GINOLIS TOIMITTAA SUUREN KAPASITEETIN TUOTANTOLINJAN MOBIDIAGILLE

Ginolis Oy, johtava korkeatasoisten nesteannostelijoiden ja automaatioratkaisujen toimittaja, on tänään julkistanut sopimuksen suomalaisen infektiosairauksien molekyylidiagnostiikkaa tutkivan Mobidiag Oy:n kanssa. Ginolis toimittaa Mobidiagille suuren kapasiteetin tuotantolinjan Novodiag-kasettien valmistusta varten.

Tämä lehdistötiedote sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: http://www.businesswire.com/news/home/20180304005022/fi/

Näytekohtainen Novodiag-kasetti infektiosairauksien diagnosointiin (Photo: Mobidiag)

Mobidiag kehittää ja kaupallistaa innovatiivisia ratkaisuja edistääkseen infektiosairauksien diagnosointia. Joulukuussa 2017 julkistettu uusi Novodiag-pikatesti mahdollistaa kertakäyttöisiin kasetteihin asetettavan näytteen kokonaisvaltaisen pika-analyysin noin tunnin sisällä, verrattuna muihin tunnettuihin, päiviä kestäviin diagnosointitapoihin. Novodiagin avulla hoitopäätökset voidaan tehdä nopeammin ja tarkemmin, jolloin vältetään turhia antibioottikuureja.

Ginoliksen tuotantolinjojen avulla Mobidiag pystyy vastaamaan kasvavaan molekyylidiagnostiikan kysyntään sekä ennakoimaan tulevien Novodiag-pikadiagnosointikasettien valmistusta.

”Mobidiag on kehittänyt innovatiivisen Novodiag-kasetin monitieteellisten, kansainvälisten työryhmien työn tuloksena. Kasetti hyödyntää korkeatasoista teknologiaa, kuten qPCR-menetelmää sekä DNA-sirua, tiettyjen vaatimusten ja rajoitteiden puitteissa”, kertoo Mobidiagin toimitusjohtaja Tuomas Tenkanen

”Seuraava askel oli siirtyä pienimuotoisesta tuotannosta ja teollistaa sekä automatisoida tuotantoprosessi laadusta ja kustannustehokkuudesta tinkimättä. Ginolis Oy:n uraauurtavien moduulialustojen ja diagnosointiprosesseihin liittyvän ammattitaidon ansioista olemme varmoja, että Ginolis tarjoaa parhaimman ratkaisun ja tuen tuotantomme lisäämisessä.”

Mobidiagille suunniteltu tuotantoratkaisu pohjautuu Ginoliksen automatisoituun Xanthia-robottialustaan. Xanthian modulaarinen muotoilu mahdollistaa korkeatasoisen automaation kompaktissa tilassa, säästäen arvokasta puhdastilaa. Ginoliksen patentoidun annosteluteknologian lisäksi tuotantolinja on varusteltu sekä laser- että ultraäänihitsauksella, kokoonpanosolulla sekä edistyksellisellä konenäöllä, joiden avulla voidaan taata tuotteiden korkea laatu.

“Molekyylidiagnostiikan kysyntä on kasvussa. Ylpeänä jatkamme pitkän linjan yhteistyötämme Mobidiagin kanssa. Sekä Ginolis että Mobidiag ovat omistautuneita innovaatioon ja korkealaatuisten tuotteiden valmistukseen”, kertoo Ginolis Oy:n toimitusjohtaja Teijo Fabritius. ”Tämä tuotantolinja todistaa moduuliratkaisujen skaalattavuuden ja joustavuuden sekä mahdollistaa sen, että koko tuotantoprosessi voidaan toteuttaa yhdellä teknisellä alustalla.”

Antibioottiresistanssi on yksi suurimmista uhkista maailman terveystilanteelle. Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan antibiooteille vastustuskykyisten bakteerien määrä kasvaa hälyttävää vauhtia maailmanlaajuisesti ja käyttöön pitäisi ottaa kaikki toimet tämän kehityksen pysäyttämiseksi. Siksi tarvitaan luotettavaa ja nopeaa diagnostiikkaa, jonka avulla pystytään havaitsemaan resistanssit ja siten vähentämään antibioottien käyttöä.

