FYSIOS PANOSTAA SENIORIFYSIOTERAPIAAN

Ikäihmisten fysioterapiaan, tuki- ja liikuntaelinsairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon, lymfaterapiaan sekä neurologiseen kuntoutukseen erikoistunut Pukinmäen Fysiopalvelu Oy Helsingistä on yrityskaupan myötä siirtynyt osaksi Suomen suurinta yksityistä fysioterapiaketju Fysiosta.

Fysioterapian erityisalueista seniorifysioterapia kasvaa merkittävästi tulevaisuudessa. Väestön ikääntyminen johtaa lähivuosina tilanteeseen, jossa ikäihmisten ja eläkkeellä olevien määrä suhteessa työikäisiin on suurempi kuin koskaan aikaisemmin. Pukinmäen Fysiopalvelu Oy on kehittänyt oman seniorifysioterapiamallin yhteistyössä paikallisten hoivakotien ja kotisairaanhoidon kanssa. Seniorifysioterapiamalli perustuu ikäihmisten yksilölliseen fysioterapeuttiseen kuntoutukseen, jossa keskeistä on ikääntyneen, omaisten ja hoitohenkilökunnan motivoituminen mahdollisimman aktivoivaan ja kuntoutumista edistävään arkeen.

”Ikäihmisten ja muistisairaiden kuntoutus, ja sitä kautta heidän liikunta- ja toimintakyvyn sekä elämänlaadun parantuminen ovat olleet yksi Pukinmäen Fysiopalvelun tärkeimmistä tavoitteista. Seniorifysioterapiassa vahvistamme ikääntyneen liikuntakykyä ja kannustamme häntä kuntoutumaan, jotta kotona asuminen ja liikkuminen kodin ulkopuolella helpottuisi.Liittyminen osaksi Fysios-ketjua antaa meille mahdollisuuden jalkauttaa seniorifysioterapiamalli kaikkialle Suomeen”, sanoo Fysios Pukinmäen toimitusjohtaja Hanna Markkula.

”Haluamme tarjota senioriasiakkaille mahdollisimman kattavat fysioterapiapalvelut toimipisteissämme, asiakkaan kotona tai hoivakodissa. Seniorifysioterapia osana Fysioksen jo merkittävän laajaa palvelutarjontaa mahdollistaa entistäkin kattavamman palvelukokonaisuuden Fysioksen senioriasiakkaille”, toteaa Fysios-ketjun toimitusjohtaja Heikki Tiitinen.

Fysios on valtakunnallinen fysioterapiaketju. Fysiokseen kuuluu 57 toimipistettä 26 paikkakunnalla ja se työllistää noin 350 ammattilaista. Fysioksen tavoitteena on auttaa puolta miljoonaa suomalaista vuoteen 2020 mennessä. Fysioksen johdossa toimivat osakkaat Heikki Tiitinen ja Pasi Syrjä. Yrityksen pääomistaja on kotimainen pääomasijoittaja Vaaka Partners.

Fysioterapiaketju Fysios liputtaa ennaltaehkäisevän terveydenhuollon puolesta7.9.2017 08:30Tiedote

Fysioterapiaketju Fysios on kasvanut orgaanisesti ja yritysostoin valtakunnalliseksi ja Suomen suurimmaksi fysioterapiaketjuksi. Fysioterapiapalveluiden hajanaisuus ja laatuvaihtelut sekä ikääntyvän väestön kasvava tarve fysioterapiapalveluille antoivat sysäyksen Fysios-ketjun perustamiselle keväällä 2015. Tänä päivänä Fysios-ketjuun kuuluu jo yli 400 ammattilaista, 57 toimipisteessä 26 paikkakunnalla.

Fysios ja EasyFit aloittavat valtakunnallisen yhteistyön8.8.2017 08:24Tiedote

Suomen suurin yksityinen fysioterapiaketju Fysios ja liikuntakeskusketju EasyFit aloittavat valtakunnallisen yhteistyön elokuussa 2017. EasyFitin liikuntapalvelut ovat luonteva jatkumo Fysioksen asiakkaille, joiden hoitojakso on päättynyt ja jotka tarvitsevat ohjausta liikkumisessa sekä liikunnallisen elämäntavan ylläpitämisessä. Toisaalta EasyFitin asiakkaiden on helppo siirtyä Fysioksen asiakkaaksi aina, kun keho vaatii erityshuoltoa. Yhteistyö näkyy asiakkaille palveluiden hankkimisen helppoutena ja kustannusetuina.

Painokevennetty juoksumatto nyt Turussa22.11.2016 10:12Tiedote

Teknologiakehitys tuo uusia innovaatioita myös fysioterapiaan ja kuntoutukseen. Fysios Turku (Apex Fysioterapia) on ainoana Turussa investoinut yhdysvaltalaisen AlterG:n alun perin astronauteille kehitettyyn Anti-Gravity juoksumattoon. AlterG painokevennetty -juoksumatto mahdollistaa kävely- ja juoksuharjoittelun henkilöille, joille se aiemmin on ollut mahdotonta. NASAn patentoiman ainutlaatuisen paineilmatekniikan avulla kehon omaa painoa voidaan vähentää jopa 80%. Painokevennetty harjoittelu tehostaa merkittävästi kuntoutumista, kun 80-kiloinenkin harjoittelee kuin 16-kiloinen. Näin nivelten ja lihasten kuormitusta voidaan pienentää ja niin potilaat kuin urheilijatkin voivat aloittaa kävelykuntoutuksen tai juoksemisen aikaisemmin ja tehokkaammin.

Suomalainen Fysios valmistautuu SOTE-uudistukseen8.11.2016 08:30Tiedote

Fysioterapiaketju Fysios kasvaa pääkaupunkiseudulla ja Joensuussa. Uusimmat Fysiokseen liittyvät yritykset ovat Helsingissä Resiinafysio Oy, Heseva-kuntoutus Oy, Fysioterapia-konsultit FTK Oy sekä Joensuun OMT-keskus Oy. Yritykset liittyvät osaksi Suomen suurinta fysioterapiaketjua Fysiosta, jonka liikevaihto nousee yritysostojen jälkeen 21,5 miljoonaan euroon ja henkilöstömäärä 350 terveydenhuollon ammattilaiseen.