GINOLIS TOIMITTAA SUUREN KAPASITEETIN TUOTANTOLINJAN MOBIDIAGILLE

Ginolis Oy, johtava korkeatasoisten nesteannostelijoiden ja automaatioratkaisujen toimittaja, on tänään julkistanut sopimuksen suomalaisen infektiosairauksien molekyylidiagnostiikkaa tutkivan Mobidiag Oy:n kanssa. Ginolis toimittaa Mobidiagille suuren kapasiteetin tuotantolinjan Novodiag-kasettien valmistusta varten.

Tämä lehdistötiedote sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: http://www.businesswire.com/news/home/20180304005022/fi/

Näytekohtainen Novodiag-kasetti infektiosairauksien diagnosointiin (Photo: Mobidiag)

Mobidiag kehittää ja kaupallistaa innovatiivisia ratkaisuja edistääkseen infektiosairauksien diagnosointia. Joulukuussa 2017 julkistettu uusi Novodiag-pikatesti mahdollistaa kertakäyttöisiin kasetteihin asetettavan näytteen kokonaisvaltaisen pika-analyysin noin tunnin sisällä, verrattuna muihin tunnettuihin, päiviä kestäviin diagnosointitapoihin. Novodiagin avulla hoitopäätökset voidaan tehdä nopeammin ja tarkemmin, jolloin vältetään turhia antibioottikuureja.

Ginoliksen tuotantolinjojen avulla Mobidiag pystyy vastaamaan kasvavaan molekyylidiagnostiikan kysyntään sekä ennakoimaan tulevien Novodiag-pikadiagnosointikasettien valmistusta.

”Mobidiag on kehittänyt innovatiivisen Novodiag-kasetin monitieteellisten, kansainvälisten työryhmien työn tuloksena. Kasetti hyödyntää korkeatasoista teknologiaa, kuten qPCR-menetelmää sekä DNA-sirua, tiettyjen vaatimusten ja rajoitteiden puitteissa”, kertoo Mobidiagin toimitusjohtaja Tuomas Tenkanen

”Seuraava askel oli siirtyä pienimuotoisesta tuotannosta ja teollistaa sekä automatisoida tuotantoprosessi laadusta ja kustannustehokkuudesta tinkimättä. Ginolis Oy:n uraauurtavien moduulialustojen ja diagnosointiprosesseihin liittyvän ammattitaidon ansioista olemme varmoja, että Ginolis tarjoaa parhaimman ratkaisun ja tuen tuotantomme lisäämisessä.”

Mobidiagille suunniteltu tuotantoratkaisu pohjautuu Ginoliksen automatisoituun Xanthia-robottialustaan. Xanthian modulaarinen muotoilu mahdollistaa korkeatasoisen automaation kompaktissa tilassa, säästäen arvokasta puhdastilaa. Ginoliksen patentoidun annosteluteknologian lisäksi tuotantolinja on varusteltu sekä laser- että ultraäänihitsauksella, kokoonpanosolulla sekä edistyksellisellä konenäöllä, joiden avulla voidaan taata tuotteiden korkea laatu.

“Molekyylidiagnostiikan kysyntä on kasvussa. Ylpeänä jatkamme pitkän linjan yhteistyötämme Mobidiagin kanssa. Sekä Ginolis että Mobidiag ovat omistautuneita innovaatioon ja korkealaatuisten tuotteiden valmistukseen”, kertoo Ginolis Oy:n toimitusjohtaja Teijo Fabritius. ”Tämä tuotantolinja todistaa moduuliratkaisujen skaalattavuuden ja joustavuuden sekä mahdollistaa sen, että koko tuotantoprosessi voidaan toteuttaa yhdellä teknisellä alustalla.”

Antibioottiresistanssi on yksi suurimmista uhkista maailman terveystilanteelle. Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan antibiooteille vastustuskykyisten bakteerien määrä kasvaa hälyttävää vauhtia maailmanlaajuisesti ja käyttöön pitäisi ottaa kaikki toimet tämän kehityksen pysäyttämiseksi. Siksi tarvitaan luotettavaa ja nopeaa diagnostiikkaa, jonka avulla pystytään havaitsemaan resistanssit ja siten vähentämään antibioottien käyttöä.

