Galleria Esplanadin muotivalikoima laajenee – lisää vetovoimaa ydinkeskustaan

Helsingin keskustassa sijaitsevan Galleria Esplanadin muotivalikoima täydentyy perjantaina 10. helmikuuta, kun tanskalainen muotiketju Samsøe & Samsøe avaa ensimmäisen Suomen myymälänsä. Uudistuvasta Galleria Esplanadista on kehittynyt vauhdilla muodin keskittymä, jossa on useiden kansainvälisten muotimerkkien lippulaivamyymälöitä.

Galleria Esplanadissa vietettiin avajaisia myös viime viikolla, kun ruotsalaisketju &OtherStories avasi lippulaivamyymälänsä. Uusi liike keräsi avajaispäivänä pitkät jonot Aleksanterinkadun sisäänkäynnille.

Aleksanterinkadun ja Pohjois-Esplanadin välissä sijaitsevasta kauppakeskuksesta on muodostunut Helsingin Fashion District, muodin keskittymä kaupungin ydinkeskustassa. Keskusta reunustavat vilkkaat ostoskadut, ja Galleria Esplanadissa on enemmän muodin lippulaivamyymälöitä kuin missään muussa ostoskeskuksessa.

– Uusien, kansainvälisesti tunnettujen muotiketjujen rantautuminen Galleria Esplanadiin kertoo laajemminkin ydinkeskustan vetovoimasta, sanoo Ilmarisen vuokrauspäällikkö Ville Laurila.

Ilmarinen omistaa Galleria Esplanadin lisäksi ydinkeskustan alueella useita liiketiloja, ja se on myös kehittänyt ihmisvirtojen laskentaa alueella. Laskennassa käytettävät kamerat keräävät tietoja jalankulkijoiden lukumäärästä ja kulkusuunnasta, mutta ne eivät kuvaa yksittäisiä ihmisiä. Laskentaa voidaan hyödyntää liiketilojen kehittämisessä ja vuokrien määrittelyssä.  – Liiketiloja etsiville kansainvälisille toimijoille on tärkeää, että meillä on tarjota faktaa asiakasmääristä. Se lisää koko Helsingin houkuttelevuutta kansainvälisten vähittäiskaupan yritysten näkökulmasta, Laurila sanoo.

Aleksanterinkadun ja Mikonkadun kulma, jossa Galleria Esplanad sijaitsee, on Helsingin vilkkaimpia paikkoja. Joulukuussa risteyksestä kulki ohi yli 810 000 ihmistä.

Lisätietoja:

Ville Laurila, vuokrauspäällikkö, Ilmarinen, p. 040 501 0040

Katja Hatakka, kauppakeskusjohtaja, Galleria Esplanad, Realprojekti Oy, p. 040 152 1597

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme noin 1,1 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 57 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Työkyvyttömyydessä iso vaihtelu toimialoittain – uusi indeksi tarjoaa ennusteita ja tilannetietoa24.4.2024 10:39:32 EEST | Tiedote

Työkyvyttömyyseläkkeiden määrässä on jopa nelinkertainen ero eri toimialojen välillä. Fyysisesti kuormittavilla aloilla työuraa uhkaavat todennäköisemmin tuki- ja liikuntaelinten sairaudet, kun taas asiantuntija-aloilla mielenterveyden häiriöt ovat yleisin syy pysyvään työkyvyttömyyteen. Tiedot selviävät Ilmarisen uudesta työkyvyttömyyseläkeindeksistä.

Ilmarisen uudistettu suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku voimistui15.4.2024 12:25:04 EEST | Tiedote

Työntekijämäärä laski maaliskuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -2,9 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Seuratuista toimialoista eniten laskivat henkilöstövuokraus sekä rakentaminen. Alueellisesti tarkasteltuna työntekijämäärä laski joka puolella Suomea. Uudistettuun suhdanneindeksiin mukaan laskettavat toimialat kattavat nyt valtaosan yksityisestä sektorista.