Geir Gulliksenin romaanissa ihastumisella on kauaskantoiset seuraukset

Norjalaisen Geir Gulliksenin uusi romaani Katso meitä nyt kertoo siitä, miten helposti ihastumme ja rakastumme, kadotamme itsemme ja siitä, miten vaikeaa on koota itsensä uudelleen.

Graafinen suunnittelu Mika Tuominen

Halu nousee pintaan, kun sitä vähimmin odottaa. Joskus satunnaiset kohtaamiset panevat liikkeelle mitä kummallisimpia asioita.

Hans Kaasajordet tapaa Harriet Aakren. He eivät edes pidä toisistaan, mutta tuntevat kummaa vetovoimaa toisiinsa.

Heidän kohtaamisellaan on kauaskantoisia seurauksia. Heille itselleen, heidän puolisoilleen Ingunnille ja Pålille, heidän lapsilleen, työtovereilleen, kaikille lähimmäisille.

Kirjan on suomentanut Outi Menna. Kirjan julkaisuun on saatu rahoitusta Euroopan unionin Luova Eurooppa -ohjelmasta.

Geir Gulliksen (s. 1963) on norjalainen kirjailija ja kustantaja, joka työskentelee Oktober-kustantamossa muun muassa Karl Ove Knausgårdin editorina. Hänen edellinen romaaninsa Kertomus eräästä avioliitosta (suom 2017) oli Pohjoismaiden Neuvoston kirjallisuuspalkintoehdokkaana.

Graafinen suunnittelu Mika Tuominen
Kuvaaja Baart Henriksen

Taina Kuuskorpi porautuu kirjassaan ihmisen pahuuden ytimeen23.3.2021 09:35:24 EET | Tiedote

Jo pitkään on tiedetty, että pahimpien väkivaltarikollisten persoonallisuus on vakavasti häiriintynyt. Psykologian tohtorin ja tietokirjailijan Taina Kuuskorven teos PAHAT MIELESSÄ – TIETEEN NÄKÖKULMIA PAHUUTEEN käy läpi persoonallisuuden vakavimmat häiriöt ja tunne-elämän vauriot. Narsistien kostorikokset, psykopaattien sarjamurhat, antisosiaalisten raivokohtaukset ja machiavellistien petokset on mahdollista selittää nykytietämyksen mukaan yhä tarkemmin.

Ismo ja Angelika Leikolan kirja SUO, KUOKKA JA HOLLYWOOD ilmestyy 4.3.23.2.2021 10:06:35 EET | Tiedote

Kun Ismo Leikola ja hänen vaimonsa ja kirjoituspartnerinsa Angelika lähtivät vuonna 2015 luomaan uraa Amerikkaan Ismon voitettua Maailman hauskimman ihmisen tittelin he käänsivät suomalaisen komedian historiassa uuden lehden. Astuessaan lentokoneesta ulos Kalifornian aurinkoon heillä ei ollut mukanaan muuta kuin hatarat käsitykset siitä miten kyseistä uraa luodaan, pelonsekainen into ja pieni, purentavikainen koira.