Georg Henrik Wredestä Folkhälsanin uusi toimitusjohtaja

Valtiotieteiden maisteri VTM Georg Henrik Wrede valittiin 6.3 2018 Samfundet Folkhälsanin uudeksi toimitusjohtajaksi. Georg Henrik Wrede tuntee Folkhälsanin toiminnan erittäin hyvin, ja hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus sosiaali- ja terveydenhoitoalasta sekä kansalaistoiminnasta, sanoo Samfundet Folkhälsanin hallituksen puheenjohtaja Mats Brommels. Wredellä on myös kokemusta vaativasta muutosjohtamistyöstä, ja hän on toiminut vuosina 2007-2011 ohjelmajohtajana vastaten Suomen hallituksen lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointiohjelmasta. Hänellä on aitoa kiinnostusta nykypäivän sosiaalisiin haasteisiin, ja se vastaa hyvin Folkhälsanin arvopohjaa. Georg Henrik Wrede on hyvä organisoija, ja hän on esittänyt perusteellisen ja fokusoidun strategian Folkhälsanin työstä nyt ja jatkossa.

Georg Henrik Wrede toimii tällä hetkellä nuorisotyön ja nuorisopolitiikan johtajana opetus- ja kulttuuriministeriössä. Wrede aloittaa uudessa tehtävässään Folkhälsanin nykyisen toimitusjohtajan Stefan Mutasen siirryttyä eläkkeelle kesällä 2018.

Georg Henrik Wrede on 53 vuotias, hän on muun muassa toiminut johtajana Mannerheimin lastensuojeluliitossa sekä osastopäällikkönä ja toiminnanjohtajana Folkhälsanilla.

Folkhälsan on vuonna 1921 perustettu yleishyödyllinen sosiaali- ja terveysalan järjestö, jolla on 1500 työntekijää ja noin 19 000 vapaaehtoisjäsentä koko maassa. Järjestön toiminta kattaa tutkimuksen, terveyttä edistävän kansalaistoiminnan ja palvelutuotannon.

Georg Henrik Wrede

Mats Brommels
hallituksen puheenjohtaja

Finlands Lucia stöder utsatta barnfamiljer23.11.2018 14:29Tiedote