmisten ja muistisairaiden kuntoutus, ja sitä kautta heidän liikunta- ja toimintakyvyn sekä elämänlaadun parantuminen ovat olleet yksi Pukinmäen Fysiopalvelun tärkeimmistä tavoitteista. Seniorifysioterapiassa vahvistamme ikääntyneen liikuntakykyä ja kannustamme häntä kuntoutumaan, jotta kotona asuminen ja liikkuminen kodin ulkopuolella helpottuisi.Liittyminen osaksi Fysios-ketjua antaa meille mahdollisuuden jalkauttaa seniorifysioterapiamalli kaikkialle Suomeen”, sanoo Fysios Pukinmäen toimitusjohtaja Hanna Markkula.

”Haluamme tarjota senioriasiakkaille mahdollisimman kattavat fysioterapiapalvelut toimipisteissämme, asiakkaan kotona tai hoivakodissa. Seniorifysioterapia osana Fysioksen jo merkittävän laajaa palvelutarjontaa mahdollistaa entistäkin kattavamman palvelukokonaisuuden Fysioksen senioriasiakkaille”, toteaa Fysios-ketjun toimitusjohtaja Heikki Tiitinen.

Fysios on valtakunnallinen fysioterapiaketju. Fysiokseen kuuluu 57 toimipistettä 26 paikkakunnalla ja se työllistää noin 350 ammattilaista. Fysioksen tavoitteena on auttaa puolta miljoonaa suomalaista vuoteen 2020 mennessä. Fysioksen johdossa toimivat osakkaat Heikki Tiitinen ja Pasi Syrjä. Yrityksen pääomistaja on kotimainen pääomasijoittaja Vaaka Partners.

Fysios ja Esperi yhteistyöhön ikääntyneiden toimintakyvyn ja elämänlaadun parantamiseksi.5.10.2017 08:30Tiedote