Georg Henrik Wredestä Folkhälsanin uusi toimitusjohtaja

Valtiotieteiden maisteri VTM Georg Henrik Wrede valittiin 6.3 2018 Samfundet Folkhälsanin uudeksi toimitusjohtajaksi. Georg Henrik Wrede tuntee Folkhälsanin toiminnan erittäin hyvin, ja hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus sosiaali- ja terveydenhoitoalasta sekä kansalaistoiminnasta, sanoo Samfundet Folkhälsanin hallituksen puheenjohtaja Mats Brommels. Wredellä on myös kokemusta vaativasta muutosjohtamistyöstä, ja hän on toiminut vuosina 2007-2011 ohjelmajohtajana vastaten Suomen hallituksen lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointiohjelmasta. Hänellä on aitoa kiinnostusta nykypäivän sosiaalisiin haasteisiin, ja se vastaa hyvin Folkhälsanin arvopohjaa. Georg Henrik Wrede on hyvä organisoija, ja hän on esittänyt perusteellisen ja fokusoidun strategian Folkhälsanin työstä nyt ja jatkossa.

Georg Henrik Wrede toimii tällä hetkellä nuorisotyön ja nuorisopolitiikan johtajana opetus- ja kulttuuriministeriössä. Wrede aloittaa uudessa tehtävässään Folkhälsanin nykyisen toimitusjohtajan Stefan Mutasen siirryttyä eläkkeelle kesällä 2018.

Georg Henrik Wrede on 53 vuotias, hän on muun muassa toiminut johtajana Mannerheimin lastensuojeluliitossa sekä osastopäällikkönä ja toiminnanjohtajana Folkhälsanilla.

Folkhälsan on vuonna 1921 perustettu yleishyödyllinen sosiaali- ja terveysalan järjestö, jolla on 1500 työntekijää ja noin 19 000 vapaaehtoisjäsentä koko maassa. Järjestön toiminta kattaa tutkimuksen, terveyttä edistävän kansalaistoiminnan ja palvelutuotannon.

Georg Henrik Wrede

Mats Brommels
hallituksen puheenjohtaja

Solvalla Swimrun - A challenging event in extraordinary terrain 22 September 201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun is being held for the fifth time in the beautiful, varied and demanding forest setting of Nuuksio, Finland. The course leads competitors down wooded tracks and up exposed crags from lake to lake, which they have to swim across before getting back up and running. There are three different race distances: the ÖtillÖ Merit Race, Endurance and Sprint. All distances have three race classes: women, men and mixed. Solvalla Swimrun is one of the first Merit Races for the ÖTILLÖ competition series 2019 season.

Solvalla Swimrun - Haastava kilpailu upeassa maastossa 22.9.201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun järjestetään nyt viidennen kerran Nuuksion vaativassa, vaihtelevassa ja kauniissa suomalaisessa metsämaastossa lauantaina 22.9. Kilpailussa juostaan metsäpolkuja pitkin ja avokallioiden yli järveltä järvelle. Järvet ylitetään uiden, minkä jälkeen kilpailijat jatkavat kilpailua juosten. Solvalla Swimrunissa on kolme kilpailu­matkaa: ÖTILLÖ Merit Race, Endurance ja Sprint. Kaikilla matkoilla on kolme kilpailuluokkaa; naiset, miehet ja sekajoukkueet. Solvalla Swimrun on yksi ensimmäisistä ÖTILLÖ-kilpailusarjan kauden 2019 Merit Race -kilpailuista.

/Årtalet korrigerat/ Solvalla Swimrun - En utmanande tävling i en extraordinär terräng 22.9.201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun ordnas nu för femte gången i Noux krävande, omväxlande och vackert finländska skogsterräng. Tävlingen löps längs skogsstigar och över kala berg från sjö till sjö varefter deltagarna simmar över sjöarna för att sedan fortsätta löpa. Tävlingen består av tre olika distanser, ÖtillÖ Merit Race, Endurance och Sprint. Alla distanser har tre tävlingsklasser; damer, herrar och mixed. Solvalla Swimrun är ett av de första Merit Racen för ÖTILLÖ- tävlingsseriens säsong 2018.