Pikatestien ja suuren kapasiteetin tuotantolinjojen avulla Mobidiag pystyy vastaamaan infektiosairauksien diagnosointitestien nopeasti kasvaviin vaatimuksiin, mukaan lukien antibioottiresistanssiin. Novodiag-kasettia kehitetään parhaallaan ja se julkaistaan arviolta vuoden 2018 puolivälissä.

Tuotteesta/Novodiag:

Novodiag-pikatesti mahdollistaa kertakäyttöisiin kasetteihin asetettavan näytteen kokonaisvaltaisen pika-analyysin noin tunnin sisällä. Korkeatasoisten qPCR- ja DNA-siruteknologioiden avulla Novodiag pystyy tarjoamaan kokonaisvaltaisen ratkaisun kysytylle kohdistetulle pikatestille. Novodiag molekyylidiagnostiikkaratkaisu on nopea, helppokäyttöinen sekä kustannustehokas metodi, jonka käyttö ei vaadi teknillistä erityisosaamista. Novodiag soveltuu parhaiten erityisesti pienemmille näytemäärille ja laboratorioille.
Lisätietoa osoitteessa http://mobidiag.com/products/novodiag/.

Yrityksestä/Mobidiag Ltd.:

Vuonna 2000 perustettu Mobidiag on toiminut Euroopan kliinisen diagnosoinnin markkinoita vuodesta 2008 lähtien. Mobidiag on suomalais-ranskalainen yhtiö, jolla on pääkonttori Espoossa Suomessa ja tytäryhtiöt Britanniassa ja Ruotsissa. Yrityksen tutkimus ja tuotekehitys tapahtuvat Ranskassa. Amplidiag- ja Novodiag-pikadiagnoositestien avulla Mobidiag tarjoaa nopean, luotettavan ja kustannustehokkaan, kokonaisvaltaisen tartuntatautien sekä antibioottiresistanssien diagnosoinnin. Mobidiag pystyy vastaamaan kaikkien laboratorioiden vaatimuksiin.

Yrityksestä/Ginolis Ltd.:

Ginolis valmistaa korkeatasoisen automaation ja nesteannostelun ratkaisuja diagnostiikka- ja terveysteknologia-aloille. Ginolis on yksityishenkilöiden omistama yhtiö, jolla on pääkonttori Oulussa ja tytäryhtiöt Uppsalassa, Ruotsissa, San Diegossa, USA:ssa ja Suzhoussa, Kiinassa.

Lisätietoja:
Dorothee Allard, +33 1 55 25 17 13
marketing@mobidiag.com
www.mobidiag.com
tai
Lisätietoja:
Teijo Fabritius, +358 40 565 1782
teijo.fabritius@ginolis.com
www.ginolis.com

NEC and Samsung Announce 5G Partnership Agreement24.10.2018 04:00Tiedote

NEC Corporation (NEC) (TOKYO: 6701) and Samsung Electronics Co., Ltd., today announced a partnership of joint effort to strengthen their next generation business portfolio including 5G. The partnership brings together the best-in-class technology and expertise in 5G, merging NEC and Samsung’s leadership in 5G and IT solutions. It also provides mobile carriers with flexible 5G solutions that are localized for each region with customized services to meet mobile carriers’ demands efficiently. Since 5G will enable unprecedented services and business models, it is inevitable for mobile carriers to demand customized solutions and flexible network architecture. Through this partnership, both companies will satisfy these growing demands effectively by joining the best forces and capabilities from each company. "5G development based on standardization will help to accelerate business transformation throughout global markets,” said Atsuo Kawamura, Executive Vice President and President of the Ne

Coronation Fund Managers Goes Live with SmartStream’s Corporate Actions Solution24.10.2018 02:01Tiedote