Gasumin ja Savonlinnan Oopperajuhlien yhteistyö jatkuu

Savonlinnan Oopperajuhlat ja pohjoismainen energiayhtiö Gasum ovat solmineet uuden kumppanuussopimuksen. Sopimus on jatkoa vuonna 2014 alkaneelle markkinointiyhteistyölle.

Kuwaamo / Sampo Luukkainen

”Suomessa on huomattava määrä lahjakkuutta oopperan ja klassisen musiikin alalla. Yhdessä Savonlinnan Oopperajuhlien kanssa edistämme lahjakkaiden nuorien oopperatähtien kehitystä ja kansainvälistymistä. Lisäksi Savonlinnan Oopperajuhlat on kotimaassa ja kansainvälisesti hyvin merkittävä kesätapahtuma ainutlaatuisessa ympäristössä. Puhtaamman ympäristön turvaamiseksi ja kehittämiseksi tarvitaan monimuotoista yhteistyötä, koska silta hiilineutraaliin yhteiskuntaan rakennetaan jo tänään”, sanoo Gasumin viestintäjohtaja Olga Väisänen.

Gasum on pohjoismainen kaasualan asiantuntija, joka kumppaniensa kanssa rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. Yhtiö tuo Suomeen maakaasua ja edistää kiertotaloutta käsittelemällä jätteitä sekä tuottamalla biokaasua ja kierrätysravinteita Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiö tarjoaa energiaa sähkön ja lämmöntuotantoon, teollisuudelle sekä maa- ja meriliikenteelle. Gasum on Pohjoismaiden johtava biokaasun tarjoaja. Tytäryhtiö Skangas on nesteytetyn maakaasun (LNG) Pohjoismaiden markkinoiden johtava toimija, joka toimittaa LNG:tä merenkulun, teollisuuden ja raskaan liikenteen tarpeiseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.Savonlinnan Oopperajuhlat taas on iso, kansainvälisesti korkeatasoinen festivaali ja tunnetuin suomalainen kulttuuritapahtuma ulkomailla.

”Savonlinnan seudun ainutlaatuinen luonto ja Saimaan puhdas vesi ovat erottamaton osa Oopperajuhlia ja Olavinlinnaa. Siksi meille on tärkeää, että voimme tehdä yhteistyötä puhtaamman ympäristön puolesta.Gasum edustaa alansa huippua ja jaamme yhdessä meille tärkeät vihreät arvot. Yhdessä myös edistämme nuorten suomalaisten solistien matkaa tähteyteen. Oopperajuhlilla esiintyy ensi kesänä merkittävä joukko nuoria solisteja, joille voimme yhdessä kumppaniemme kanssa tarjota työkokemusta ja uusia kontakteja kansainvälisesti merkittävällä näyttämöllä. Olemme erittäin iloisia yhteistyön jatkosta Gasumin kanssa”, sanoo Oopperajuhlien festivaalijohtaja Jan Strandholm

Savonlinnan Oopperajuhlat aloitti uudenlaisen konseptin kumppaniyhteistyölle vuonna 2014. Mallin ytimessä ovat suomalaisen osaamisen, taituruuden ja luovuuden kehittäminen sekä kulttuurin ja liike-elämän modernit kohtaamispisteet. Nyt käynnistynyt yhteistyö Savonlinnan Oopperajuhlien ja Gasumin välillä on jatkoa aikaisemmalle kumppaniyhteistyölle.

Gasum: Viestintäjohtaja Olga Väisänen, p. 040 554 0578, olga.vaisanen@gasum.com

Kuwaamo / Sampo Luukkainen

Savonlinnan Oopperajuhlat on kansainvälisesti tunnetuin suomalainen kulttuuritapahtuma ja yksi merkittävimpiä matkailukohteitamme. Oopperajuhlat on vuosien saatossa kasvanut kuukauden mittaiseksi kansainväliseksi festivaaliksi. Sen kävijämäärä on noin 70 000 vierasta vuodessa, siitä runsaat 10 prosenttia on ulkomaalaisia. Ooppera Savonlinnassa on kokonaisvaltainen elämys, joka muodostuu korkeatasoisista oopperaesityksistä ja konserteista, keskiaikaisen Olavinlinnan ainutlaatuisesta tunnelmasta ja kesäisestä Savonlinnasta luonnonkauniine ympäristöineen.

Apocalyptica soittaa Metallicaa Savonlinnan Oopperajuhlilla heinäkuussa – liput myyntiin torstaina5.3.2018 13:13Tiedote

Apocalyptica avaa raskaan sarjan Opera Festival Rocks -konsertit Savonlinnan Oopperajuhlilla 15. heinäkuuta. Keikka Olavinlinnassa on osa kiertuetta, joka juhlistaa Apocalyptican Metallica-sovituksista käynnistynyttä menestystä. ”Esitämme debyyttialbumimme kokonaisuudessaan vuodelta 1996 sekä muitakin Metallican parhaista kappaleista”, kertoo Perttu Kivilaakso. Lipunmyynti konserttiin alkaa torstaiaamuna klo 9.