Pikatestien ja suuren kapasiteetin tuotantolinjojen avulla Mobidiag pystyy vastaamaan infektiosairauksien diagnosointitestien nopeasti kasvaviin vaatimuksiin, mukaan lukien antibioottiresistanssiin. Novodiag-kasettia kehitetään parhaallaan ja se julkaistaan arviolta vuoden 2018 puolivälissä.

Tuotteesta/Novodiag:

Novodiag-pikatesti mahdollistaa kertakäyttöisiin kasetteihin asetettavan näytteen kokonaisvaltaisen pika-analyysin noin tunnin sisällä. Korkeatasoisten qPCR- ja DNA-siruteknologioiden avulla Novodiag pystyy tarjoamaan kokonaisvaltaisen ratkaisun kysytylle kohdistetulle pikatestille. Novodiag molekyylidiagnostiikkaratkaisu on nopea, helppokäyttöinen sekä kustannustehokas metodi, jonka käyttö ei vaadi teknillistä erityisosaamista. Novodiag soveltuu parhaiten erityisesti pienemmille näytemäärille ja laboratorioille.
Lisätietoa osoitteessa http://mobidiag.com/products/novodiag/.

Yrityksestä/Mobidiag Ltd.:

Vuonna 2000 perustettu Mobidiag on toiminut Euroopan kliinisen diagnosoinnin markkinoita vuodesta 2008 lähtien. Mobidiag on suomalais-ranskalainen yhtiö, jolla on pääkonttori Espoossa Suomessa ja tytäryhtiöt Britanniassa ja Ruotsissa. Yrityksen tutkimus ja tuotekehitys tapahtuvat Ranskassa. Amplidiag- ja Novodiag-pikadiagnoositestien avulla Mobidiag tarjoaa nopean, luotettavan ja kustannustehokkaan, kokonaisvaltaisen tartuntatautien sekä antibioottiresistanssien diagnosoinnin. Mobidiag pystyy vastaamaan kaikkien laboratorioiden vaatimuksiin.

Yrityksestä/Ginolis Ltd.:

Ginolis valmistaa korkeatasoisen automaation ja nesteannostelun ratkaisuja diagnostiikka- ja terveysteknologia-aloille. Ginolis on yksityishenkilöiden omistama yhtiö, jolla on pääkonttori Oulussa ja tytäryhtiöt Uppsalassa, Ruotsissa, San Diegossa, USA:ssa ja Suzhoussa, Kiinassa.

Lisätietoja:
Dorothee Allard, +33 1 55 25 17 13
marketing@mobidiag.com
www.mobidiag.com
tai
Lisätietoja:
Teijo Fabritius, +358 40 565 1782
teijo.fabritius@ginolis.com
www.ginolis.com

Global Technology Association ISACA Launching Future-focused Initiatives in Its 50th Anniversary Year23.1.2019 17:22Tiedote

Now more than 450,000 engaged professionals and 140,000 members strong, global information technology association ISACA was founded by seven individuals as the EDP Auditing Association in California at the dawn of the information systems era—1969. Serving audit, governance, risk and cybersecurity professionals and their enterprises, today ISACA has a presence in 188 countries. Headquartered near Chicago, Illinois, USA, ISACA also established an entity in Beijing, China, last year, and acquired the CMMI Institute in 2016. In 2019—its 50th anniversary year—ISACA has adopted the theme, “Honoring Our Past. Innovating Our Future.” The organization has multiple initiatives planned to mark this milestone, including: Transforming IT Audit initiative—In February 2019, ISACA will launch a Transforming IT Audit microsite with resources to help IT auditors successfully navigate the future of the profession, including emerging areas like AI and blockchain, and featuring results from ISACA’s new glo

Wipro Ranked Third Fastest Growing Global IT Services Brand in 201923.1.2019 17:18Tiedote