Gini – kuningatarten ja katunaisten juoma on historiankirja nautiskelijoille

Paula Hottin Gini – kuningatarten ja katunaisten juoma kertoo ginin tarinan aina juoman alkulähteiltä moderneihin artesaanitislaamoihin.

kansi: Paula Hotti, Gini - Kuningatarten ja katunaisten juoma

Gini – kuningatarten ja katunaisten juoma -teos tarjoaa lukijalle historiallisen ginimatkan: Teoksen sivuilla vieraillaan keskiaikaisissa munkkiluostareissa, Pariisin alkemistien kammioissa, Hollannin Kauppakomppanian ruumissa ja 1700-luvun alun Lontoossa, jossa gini oli leipääkin halvempaa. Kirjaan on koottu myös tietoa erilaisista ginityypeistä sekä herkullisia matkavinkkejä koti- ja ulkomaiden parhaisiin tislaamoihin.

Tänä päivänä gini on maailmanhistorian ainoa tuote, joka on kohonnut rappiota ja turmelusta kylväneestä nautintoaineesta sivistyneistön suosimaksi, salonkikelpoiseksi piristeeksi.

Kirjassa esitellään myös meidän aikamme parhaita ginilöytöjä ympäri maailmaa. Suomalaisista ginitislaamoista mukana ovat Helsinki Distilling Company, Kalevala Gin, Kyrö Distillery Company, Teerenpeli, Arctic Blue, Tampere Brewing & Distilling Co, Tënu Gin & Le Bon Tikka ja Ägräs Distillery.

Paula Hotti on Berliinissä asuva kirjailija ja matkajournalisti. Hän on suomentanut matkakirjallisuuden klassikoita, kirjoittanut matkaoppaan Dubliniin sekä useita matkajuttuja suomalaiseen ja brittiläiseen mediaan.

teos: Gini – kuningatarten ja katunaisten juoma
kirjoittaja: Paula Hotti
sivuja: 158
julkaisupäivä: 6.8.2019