Fysioterapiaketju Fysios laajenee Etelä-Karjalassa - Fysikaalinen Hoitolaitos Ultra osaksi valtakunnallista Fysios-ketjua

Joutsenossa toimiva Fysikaalinen Hoitolaitos Ultra Ay siirtyy osaksi valtakunnallista Fysios-ketjua 1.1.2018 alkaen. Fysios on vuonna 2015 perustettu suomalainen, valtakunnallinen fysioterapiaketju, johon kuuluu 57 toimipistettä 26:lla paikkakunnalla, ja se työllistää jo lähes 400 alan ammattilaista.

Joutsenon keskustassa sijaitseva Fysikaalinen Hoitolaitos Ultra on erikoistunut tuki- ja liikuntaelinten fysioterapiaan sekä ikääntyneiden fysioterapiaan. Toimipisteessä toteutetun fysioterapian lisäksi Ultra tekee kotikäyntejä asiakkaan luo kotiin tai palvelutaloihin. Ultran toimipiste tulee säilymään samassa osoitteessa ja yrittäjäpariskunta Jouni Ropponen ja Anna-Leena Aarnio jatkavat Fysios-ketjun työntekijöinä.

Ultran toimitusjohtaja Jouni Ropponen kommentoi:

”Liityimme mukaan Fysiokseen, koska haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman monipuolista ja laadukasta fysioterapiaa. Resurssimme toiminnan kehittämiseen ja kouluttautumiseen olivat kuitenkin rajalliset. Osana Fysios-ketjua pysymme ajan hermoilla, voimme tehdä yhteistyötä eri toimipisteiden kanssa ja mikä tärkeintä, pystymme keskittymään asiakkaiden hoitoon hallinnollisten töiden sijaan. Tästä on todella hyvä jatkaa".

Fysioksen toiminta perustuu koulutettuun, ammattitaitoiseen henkilökuntaan ja toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toiminnassa painottuu terapeutin ja asiakkaan välinen hoitosuhde, joka on ensiarvoisen tärkeä hyvän hoitotuloksen saavuttamiseksi. Valtakunnallinen Fysios-ketju pitää huolen työntekijöidensä ammatillisesta kehittämisestä ja tiedon jakamisesta sen eri yksiköiden välillä. Fysioksen palvelut ovat saatavilla ympäri Suomen. Lappeenrannassa Fysioksella on entuudestaan kolme toimipistettä ja Imatralla yksi. Joutsenon Ultra täydentää hyvin Fysioksen toimintaa Etelä-Karjalassa.

Fysioksen toimitusjohtaja Heikki Tiitinen kommentoi:

”Me Fysioksessa kehitämme koko fysioterapian toimialaa, luomme erilaisia keskitettyjä palveluita ja työkaluja, joihin pienillä erillisillä yksiköillä ei ole yksin mahdollisuutta panostaa. Tänä päivänä noin puolet asiakkaistamme tulevat hoitoon oma-aloitteisesti, mutta valitettavan moni ei vielä tiedä, mitä fysioterapia on ja mitä sen avulla voidaan parantaa. Laajentumalla valtakunnallisesti teemme vähitellen koko toimialaa tunnetummaksi. Hienoa saada Ultran myötä taas yksi uusi toimipiste ketjuumme, sillä yhdessä olemme enemmän kuin yksin”.

Heikki Tiitinen, toimitusjohtaja Fysios Group Oy, p. 0400 648 663
Jouni Ropponen, toimitusjohtaja Fysikaalinen Hoitolaitos Ultra Ay, p. 010 231 0100

Fysios ja Esperi yhteistyöhön ikääntyneiden toimintakyvyn ja elämänlaadun parantamiseksi.5.10.2017 08:30Tiedote